-
11. Data: 2010-04-28 18:20:16
Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? (UPDATE)
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
Sebastian Biały wrote:
> WTF? Czy mozliwe jest tak blyskawiczne zatarcie się łozyska turbiny aby
> spowodowac tak niewiarygony luz?
Oczywiście dzisiaj po rozebraniu widzę jak w mosiężnej tulei "ktoś
rozwiercił" dziurę wielkości małego palca. Wnioskujemy że brak smarowania.
W/g mechanika wine ponosi syf w oleju. Olej fakt, brudny. W/g niego mały
kawałek czegoś z oleju dostał się do łożyska i je zatkał.
Oczywiście przed wejsciem na turbine filtru oleju nie ma bo nie
przewidzieli takiej sytuacji ...
Pytanie: czym wypłukac syf z oleju ? Jakieś środki chemiczne?
Wielokrotna zmiana oleju? Rozbieranie silnika w celu kąpieli w
ultradzwiękach raczej w gre nie wchodzi ;)
-
12. Data: 2010-04-28 20:59:20
Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? (UPDATE)
Od: "Pedro" <l...@o...pl>
> Oczywiście przed wejsciem na turbine filtru oleju nie ma bo nie
> przewidzieli takiej sytuacji ...
Gdzieś ty widział dodatkowe filtry przed turbiną?
-
13. Data: 2010-04-28 21:02:16
Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ?
Od: "Pedro" <l...@o...pl>
Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hr7ovn$7m6$1@news.onet.pl...
> Pedro wrote:
>> Za 2000 możesz mieć nową turbine z 12 miesieczną gwarancją
>
> Wybacz, ale ten model kosztuje w Renault cos około 6-7 tyś, a poza cos
> koło 4-5tyś. Samochod ma pojeździć jeszcze troche, ładowanie w niego
> takiej kasy mija się z celem ( to 1/3 jego wartości). Modelu nie podam, bo
> nie mam pod ręką.
>
Ty mi nie mów co gdzie ile kosztuje tylko podaj mi prosze model tej turbiny!
Taka masz?
GT1549
751768-5004S 751768-5003S 751768-0001 717345-0002 703245-0001/2 53039880048
4409975 93160135 4416393 93187292 4405411 9121244
LAGUNA dCi 2000,2002,2004
MEGANE dCi 2000,2001,2004,2005
MOVANO 2002
PRIMASTAR dCi 2002
SCENIC dCi 2004
TRAFIC dCi 2004
-
14. Data: 2010-04-28 21:03:37
Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ?
Od: "Pedro" <l...@o...pl>
> A to nie jest tak, że jak się walnie w coś a turbo pracuje to mu się
> bardzo dostaje po du^H^H łopatkach (przeciążenia, etc)? Turbina z rozbitka
> to chyba ewidentne proszenie się o kłopoty...
Według tej teori tłoki powinny zamieniać się w pył, a pierscienie w atomy.
-
15. Data: 2010-04-28 21:37:19
Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? (UPDATE)
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
Pedro wrote:
>> Oczywiście przed wejsciem na turbine filtru oleju nie ma bo nie
>> przewidzieli takiej sytuacji ...
> Gdzieś ty widział dodatkowe filtry przed turbiną?
Nigdzie. Skoro jednak jest tak nieodporna na zabrudzenia, to czemu nie
daje się ?
-
16. Data: 2010-04-28 23:21:11
Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? (UPDATE)
Od: Karolek <d...@o...pl>
Sebastian Biały pisze:
> Pedro wrote:
>>> Oczywiście przed wejsciem na turbine filtru oleju nie ma bo nie
>>> przewidzieli takiej sytuacji ...
>
>> Gdzieś ty widział dodatkowe filtry przed turbiną?
>
> Nigdzie. Skoro jednak jest tak nieodporna na zabrudzenia, to czemu nie
> daje się ?
Jak sie nie daje, jak sie daje.
Masz w silniku filtr oleju?
Mniemam, ze masz. Wiec jeden wystarczy.
Renault ma po prostu zle zaprojektowane smarowanie i tyle.
--
Karolek
-
17. Data: 2010-04-28 23:23:22
Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ?
Od: Karolek <d...@o...pl>
Krzysztof Szmergiel pisze:
> W zasadzie powinienes sie cieszyc, ze turbo nie rozwalilo bloku silnika
> i nie zrobilo "duzego kopciucha", o czym juz wiele razy pisano na tej
> grupie.
Dokladnie.
Pare dni temu kolejna laguna dci wyzionela ducha pod IC w Gdyni.
--
Karolek
-
18. Data: 2010-05-26 19:31:00
Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? (UPDATE)
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Wed, 28 Apr 2010 23:21:11 +0200, Karolek <d...@o...pl> wrote:
>Renault ma po prostu zle zaprojektowane smarowanie i tyle.
A ten silnik to nie jest przypadkiem konstrukcja Nissana?
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
19. Data: 2010-05-26 22:02:48
Temat: Re: Awaria turbiny - ale dlaczego ? (UPDATE)
Od: Karolek <d...@o...pl>
jerzu pisze:
> On Wed, 28 Apr 2010 23:21:11 +0200, Karolek <d...@o...pl> wrote:
>
>> Renault ma po prostu zle zaprojektowane smarowanie i tyle.
>
> A ten silnik to nie jest przypadkiem konstrukcja Nissana?
>
Moze i jest, nie wnikalem w to.
Prawda jest ze sypie sie mniej niz 1.9 czy 1.5 dci.
--
Karolek