  • 1. Data: 2009-06-04 19:39:10
    Temat: Awaria dysku / partycji - czym naprawić
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Problem z pogranicza.

    Ponieważ dziś dysk WD przenośny (niedawno zachwalałem) odwalił mi numer
    i partycja okazała sie być nieczytelna. Udało mi sie za pomocą programu
    DMDE udało mi sie zlokalizować wszystkie pliki i tym podobne. Dane sa sa
    czytelne jednak partycja już nie.

    TESTDisk pokazuje że z tablica partycji wszystko ok.

    co w tej sytuacji robić? najchętniej bym skopiował wszystkie dane z
    dysku a potem na nowo sformatował ale jest to kosztowne bo trzeba by
    zakupić na szybko licencję DMDE. Jak na jednorazowa akcje to trochę mało
    potrzebne i nie dysponuje na dzień dzisiejszy taka gotówką a dysku
    potrzebuję na już. Tylko cześć danych na dysku jest krytyczna (od
    ostatniej zmiany z około tygodnia). DMDE w wersji free by sobie poradził
    tylko plików sa setki.

    Jak naprawić to co sie zepsuło (co sie zepsuło?) bez kombinowania i
    kopiowania plików z dysku?
    na pewno jest to problem samej struktury partycji lub jej geometrii czy
    innych i opisów bo dane da sie odczytać mimo ze sa bardzo mocno
    pofragmentowane.

  • 2. Data: 2009-06-04 19:49:33
    Temat: Re: Awaria dysku / partycji - czym naprawić
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Thu, 04 Jun 2009 21:39:10 +0200, Osadnik napisał(a):

> [...]
    > na pewno jest to problem samej struktury partycji lub jej geometrii czy
    > innych i opisów bo dane da sie odczytać mimo ze sa bardzo mocno

    Zacznij od podmiany bootsektora tej partycji na kopię zapasową przy
    pomocy Testdisk http://www.cgsecurity.org/ . Przykłady użycia:
    http://www.cgsecurity.org/phpwiki/index.php/examples
    Jak to nie pomoże to użyj jakiegoś darmowego programu do odzyskiwania
    danych, skoro to problem banalny to i z odzyskiem nie powinno być
    problemu. Proponuję PC Inspector File Recovery http://www.convar.de albo
    testdiskowy Photorec; choć nie odzyska on wszystkiego , a tylko wybrane
    pliki, ale jest skuteczny.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 3. Data: 2009-06-04 20:00:54
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Michal Kawecki pisze:

    > Zacznij od podmiany bootsektora tej partycji na kopię zapasową przy
    > pomocy Testdisk

    A ta kopia to skąd z dysku? próbowałem szukać - nie ma.

    > Jak to nie pomoże to użyj jakiegoś darmowego programu do odzyskiwania
    > danych, skoro to problem banalny to i z odzyskiem nie powinno być
    > problemu.

    Problem jest taki ze konieczne jest zachować strukturę katalogów.

    Proponuję PC Inspector File Recovery http://www.convar.de albo
    > testdiskowy Photorec; choć nie odzyska on wszystkiego , a tylko wybrane
    > pliki, ale jest skuteczny.

    Nie zachowuje struktury katalogów.

  • 4. Data: 2009-06-04 20:11:47
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Osadnik napisała na pl.comp.pecet:

    > co w tej sytuacji robić? najchętniej bym skopiował wszystkie dane z
    > dysku a potem na nowo sformatował ale  jest to kosztowne bo trzeba by
    > zakupić na szybko licencję DMDE

    Testdisk widzi? No to weź podmontuj te partycje i przeciągnij pliki
    gdzie chcesz :P

    Marcin Kocur

  • 5. Data: 2009-06-04 21:35:33
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Thu, 04 Jun 2009 22:00:54 +0200, Osadnik napisał(a):

    > A ta kopia to skąd z dysku? próbowałem szukać - nie ma.

    Jest na partycji. Testdisk będzie wiedział, gdzie. W ostateczności można
    zrzucić do dumpa na wszelki wypadek aktualny bootsektor i wygenerować
    sobie nowy, czysty.

    DFSee http://www.dfsee.com .

  • 6. Data: 2009-06-05 05:35:25
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Marcin Kocur pisze:

    > Testdisk widzi? No to weź podmontuj te partycje i przeciągnij pliki
    > gdzie chcesz :P

    Czekaj, bo to już sie robi zaawansowane :) How?

  • 7. Data: 2009-06-05 10:36:32
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Problem z pogranicza.
    >
    > Ponieważ dziś dysk WD przenośny (niedawno zachwalałem) odwalił mi numer i
    > partycja okazała sie być nieczytelna. Udało mi sie za pomocą programu

    Ontrack Easy Recovery na pewno sobie poradzi.

    Kiedys w jakiejs gazecie, chyba KS Ekspert byl Ontrack Easy Recovery (wersja
    darmowa)

    Washi
    --
    Porozmawiajmy o wirtualizacji
    -> http://www.virtual-it.pl/

  • 8. Data: 2009-06-05 14:32:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Osadnik" h0984u$oac$...@n...news.neostrada.pl

    > Problem z pogranicza.

    Moja rada -- zanim zaczniesz odzysk, skopiuj dokładnie dane. :)
    (na przykład partycjonerem w trybie 1:1)

    Z ciekawości zapytam -- jaka to partycja? :) NTFS czy FAT? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2009-06-05 15:18:29
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba Osadnik napisała na pl.comp.pecet:

    > Czekaj, bo to już sie robi zaawansowane :) How?

    Tak sobie założyłem, że skoro testdisk to na Linuksie, ale pewnie mój
    błąd ;]

    A jak to sobie poszukaj
    http://www.google.pl/search?q=linux+montowanie&ie=UT
    F-8&oe=UTF-8

    Marcin Kocur

  • 10. Data: 2009-06-05 16:25:20
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Osadnik" h0984u$oac$...@n...news.neostrada.pl

    > Moja rada -- zanim zaczniesz odzysk, skopiuj dokładnie dane. :)
    > (na przykład partycjonerem w trybie 1:1)

    Z tym jest problem bo nie ma możliwości tak skopiować (brak dysku do
    takich działań)

    > Z ciekawości zapytam -- jaka to partycja? :) NTFS czy FAT? :)

    NTFS. Gdyby był FAT to bym sie nie zdziwił ale NTFS?