  • Data: 2017-10-27 23:17:11
    Temat: Re: Awaria rozrusznika?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zenek Kapelinder pisze:
    > Moze tak pasc. Na moj gust to tulejka rozrusznika sie wyrobila. Szczotki mniej
    prawdopodobne bo by nie chcial ruszyc a rusza. Na okolicznosc szczotek mozesz opukac
    rozrusznik mlotkiem. Jak wystartuje normalnie to szczotki. Zdarzaja sie rowniez
    skroty w jakims uzwojeniu. Wtedy ma bardzo malo sily i sie mocno grzeje. Bywa, ale
    bardzo rzadko, ze pyl ze startych szczotek bocznikuje szczotki. Najczescie to luz na
    lozysku. Dobrze by bylo jak by same tulejki byly na czesci zamienne a nie cala
    glowiczka z tulejka. I wazne. Tulejka musi byc oryginalna. Tulejki w rozrusznikach sa
    ze spiekow i niczym innym niz tuleka ze spiekow zastapic sie nie da. Rozwiercac w
    srodku tez takiej tulejki nie wolno nawet jak sie komus wydaje ze jest za ciasno.

    U mnie było inaczej.
    Jak wykręcali go z bloku, to końcówka z kablem prądowym została
    mechanikowi w ręce razem z plastikiem w okół śruby. Najwyraźniej była
    już wyłamana i czasami kontaktowała lepiej,czasami gorzej. Było też tak,
    że przekręcam a tu cisza, przekręcam znów...ledwo kręci, ale zapala, a
    kilka godzin wcześniej zrobiłem trasę 400km, więc accu podładowane.

    Miłego.
    Irek.N.