  • Data: 2011-06-09 12:44:51
    Temat: Re: Autostrada A2 - szybko nie bedzie
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-09 13:36, Piotr pisze:

    > - wstepny kosztorys prac na podstawie projektow (w oparciu o baze cen)
    > - prekwalifikacje wykonawcow (tutaj jest osobna procedura np. ze w ost
    > 10 latach firma wykonala 2 podobne zlecenia na kwote nie mniejsza niz i
    > zostaly wykonane w terminie oraz bez usterek itd.)

    > - wybor wykonawcy - i tutaj jesli sie wybiera kogos z kosztorysem
    > nizszym niz nasz - trzeba to mocno uzasadnic - ale raczej sie nie
    > wybiera bo wtedy ktos zada pytanie - no dobra, w kosztorysie wlasnym
    > jebneliscie sie o 8% - DLACZEGO - wiec raczej sie wybiera PIERWSZY
> [...]

    To jest procedura która sklania urzednikow do palenia pieniedzmi w
    piecu. Zajefajna rzecz.

    Dwa nie uwierze w tajnosc tej kwoty koztorysu wlasnego instytucji a
    znajac te kwote latwo polozyc cene wygrywajaca.

    Wytlumacz mi dlaczego to nie dziala w ten sposob ze jest przygotowany
    projet techniczny z ktorego wynika ilosc roboty do zrobienia i o
    zwyciestwie nie decyduje cena plus wymagania merytoryczne:
    - zdolnosc finansowa - gwarancji wykonania umowy na iles tam procnt
    wartosci, gwarancja jakosci na iles tam procent wartosci i iles lat
    - referencje - tylko kurde bez przesady bo ilez to firm moze miec
    referencje w kraju gdzie autostrad jest na palcach jednej reki.

    KJ