  • 11. Data: 2011-01-01 19:50:20
    Temat: Re: Awaria w sylwestra, super
    Od: maciek <o...@o...pl>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Zapomniałem napisać co teraz zrobić :)
    >
    > Jak nie chcesz od razu wołać lawety, to skoro słychać stuki przy
    > ruszaniu, to w dwie osoby powinieneś łatwo znaleźć co stuka i wtedy w
    > miarę ocenić czy dotoczysz się do warsztatu czy nie.
    >
    > Jak chcesz ryzykować i jechać, to baaardzo powoli.

    To to ja wiem, ale dzięki za troskę.
    Nie będę niczego oceniać na tym mrozie i śniegu, tylko dotoczę się
    trzydziestką do warsztatu, w promieniu 5 km od domu trochę tego na
    szczęście jest.
    --
    Dzieci zaczynają w końcu myśleć, że Bóg jest kręgowcem w gazowym stanie
    skupienia. - A. Einstein

  • 12. Data: 2011-01-01 20:25:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-01 19:50, maciek pisze:

    > To to ja wiem, ale dzięki za troskę.
    > Nie będę niczego oceniać na tym mrozie i śniegu, tylko dotoczę się
    > trzydziestką do warsztatu, w promieniu 5 km od domu trochę tego na
    > szczęście jest.

    No Twoja decyzja.

    Laweta w takim układzie droga nie będzie, a jak to dolny sworzeń i Ci
    wyskoczy na drodze, to jesteś w plecy prawdopodobnie zderzak, błotnik,
    kolumnę zawieszenia, łożysko kolumny i pewnie jeszcze kilka innych
    drogich części.

    Co do techniki jazdy, to nie kręć kierownicą na postoju, zakręty z
    prędkością 5km/h, nie jeździj po dziurach, na prostej bym nie
    przekraczał 20km/h.
    Nie używaj hamulca, nie hamuj silnikiem (jak potrzebujesz zwolnić to
    delikatnie ręcznym) i delikatnie z gazem przy przyspieszaniu.

    Gdyby drżenie się nagle nasiliło, to lepiej stań - jeżeli sworzeń złapał
    Ci luz na trapezie to znaczy że koło trzyma się już tylko na jednej
    nakrętce. Jak zgodnie ze sztuką jest to nakrętka z samohamowną wkładką
    użyta tylko raz, to masz szansę że dojedziesz. Jak ktoś użył dwa razy
    tej samej nakrętki, albo wziął zwykłą, to pewnie na każdej nierówności
    to się rozkręca bardziej.

  • 13. Data: 2011-01-01 21:37:29
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-01-01 11:39, Tomasz Pyra pisze:

    > Odrwotnie - jak wyskoczy sworzeń wahacza, to zwrotnica nie podparta
    > niczym od dołu wykrzywi się tak, że koło się zaprze gdzieś o nadkole,
    > albo padnie na płasko.
    > Wyrwany sworzeń będzie wyglądał jakoś tak:
    > http://www.youtube.com/watch?v=vX23cZ1dShU

    Wiesz, jest jeszcze półośka, która też jest zmontowana na jakichś
    zapinkach, więc będzie trzymała :)
    A co mu się stało to możemy wróżyć z fusów bez obejrzenia pacjenta.

    Pozdrawiam !

  • 14. Data: 2011-01-01 23:01:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-01 21:37, Czarek Daniluk pisze:

    > Wiesz, jest jeszcze półośka, która też jest zmontowana na jakichś
    > zapinkach, więc będzie trzymała :)

    Ol ile nie ma jakiś innych rozwiązań tej kwestii, to półośka pewnie jest
    tylko wsunięta w kielich skrzyni tworząc tam przegub. Jedyne co tam ją
    ewentualnie trzyma to gumowa osłona przegubu :)

    Strona skrzyni wygląda np. tak:
    http://forum.krc.cn.pl/files/thumbs/t_zarnity_kielic
    h_172.jpg
    A na końcu półosi jest takie coś:
    http://images41.fotosik.pl/351/f0051206315950a0.jpg

    Złożone wygląda tak:
    http://img118.imageshack.us/i/zlanieolejuipolospz9.j
    pg/

    Jedno jest po prostu włożone w drugie i ma pewną swobodę ruchu potrzebną
    przy ruchu zawieszenia.

    Rozpięcie sworznia czasami się zdarza (zazwyczaj po źle przeprowadzonym
    montażu, bo to dość precyzyjna robota) i efekty są takie że łupnie, koło
    wyłamuje się na bok i klops.

    > A co mu się stało to możemy wróżyć z fusów bez obejrzenia pacjenta.

    To owszem, ale w takim wypadku lepiej się przygotować na najgorsze.

  • 15. Data: 2011-01-04 13:18:40
    Od: maciek <o...@o...pl>

    maciek pisze:
> [...]
    >
    > Dojechałem 12 km do domu tylko dlatego, że drogi były puste, jechałem 40
    > km/h, przy większej prędkości pojawia się wibrujący terkot z lewej
    > strony, z przodu, aż całe auto skacze w takt tych wibracji. Samochód
    > jest ledwo sterowny, wrażenie jak na kompletnym lodzie. Wpadnięcie lewym
    > kołem w dziurę powoduje hałas. Jazda po równym asfalcie jeszcze jest w
    > miarę możliwa, ale nie szybciej niż te 40-45 km/h.
    >
    > Nie znam się kompletnie, ale intuicyjnie wyczuwam układ kierowniczy -
    > drążek, czy coś...
    > Co to może być, na co się przygotować z Nowym Rokiem?

    I naprawione. Skrzywił się amortyzator (McPherson).
    Wymiana przodu - amortyzatory plus sprężyny i łożyska.
    Drogie to wszystko, chyba otworzę fabrykę części samochodowych, taka
    osłonka - kawałek gumy w kształcie bałwanka - kosztuje 40 zł, hehe.

    Dzięki za zainteresowanie, nagrody nikt nie wygrał, w żadnym poście nie
    padło słowo amortyzator :P
    Pozdr.
    Maciek

  • 16. Data: 2011-01-04 15:08:02
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "maciek" <o...@o...pl>

> [...]
    > Drogie to wszystko, chyba otworzę fabrykę części samochodowych, taka
    > osłonka - kawałek gumy w kształcie bałwanka - kosztuje 40 zł, hehe.

    Sprężynka fi 1cm dł 5 cm do Nissana kosztuje więcej. Klapka do progu do Opla
    kosztuje 90zł. No ale kogutek o trumnie pisał, że droższa jest niż cała
    meblościanka. <szczerba>