eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAutopilotRe: Autopilot
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Autopilot
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <8...@g...com>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Thu, 29 Nov 2018 11:12:08 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.3.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <8...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 40
    Message-ID: <5bffbb79$0$485$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.28.110.82
    X-Trace: 1543486329 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 485 83.28.110.82:56881
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2644931
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-11-29 o 08:50, Bolko pisze:
    > Ot ciekawostka z samolotów:
    > https://youtu.be/-ki_aJTSiyA?t=1059
    >
    > W Airbusach jest "pełna automatyka" czyli jak ciągniesz drążek
    > to on wysyła sygnał elektryczny który do jakiegoś siłownika
    > który coś tam robi.
    >
    > No i pan opowiada że w Airbusach była historia gdzie czujniki stwierdziły
    > że samolot leci za wolno co było nie prawdą.
    > Piloci chcieli przejąc stery no ale komputery nie pozwoliły.
    > I dopiero piloci wpadli na pomysł że trzeba wyłaczyć
    > obwody odpowiedzialne za mierzenie prędkości.
    > No i wtedy komputer pozwolił przejąc kontrolę człowiekowi.
    >
    > I mówimy tutaj o systemach które mają ileś tam lat doświadczenia.
    > Gdzie to wszystko jest sprawdzane testowane dodatkowe układy zabezpieczajace.
    > Itd...
    > W którymś momencie prowadzący (zawodowy pilot) mówi:
    > "ostatnią linią obrony są piloci"
    >
    > I teraz mam wsiąść do autonomicznego samochodu.
    >
    >
    >
    >
    >
    Kiedyś nad morzem siedziałem na kocyku obok pilota, który tłumaczył
    komuś wiele lotniczych spraw. Skracając - Boeing ma jedynie wspomaganie
    działań pilota - jeśli wszystko wysiądzie (zasilanie, elektronika)
    samolot można pilotować, choć wymaga to olbrzymiej siły (dlatego był
    zwolennikiem zatrudniania facetów), bo wspomaganie pada. W przypadku
    Airbusa jest Fly-by-wire za pomocą dżojstika i jak coś wysiada to nie
    mak pilotować złomu, który najkrótszą drogą leci do ziemi.
    T.

    Ps. W samochodach też może być ciekawie:
    https://glowny-mechanik.pl/2015/07/24/ataki-na-samoc
    hody-przez-internet-czyli-jak-mozna-zablokowac-hamul
    ce-jeepowi/

    Można wpływać zdalnie na działania mechanizmów samochodu. :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: