  • 111. Data: 2016-04-07 01:02:14
    Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:

    > tempomatu nikt nie nazwie autopilotem.

    Porównałem go do automatu ciągu. Autopilot jako całość składa się z
    osobnych automatów które mogą pracować niezależnie.

    [..]
    > -zobacz to
    > http://www.iasa.com.au/folders/Safety_Issues/others/
    Bilbao.html

    Faktycznie z tego wynika, że "komputer wie lepiej", ale są postulaty aby
    dać pilotom więcej swobody. Trochę to śmieszne, pilot zawsze powinien
    mieć pierwszeństwo nad komputerem.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 112. Data: 2016-04-07 01:04:26
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ACMM-033 pisze:
    [..]
    > Nie wiem co tam zawiodło. Może krasnoludki nasrały do głównego
    > stycznika, może nastąpiło przepełnienie stosu w procesorze, nie wiem.
    > Kobiecie obcięło głowę, czy to jakaś istotna różnica, z jakiego powodu
    > winda to zrobiła? Zagwarantujesz mi, że nie zrobi tego samochód?

    Jedyne co można zagwarantować, to że nie zrobi tego z premedytacją.

  • 113. Data: 2016-04-07 05:18:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Zlikwidujmy więc ulice dla samochodów, zróbmy zamknięte tory - wtedy
    > samochody autonomiczne będą naprawdę wydajne i bezpieczne.
    > Tylko wtedy po co indywidualne pojazdy ?
    >
    > Bardziej ekonomicznie będzie powiększyć pojazd i zabrać więcej osób.
    >
    > To jest logiczna ewolucja pomysłu automatycznego transportu.
    > Nazywa się metro.

    No ale metro już jest, tam gdzie jest - a co w mniejszych
    aglomeracjach, gdzie budowa metra się nie opłaca?
    Jakie metro chcesz wybudować w Suwałkach, Lublinie lub Jaśle?
    Za czyje pieniądze będziesz robić to "bardziej ekonomiczne"?

    Zresztą nie tylko liczy się ekonomia...
    Nawet w Warszawie, Londynie - wszędzie metrem nie dojedziesz...
    Ten ostatni kilometr-dwa będziesz musiał dopiać czymś
    innym jak autobus, taksówka - w słoneczny dzień może
    pieszo, ale ktoś starszy czy kulawy już nie bardzo pieszo...

    Nie tędy droga. Samochód daje tą mniejszą granulację,
    większą precyzję dojazdu tam gdzie chcesz dojechać.

  • 114. Data: 2016-04-07 05:22:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Stoi facet przy krawędzi jezdni, na chodniku.
    > Z jaką prędkością musi jechać samochód, żeby na 100% zdążył zahamować,
    > jeśli facet z premedytacją zechce wskoczyć przed auto w ostatniej chwili ?
    > 5 km/h ?

    No ale jeśli chce ktoś z premedytacją wskoczyć
    to wskoczy też pod samochód kierowany przez
    człowieka = tak jak człowiek nie pójdzie wtedy
    do pierdla tak i automat nie powinien być obwiniany
    za nie zrobienie czegoś niemożliwego.
    Niestety drogi są tak zaprojektowane że niezależnie
    kto prowadzi samochód fizyki nie zmienisz...
    Jak będziesz chciał to wpadniesz pod samochód
    bo nie ma ludzkiej siły aby zatrzymać pojazd jadący
    50km/h w miejscu - jakaś tam niezerowa droga
    hamowania będzie. A jak sam zauważyłeś, samobójca
    może stać na krawężniku i udawać normalnego.

    Nie przekonałeś mnie.

  • 115. Data: 2016-04-07 05:23:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A to już zupełnie inna sprawa.
    > Tylko, że jest pewna różnica - w przypadku, kiedy zabija kierowca - to
    > jest to jego prywatny problem.
    >
    > Kiedy zabije samochód - będzie to problem korporacji. Korporacje będą
    > pozywane na kwoty kosmiczne. I raczej nie będą chciały płacić takich
    > odszkodowań.

    Ale o co będą pozywane?
    O przejechanie samobójcy który z premedytacją wszedł na jezdnię?
    Bo zagapionego w telefon co wlezie na pasach na czerwonym
    samochód automatyczny zauważy wcześniej niż żywy kierowca.

