  • Data: 2010-02-20 19:01:06
    Temat: Re: Avensis kombi 2,0 147 KM - opinie
    Od: to <t...@a...xyz> szukaj wiadomości tego autora

    Filip KK wrote:

    > Z dużą dozą nieśmiałości stwierdzę, że masz rację. Ale napisałeś, że nie
    > ma mocy 2.5T na dole. I tu jesteś w błędzie, bo ma moc. Nawet 100 konny
    > diesel, jak sam rzekłeś.

    No bo 2,5T za bardzo nie ma, zobacz sobie wykresy. Na wszystkich, które
    widziałem moment spada bardzo mocno już poniżej 3000 rpm. Oczywiście
    zostaje go tyle, ze auto jedzie pewnie przyzwoicie, ale po co kupować
    auto z takim silnikiem do emeryckiej jazdy, skoro zostało stworzone do
    czego innego, a emerycką jazdę można z równym powodzeniem uprawiać 100
    konnym dieslem, który w tym zakresie będzie jechał tak samo i przy tym
    palił dwukrotnie mniej?

    > Wyciąłeś moje zdanie. Specjalnie to zrobiłeś? Taki silnik się powinno
    > mieć w razie problemu, napisałem.

    W razie jakiego problemu? W nagłych sytuacjach nie ma zwykle czasu na
    zmianę biegu, więc moc potencjalnie dostępna na wysokich obrotach i tak
    na nic się zda.

    > To w takim razie po co? I co to znaczy "wystarczająco mocny"? Kiedy jest
    > silnik wystarczająco mocny a kiedy nie jest wystarczająco mocny i ile to
    > mniej więcej wynosi?

    2,5 V6 ok. 200 koni i nie jeżdżę bez przerwy w zakresie 1500-2000 rpm
    tylko korzystam z całego zakresu obrotomierza.

    --
    cokolwiek