    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Awaryjne zasilanie w domku jednorodzinnym.
    Date: Sun, 31 Dec 2017 10:04:09 +0100
    <f...@g...com>
    <1mz1ngn52ne2k$.4tta42n6vv3h.dlg@40tude.net>
    <a...@g...com>
    <1upyvdr55e9z$.1htrrr42vok76.dlg@40tude.net>
    <0...@g...com>

    > Moga calosc wymieniac na zregenerowana.

    bardzo chaotyczny ten wątek Pytanie było bardzo konkretne - ale
    podsumowania brak. generator spalinowy - tak, ale w budzie bo hałasuje.
    nie wystartuje sam, (tani) i trzeba go poprowadzić innymi kablami, lub
    ręcznie przełączac zasilanie domu z zakładu energetycznego na generator
    Dobry ups (sinus) jest tańszy (bez aku) niż generator, można przez niego
    puścić prąd do kilku gniazdek, zareaguje na brak napięcia sam. ma małą
    obciążalność, wymaga dokupienia akumulatorów. samochodowe są tańsze. są
    ciężkie, większe(od 18650), ale najtańsze. Jednak taki układ ma pewną
    wadę (łatwą do obejścia) takie ustrojstwo, w zamian za gotowość do
    pracy, zużywa 10-50 Wat non stop. Te akumulatory są cały czas ładowane.
    im większe - tym wiekszy będzie prąd podtrzymania. I tu pomysły Muska
    leżą i kwiczą. fajnie jest pokazać ludziom jakie to zajebiste, bo
    zajebistością goni iphony. ale nikt nie wspomina że ściana akumulatorów
    ma sprawność.... 70%? Nie ważne, to inny temat. Wracajać do Twojego
    problemu. zakładam że dom już masz, albo budujesz. Więc postaw panel
    słoneczny, którego zadaniem będzie doładowywanie akumulatorów. Gdybym ja
    miał to zrobić, to poszedłbym dalej. tak czy siak przejdziemy na
    oświetlenie diodowe. ja przeszedłem parę lat temu, jak ktoś kocha
    żyrandole to będizie miał trochę więcej pracy. pociągnij sobie
    instalacje 12 lub 24v do całego oświetlenia. jeśli chcesz mieć "żarówkę"
    7 wat, kup 9wat, wywal jej sterownik (zasilacz, driver) i zasil to z
    "magistrali" 12v, nieco niższym prądem/napięciem niż było z 230v. dzięki
    temu wydłużysz życie LEDów 10krotnie. obecnie montuje paski led, 2 linie
    po 12v na zasilaczach 22v, kupowanych po 1.23zł.
    Układ który opisałem działałby tak: masz zasilanie - dom funkcjonuje
    normalnie, oświetlenie działa z sieci przez zasilacz. ups wyłączony,
    akumulatory w środę się naładowały z paneli słonecznych(albo ups je
    naładował). zanika napięcie w sieci. Gasną Ci odbiorniki, ale światło
    świeci ( z akumulatorów upsa, bez przetwronic, bezstratnie(1 dioda
    prostownicza) wstajesz, drapiesz sie po dupie idziesz do kańciapy
    załączyć upsa.
    Tak bym zrobił, bo niewygoda z ręczym załączaniem upsa jest
    rekompensowana niższym rachunkiem za prąd. nawet nie rachunkiem, tylko
    świadomością że nic mi się nie grzeje, nie zamienia prądu na ciepło,
    bez sensu
    ToMasz