  • 116. Data: 2016-04-07 05:25:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Tak czy siak jeśli googlowozy rzeczywiście będą umiały jeździć, to trend
    > zmian jest nieunikniony.

    Jeśli?
    Trend zmian jest już nieunikniony.

    Czytałeś to?
    http://qz.com/656104/a-fleet-of-trucks-just-drove-th
    emselves-across-europe/
    Flota TIRów przejechała właśnie przez Europę automatycznie.
    Tej fali już nie odwrócisz.
    Jak jesteś w zawodzie profesjonalnego kierowcy ciężarówki lub
    taksówkarzem to zaczałbym na Twoim miejscu szukać innej roboty...

  • 117. Data: 2016-04-07 05:55:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "robot" <r...@o...pl> wrote in message

    > Jak te samochody już będą to w europie dawno będzie
    > wprowadzony zakaz wychodzenia z domu
    > żeby bezpiecznie się żyło.

    Całe konwoje TIRów już automatycznie po Europie jeżdzą, doczytaj:

  • 118. Data: 2016-04-07 05:56:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Czyj samochód i kierownica, tego kryteria.

    dokładnie... i RACJONALNE decyzje w takich emocjonalnych sytuacjach
    podejmować umie niestety tylko psychopata. "Normalnych" ludzi zwykle
    paraliżuje sytuacja i nie robią nic. Poczytaj o eksperymencie z wagonikiem.

  • 119. Data: 2016-04-07 06:02:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A googlowóz znasz? Dyskutujesz o samochodach przyszłości, a nie masz krzty
    > wyobraźni ;)

    Przecież on nawet tego linka nie obejrzał co podrzuciłem...
    Od początku samego dzieli się z nami swoimi obawami
    i przesądami a nawet prezentacji nie obejrzał i nie wie
    o czym tu jest rozmowa.

    > Dobry przykład z tymi samolotami. Większość katastrof to błąd człowieka,
    > pogoda, rzadko kiedy jest to błąd techniczny lub błąd komputera. Dlatego,
    > że po wystąpieniu takiego błędu stara się go naprawić we wszystkich
    > samolotach.
    >
    > A ty mimo to wolisz sytuację, kiedy nad samolotem panuje tylko pilot.
    > Co zwiększyłoby wypadkowość pewnie kilkaset razy.

    Corocznie na drogach USA ginie na drogach ponad 30 tysięcy ludzi.
    W przeciętnym samolocie będziesz miał 300 pasażerów.
    A więc jak zsumujesz śmiertelne wypadki na drodze to odpowiada
    to około 100 katastrofom odrzutowców rocznie w samym USA...
    Myślę że nie dochodzi do 100 katastrof lotniczych rocznie dzięki
    wysoce zautomatyzowanym lataniu w samolotach pasażerskich
    i wyeliminowanie czynnika ludzkiego do niezbędnego minimum.

  • 120. Data: 2016-04-07 06:12:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > chodzi o sytuację, gdy stało się to powszechne i jeździ masowo. Guglojazdy
    > są tu tylko przyczynkiem (choć w pewnym stopniu i ich to dotyczy), a nie
    > celem rozważań, są podstawą, do dalszego pytlowania.
    > Inna sprawa, gdyby o tym, że stanie się wypadek, decydowało jeżdżenie
    > przez co najmniej 24 godziny, wtedy wystarczy spokojnie wycofać auto z
    > ruchu, wgrać nowy soft i dalej w trasę. Ale popsuty samochód zagraża od
    > pierwszej sekundy. No, zaparkowany, rusza w trasę, padnięty czujnik nie
    > widzi pieszego, autko sobie wyjeżdża i pięknie rozjeżdża pana Stasia, czy

    Cały czas usiłujesz zastąpić swoją wyobraźnią prezentację
    której nie obejrzałeś...

    NIe ma tam żadnych czujników do detekcji pani Krysi!

    Weź to obejrzyj chłopie i nie rób jaj... Nawet jak nie rozumiesz
    po angielsku to przewiń do obrazków i przekonasz się że
    gadasz jakieś niestworzone rzeczy bez związku z googlo-autkiem