  • 1. Data: 2011-05-26 00:59:46
    Temat: Awaria silnika
    Od: furi <u...@g...com>

    Volvo s40 T4 2.0 turbo benzyna wersja 200km 2001 rok
    Podczas jazdy dzisiaj padl silnik, dokladnie wygladalo to tak ze
    dojezdzajac do skrzyzowania wcisnalem sprzeglo i silnik zgasl, jak sie
    zatrzymalem nie dalo sie go odpalic, podczas krecenia rozrusznikiem
    lekko zaskakiwal ale chodzil strasznie nierowno i po sekundzie, dwoch
    gasl. Mechanior ma w piatek wpasc i zobaczyc co sie stalo ale zebym mogl
    dzis spokojnie spac, powiedzcie czy wyglada wam to na powazna awarie?
    Rozrzad w calosci, nie bylo zadnych dziwnych odglosów, po prostu zgasl i
    tyle.
    Czy dobrze mi sie wydaje ze to nie jakies uszkodzenie mechaniczne
    silnika tylko cos z elektryka? Jakis czujnik czy cos.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-05-26 01:04:32
    Temat: Re: Awaria silnika
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-05-26 00:59, furi pisze:

> [...]
    > Czy dobrze mi sie wydaje ze to nie jakies uszkodzenie mechaniczne
    > silnika tylko cos z elektryka? Jakis czujnik czy cos.

    Skończyło się paliwo.

  • 3. Data: 2011-05-26 01:19:02
    Od: furi <u...@g...com>

    W dniu 2011-05-26 00:04, Filip KK pisze:

    > Skończyło się paliwo.

    Tez pierwsze do mi przyszlo do glowy to pompa (paliwa mam 3/4 zbiornika)
    ale po przekreceniu kluczyka slychac normalne bzyczenie, takze to chyba
    nie to.
    pozdro

  • 4. Data: 2011-05-26 07:15:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-26 01:19, furi wrote:
    > Tez pierwsze do mi przyszlo do glowy to pompa (paliwa mam 3/4 zbiornika)
    > ale po przekreceniu kluczyka slychac normalne bzyczenie, takze to chyba
    > nie to.

    Masz gdzieś odpowietrzenie układu paliwowego? Nie wiem jak to wygląda u
    Ciebie, ale może w okolicy filtra jest gdzieś zaworek. Zerknij czy przez
    niego sika paliwo kiedy pracuje pompa. Miałem kiedyś bzyczacą pompę
    ktora nic nie pompowała ...

  • 5. Data: 2011-05-26 09:45:34
    Od: K <b...@s...gov.pl>

    W dniu 26-05-2011 00:59, furi pisze:
> [...]
    > Czy dobrze mi sie wydaje ze to nie jakies uszkodzenie mechaniczne
    > silnika tylko cos z elektryka? Jakis czujnik czy cos.

    zgadywanki ciag dalszy, proponuje: cewka?

  • 6. Data: 2011-05-26 10:37:21
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    moze byc pompa paliwa - to ze brzeczy nie znaczy ze pompuje z odpowiednim
    cisnieniem
    aczkolwiek najlepiej byloby sie podpiac do kompa i zobaczyc co sie rozjezdza

  • 7. Data: 2011-05-26 16:09:38
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > Czy dobrze mi sie wydaje ze to nie jakies uszkodzenie mechaniczne
    > silnika tylko cos z elektryka? Jakis czujnik czy cos.

    Nie wiem jak dokładnie w Volvo ale mam saaba więc szwed i powinno być
    podobnie. Po pierwsze sprawdź listwę DI o ile masz (cewki) później CPS
    (czujnik położenia wału). Jak te dwa wyeliminujesz szukaj głębiej.
    Najlepiej będzie podłączyć kompa. Ja bym ostawiał czujnik wału.
    Tak a propo jak wystygnie idź spróbuj go odpalić. Ja u mnie padł CPS na
    zimnym palił i jeździł OK jak się nagrzał gasł i nie odpalał.
    Wyświetla Ci jakieś CEL?

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 8. Data: 2011-05-27 00:27:07
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

> [...]
    > Czy dobrze mi sie wydaje ze to nie jakies uszkodzenie mechaniczne
    > silnika tylko cos z elektryka? Jakis czujnik czy cos.

    I co "mechanior" znalazł? Znając życie, nic. To volvo, skarbonka.

  • 9. Data: 2011-05-28 13:44:32
    Od: furi <u...@g...com>

    W dniu 2011-05-26 23:27, Filip KK pisze:

    > I co "mechanior" znalazł? Znając życie, nic. To volvo, skarbonka.

    Twoj pierwszy strzal byl w "10", pompa paliwa padla, bzyczy ale nie pompuje.
    Jako ze to scierwo nowe jest drogie w poniedzialek skocze na szrot
    wytargac uzywana. I tu mam pytanie. Czy orientuje sie ktos czy to musi
    byc pompa z identycznego modelu z tym samym silnikiem, bo o to bedzie
    ciezko na szrocie. Czy tez wystarczy ze znajde S40 z podobnego rocznika
    w benzynie jakiejkolwiek z pompa wygladajaca tak samo i bedzie ona OK?
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-05-28 19:24:06
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-05-28 13:44, furi pisze:

> [...]
    > ciezko na szrocie. Czy tez wystarczy ze znajde S40 z podobnego rocznika
    > w benzynie jakiejkolwiek z pompa wygladajaca tak samo i bedzie ona OK?

    Bo według Twojego opisu właśnie tak wynikało. W Volvo często zacinają
    się pływaczki i pokazuje, że jest paliwo w zbiorniku a w rzeczywistości
    go nie ma. I też bardzo często padają pompy paliwa.
    Czy może być "podobna" pompa? Hmm... Ja bym szukał oryginału, czyli taka
    jaka powinna być. Ewentualnie bym dał do regeneracji starą pompę, na
    pewno to byłoby lepsze rozwiązanie, niż kupowanie używanej pompy ze
    szrotu. Można jeszcze spróbować wsadzić pompę od większej benzyny.