  • 11. Data: 2012-05-25 16:21:36
    Temat: Re: BC-700/900 - tajne skroty
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PeJot,

    Friday, May 25, 2012, 3:39:36 PM, you wrote:

    ===8<===
> [...]
    ===8<===
    > Używam E. od kliku lat i nie widzę sensu ani potrzeby dawania dziecku do
    > użytku w latarce czy mp3 AA w cenie 10zł/szt.

    Nie mam pojęcia, gdzie kupujesz swoje Eneloopy ale ja widzę na Allegro
    ceny poniżej 30PLN za 4 sztuki z przesyłką. A skoro idzie ich w domu
    tyle, to możesz kupić więcej kompletów oszczędzając na przesyłce.

    Eneloopy na pewno dadzą się ładować co najmniej te 3 razy więcej, żeby ich
    koszt zwrócił się w stosunku do "taniochy z Lidla", którą raczyłeś z
    cytatu wyciąć.

    Mój syn tez "oszczędzał" kupując "taniochę". Do dzisiaj przy
    porzadkach znajduję te badziewia. Przy Eneloopach przestał kupować co
    chwilę nowe. Mój pierwszy komplet ma już ponad 4 lata i nadal nie
    wykazuje efektów zużycia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2012-05-25 16:28:26
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...active.com>

    W dniu 2012-05-25 12:48, a...@p...pl pisze:
> [...]
    > "wstac" (zalaczyc ladowania) i trzeba kombinowac: albo na spinaczach
    > inne ogniwo, ale na chwile do telefonu bezprzewodowego (jest na AA ale
    > na AAA juz nie ma i wtedy problem).
    >
    > Czy jest jakis sposob, aby wymusic na ladowarce aby zalaczyla
    > ladowanie???? Np jakims tajny skrotem (kombinacja klawiszy i
    > przytrzymanie)?
    >
    > Znacie tajmna wiedze, czy sie nie da? Wg mnie to jest jeden feler tej
    > ladowarki. A czy sa moze jakies podobnej do niej (tez madre i dobre
    > ladowarki ) ale ktorym mozna wymusic zalaczenie ladowania?

    Ja swoją ładowarkę zmuszam w ten sposób, że do padniętego akumulatorka
    podłączam na kilka sekund zasilacz 6V. Płynie prąd ok. 2A, ale po tej
    akcji akumulatorek jest jak nowy.

  • 13. Data: 2012-05-25 17:02:45
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-05-25 15:57, Piotr Gałka pisze:

    > Takie drogie to one już nie są.

    Kiedy kupowałem pierwszy blister AA, były grubo poniżej 10 zł/szt. Ty
    niemniej, nadal nie widzę sensu kupowania w sytuacji gdy stare, tanie
    akumulatory używane w sprzęcie dla dzieci nadal mają sensowną pojemność.
    Jak zdechną, pewnie zastąpię je E.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 14. Data: 2012-05-25 18:04:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości
> [...]
    >niemniej, nadal nie widzę sensu kupowania w sytuacji gdy stare, tanie
    >akumulatory używane w sprzęcie dla dzieci nadal mają sensowną

    No, poki stare dzialaja to faktycznie nie ma sensu ... tym niemniej sa
    juz tak tanie ze nie ma sensu innych kupowac.

    J.

  • 15. Data: 2012-05-25 19:29:51
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    On 05/25/2012 02:55 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ależ lubują się. To, ze mają mniejszy efekt pamięciowy tego nie
    > zmieniło.

    Kilka razy spotkałem się z odwrotnym twierdzeniem m.in. w pracy "An
    Aging Model of Ni-MH Batteries for Hybrid Electric Vehicles" podają, że
    im słabiej się je rozładowuje tym większej liczby cykli możemy oczekiwać.

    Rys 3 z tej pracy:

    DOD Cykli
    10% 5000
    30% 1800
    50% 1000
    90% 700

    gdzie DOD - depth of discharge.

    pozdr.
    w.

