-
21. Data: 2010-02-22 21:25:29
Temat: Re: Awaria, wstepna diagnoza
Od: "ear" <...@2...dd>
a mnie to wygląda faktycznie na zdechnięte turbo ... wiem bo też tak miałem
...
-
22. Data: 2010-02-22 22:23:14
Temat: Re: Awaria, wstepna diagnoza
Od: Brzezi <b...@g...com>
pon, 22 lut 2010 o 21:25 GMT, ear napisał(a):
> a mnie to wygląda faktycznie na zdechnięte turbo ... wiem bo też tak miałem
> ...
Turbo nie spowodowaloby niepracowania na wszystkich cylindrach, narazie po
wstepnych(bardzo wstepnych 5 minutowych ogledzinach mechnika) jest
prawdopodobnie gdzies nieszczelnosc, nieszczelnosc w gniezdzie wtrysku
raczej wykluczona, prawdopodobnie jest w gniezdzie swiecy zarowej albo
padla uszczelka pod glowica... co powoduje brak kompresji co z kolei
powoduje problem z zaplonem w cylindrze co powoduje trzesienie silnikiem :)
Pozdrawiam
Brzezi
-
23. Data: 2010-02-22 22:29:44
Temat: Re: Awaria, wstepna diagnoza
Od: "Bastion" <b...@m...pl>
Użytkownik "ear" <...@2...dd> napisał w wiadomości
news:hlup0f$b9f$1@node1.news.atman.pl...
>a mnie to wygląda faktycznie na zdechnięte turbo ... wiem bo też tak miałem
Moim zdaniem najpierw urwala sie jakas poduszka pod silnikiem.
a potem faktycznie telepanie silnika moglo uszkodzic turbine/egr/przepustnice
Tylko, ze takie uszkodzenia powinny byc sygnalizowane przez kontrolki
ECU. Natomiast Brzezi pisze, ze kontroli sa OK.
No chyba ze lampki sa przepalone albo celowo poodlanczane przez poprzedniego
wlasciciela?
-
24. Data: 2010-02-22 23:54:48
Temat: Re: Awaria, wstepna diagnoza
Od: Brzezi <b...@g...com>
pon, 22 lut 2010 o 22:29 GMT, Bastion napisał(a):
> Moim zdaniem najpierw urwala sie jakas poduszka pod silnikiem.
poduszki pod silnikiem wymienione jakies 10kkm
> a potem faktycznie telepanie silnika moglo uszkodzic turbine/egr/przepustnice
> Tylko, ze takie uszkodzenia powinny byc sygnalizowane przez kontrolki
> ECU. Natomiast Brzezi pisze, ze kontroli sa OK.
> No chyba ze lampki sa przepalone albo celowo poodlanczane przez poprzedniego
> wlasciciela?
Kontrolka dziala poprawnie, w zime raz mialem problem z paliwem, pewnie sie
gdzies przytkalo, wtedy kontrolka sygnalizowala problem, po chwili
kontrolka gasla, po zatankowaniu nowego paliwa problem sie juz nie
powtorzyl
Pozdrawiam
Brzezi
-
25. Data: 2010-02-23 15:47:32
Temat: Re: Awaria, wstepna diagnoza
Od: Krzysztof Szmergiel <k...@s...com>
On 2010-02-20 11:51, Brzezi wrote:
> Wczoraj wracajac do domu, ok 3-4k przed domem, ruszylem i przyspieszalem z
> "pedalem w podlodze" do predkosci ok 100-120 (nie robie tego nagminnie w
> taki sposob, po prostu czasami sie zdarza w taki sposob, robilem to juz
> wiele razy, przeciez samochod jest do tego przystosowany), zaraz troche
Efekt czestego "pedalu w podlodze" na zimnym silniku - napiecia na
lopatkach turbiny. Zapewne to wlasnie uszkodzenie turbiny.
K.
-
26. Data: 2010-02-23 16:20:34
Temat: Re: Awaria, wstepna diagnoza
Od: Brzezi <b...@g...com>
wto, 23 lut 2010 o 15:47 GMT, Krzysztof Szmergiel napisał(a):
> On 2010-02-20 11:51, Brzezi wrote:
>
>> Wczoraj wracajac do domu, ok 3-4k przed domem, ruszylem i przyspieszalem z
>> "pedalem w podlodze" do predkosci ok 100-120 (nie robie tego nagminnie w
>> taki sposob, po prostu czasami sie zdarza w taki sposob, robilem to juz
>> wiele razy, przeciez samochod jest do tego przystosowany), zaraz troche
>
> Efekt czestego "pedalu w podlodze" na zimnym silniku - napiecia na
> lopatkach turbiny. Zapewne to wlasnie uszkodzenie turbiny.
Silnik nie byl zimny, tylko po przejechaniu juz ok 30km, i znowu pytanie,
w jaki sposob uszkodzenie turbiny poza oslabieniem mocy, moze spowodowac
prace nie na wszystkich cylidrach?
Pozdrawiam
Brzezi