  • 16. Data: 2012-05-25 19:50:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Waga" napisał w wiadomości
    >Kilka razy spotkałem się z odwrotnym twierdzeniem m.in. w pracy "An
    >Aging Model of Ni-MH Batteries for Hybrid Electric Vehicles" podają,
    >że

    ta ?
    http://www.ni-cd.net/accusphp/forum/docjoints/ID214_
    methode2520Nimh.pdf

    >im słabiej się je rozładowuje tym większej liczby cykli możemy
    >oczekiwać.
    >Rys 3 z tej pracy:
    >DOD Cykli
    >10% 5000
    >30% 1800
    >50% 1000
    >90% 700

    No tak, tylko ze z tego wynika ze zuzywajac dziennie 30% moge
    przejechac 1800 dni, a ladujac co 3 dni - 2100 :-)
    A jak bede ladowal 3x dziennie, to tylko 1667 dni :-)

    Na rysunku 19 sa jednak odwrotne wykresy :-)

    A jak z czasem w tych badaniach ?
    Bo tak na chlopski zdrowy rozum - jesli jakis akumulator lubi glebokie
    cykle, to znaczy ze mu stanie naladowanym szkodzi.
    Co sie moze nie objawic w laboratorium ktore robi 5000 plytkich cykli
    w pol roku, ale u klienta co ma auto 5 lat juz moze byc inaczej.

    J.

  • 17. Data: 2012-05-25 20:14:28
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    On 05/25/2012 07:50 PM, J.F wrote:

    > ta ?
    > http://www.ni-cd.net/accusphp/forum/docjoints/ID214_
    methode2520Nimh.pdf

    Pewnie ta (link nie działa).

    > No tak, tylko ze z tego wynika ze zuzywajac dziennie 30% moge przejechac
    > 1800 dni, a ladujac co 3 dni - 2100 :-)

    Tak, chodziło mi raczej o schemat "rozładowałem 30% i ustawiam ładowarkę
    żeby wyciągnęła pozostałe 70% zanim naładuje ponownie. Z tego
    wynikałoby, że nie ma to sensu.

> [...]
    > Co sie moze nie objawic w laboratorium ktore robi 5000 plytkich cykli w
    > pol roku, ale u klienta co ma auto 5 lat juz moze byc inaczej.

    Ale hybrydy chyba nie mają innego wyjścia jak robić płytkie cykle. Nie
    działają przecież w trybie godzina na prądzie i godzinka benzynka. :]

    pozdr.
    w.

  • 18. Data: 2012-05-25 20:36:31
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 25/05/2012 13:08, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Tanie mięso psy jedzą. Widć, że po prostu nie używałes Eneloopów, bo
    > nawet by Ci do glowy porównanie z badziewiem nie przyszło.

    Mam podobny problem z zabawkami syna. Taniej wyszlo kupic duza paczke
    baterii AA Procell na ebay.
    Do rzeczy do ktorych On nie ma dostepu sa Eneloopy (i inne ready-2-go).

    --
    Jerry1111

  • 19. Data: 2012-05-25 21:01:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Wojciech,

    Friday, May 25, 2012, 8:14:28 PM, you wrote:

    [...]

    > Tak, chodziło mi raczej o schemat "rozładowałem 30% i ustawiam
    > ładowarkę żeby wyciągnęła pozostałe 70% zanim naładuje ponownie.

    Ale kto twierdzi, że należy co chwile rozładowywać? Ja twierdzę, że
    nalezy rozładowywać przed ładowaniem. Dla wyrównania stanu ogniw.
    Jakoś 4 lata pracy jednego pakietu potwierdzają raczej moje
    doświadczenie.

    Jest jeszcze inna sprawa - całkowicie inaczej mogą się zachowywać
    pakiety trakcyjne brutalnie rozładowywane pradami >>1C a inaczej małe
    akumulatorki w sprzęcie powszechnego użytku. A i tak 1000 ładowań to
    już bardzo dużo dla małych akumulatorków.

    > Z tego wynikałoby, że nie ma to sensu.

    Ale juz Ci Jarek zwrócił uwagę, ze więcej energii uzyskasz łącznie
    rozładowując mocno niż podładowując co chwilę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 20. Data: 2012-05-25 22:35:25
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > Ja swoją ładowarkę zmuszam w ten sposób, że do padniętego akumulatorka
    > podłączam na kilka sekund zasilacz 6V. Płynie prąd ok. 2A, ale po tej
    > akcji akumulatorek jest jak nowy.

    Dokładnie też tak robię, z tym że mam zasilacz ograniczający prąd do 1A.
    Od jednej do kilku sekund i już aku osiąga napięcie rozpoznawalne przez
    BC700. Przeważnie taka akcja jest potrzebna akumulatorkom używanym przez
    dzieci i takim badziewiastym, które straciły połowę znamionowej
    pojemności. Nigdy nie miałem cierpliwości czekać, aż ładowarka sama
    'chwyci'.

    Michał