-
211. Data: 2016-04-07 15:13:40
Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2016-04-07 o 15:09, Piotr Wyderski pisze:
> J.F. wrote:
>
>> Ale Liwiusz ma troche racji - umialby bezpiecznie jechac na automacie,
>> ale czy umialby bezpiecznie jechac walczac z reczna skrzynia i trzema
>> pedalami ?
>
> A jak egzamin zdaje się obecnie na 5-biegowym Yarisie, a jeździ na
> wersji 6-biegowej, to niby problemu nie ma? Ja mało bratu nie załatwiłem
A jest? Ja nie widzę.
--
Liwiusz
-
212. Data: 2016-04-07 15:16:56
Temat: Re: wyrabianie dobrego nawyku.
Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>
Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ne5gdj$5n2$1@node2.news.atman.pl...
> Zwłaszcza że na większości skrzyżowań o kierowanym ruchu przejeżdżające
> rowery nawet z prędkością 2xpieszy nie stanowią żadnego problemu.
>
Niestety tylko na większości :(.
Według mnie, jak skręcam w prawo to bezwzględnie najpierw powinienem
przejeżdżać przez przejście dla pieszych a dopiero potem przez ścieżkę
rowerową. Są skrzyżowania na których przejście zostawiono tam, gdzie było a
ścieżkę rowerową dołożono praktycznie na łuku. Jak skręcam, na zielonej
strzałce to bardzo trudno jest zobaczyć nadjeżdżających z tyłu rowerzystów,
którzy jeszcze dociskają pedały aby zdążyć na swoim zielonym. Nie wiem skąd
Ci się wzięło 2xpieszy. Według mnie rowerzyści jeżdżą typowo z prędkościami
rzędu 15..20 km/h.
P.G.
-
213. Data: 2016-04-07 15:35:24
Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello SW3,
Thursday, April 7, 2016, 1:56:20 PM, you wrote:
>> Zamiast zaśmiecać sygnaturki spamem
> Czyli jednak nadal nie przyjrzałeś się tej poprzedniej sygnaturce...
Mam dość pierdolenie o sygnaturkach - *PLONK!*
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
214. Data: 2016-04-07 15:54:17
Temat: Re: wyrabianie dobrego nawyku.
Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>
W dniu 07.04.2016 o 15:08 ks <k...@g...com> pisze:
> Niewłaściwe użycie przez grupę osób spowodowało zakaz dla wszystkich.
I właśnie to jest źle.
> no właśnie przecież jest, masz zejść z roweru, w tym celu powinieneś się
> zatrzymać i dodatkowo możesz w tym czasie się upewnić, że możesz
...
Zdecyduj się: zależy Ci na tym, żeby przedostawać się przez jezdnię
ostrożnie, z upewnieniem, bez wtargiwania, czy na tym by znajdować się
obok roweru?
--
SW3
----
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
/Bastiat
-
215. Data: 2016-04-07 15:55:13
Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Thu, 7 Apr 2016 15:35:24 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Mam dość pierdolenie o sygnaturkach - *PLONK!*
Lubisz codziennie sobie przeczytać ze 20 reklam Avasta?
--
Jacek
I hate haters.
-
216. Data: 2016-04-07 16:22:56
Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ne5m6n$bel$...@n...news.atman.pl...
J.F. wrote:
>> Ale Liwiusz ma troche racji - umialby bezpiecznie jechac na
>> automacie,
>> ale czy umialby bezpiecznie jechac walczac z reczna skrzynia i
>> trzema
>> pedalami ?
>A jak egzamin zdaje się obecnie na 5-biegowym Yarisie, a jeździ na
>wersji 6-biegowej, to niby problemu nie ma? Ja mało bratu nie
>załatwiłem
>Corsy poprzez przyzwyczajenia... A skoro to tylko kwestia
>przyzwyczajeń,
>to z należytym obrzydzeniem sprzęgłem wachlował będę, jak zajdzie
>konieczność, ale po co robić z tego "wpis do akt"?
A jak pierwszy raz wsiadles za kierownice, to tez ci tak swietnie szlo
wachlowanie sprzeglem ?
To skad pewnosc, ze potrafisz przy uzyciu sprzegla ruszyc i chocby
przejechac skrzyzowanie, a nie stanac w polowie i zablokowac droge
rozpedzonej ciezarowce ?
Przyzwyczajenie do 3 pedalow tez ciekawe - czy taki "automatyczny od
poczatku" bedzie potrafil zahamowac, czy z przyzwyczajenia lewa noga
lewy pedal ...
Co prawda w druga strone tez to grozi - ja mu w gaz, a noga zaraz
sprzeglo wcisnie aby bieg przerzucic :-)
Skrzynie to osobny problem, mogliby cos zrobic z tym wstecznym, bo
faktycznie - mozna sie pomylic od roznych ukladow.
Nawiasem mowiac - jak czasem wsiadalem do malucha, to czesto mi sie
zdarzalo wrzucic "5 bieg", mimo ze jezdzilem wtedy samochodami ktore
mialy tylko 4.
Jakos tan dzwiek silnika zachecal do zmiany biegu na wyzszy i reka
automatycznie przestawiala dzwignie.
>> A ostatnio - nie tylko bezpiecznie, ale jeszcze ekologicznie, nie
>> przekraczajac 2000 rpm :-)
>A to akurat automat załatwi najlepiej.
Ale my o tych, co z automatu wsiedli do recznej skrzyni, no bo PJ maja
i sie nie boja :-)
I jezdza potem 20/h i truja powietrze :-)
>> No coz - w USA jakos nie maja tego problemu, widac umialby :-)
>Ale tam ogólnie jest większy poziom realizmu w postrzeganiu
>rzeczywistości. Jadę zgodnie z normą, albo nie jadę i wara
>egzaminatorowi od tego, czy mam silnik, czy napęd nożny
>a la Flinstonowie.
Tam takze praktycznie nie ma recznych skrzyn, wiec problemu tez nie ma
:-)
> > Ewentualnie mozna by jakis kurs doszkalajacy i egzamin, 5 minut
> > egzaminu powinno wystarczyc :-)
>Tak to chyba wygląda -- nowy egzamin, jak się chcesz pozbyć
>skrzyniowych ograniczeń z papierów.
Egzaminowi nie mowie nie, tylko zamiast stwierdzic ze delikwent sobie
radzi ze zmiana biegow, to u nas pewnie beda najpierw badania
lekarskie, potem kurs, zaswiadczenia, 45 minut jazdy po miescie,
manewry na placu ... to juz lepiej od razu zrobic pelne PJ.
Fotografie, wnioski, decyzje, oplaty ...
A na dobra sprawe wystarczyloby aby licencjonowany instruktor wystawil
zaswiadczenie "przeszkolony na recznej skrzyni" i na tej podstawie
wpis do PJ ... na tyle, to instruktorom chyba mozemy wierzyc.
Zakladajac oczywiscie, ze ktos bedzie chcial sie uczyc zmiany biegow u
instruktora.
J.
-
217. Data: 2016-04-07 17:08:05
Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 07.04.2016 o 00:34, Marek pisze:
> On Wed, 6 Apr 2016 19:30:03 +0200, Cavallino
> <c...@k...pl> wrote:
>> 18% to większość?
>> Czego i w jakiej matematyce?
>
> W matematyce wyborów.
Ale Ty ją przeniosłeś na ogół, w którym nie ma wyborów, tylko życie.
Naprawdę nie rozumiesz różnicy?
-
218. Data: 2016-04-07 17:10:50
Temat: Re: wyrabianie dobrego nawyku.
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 07.04.2016 o 11:34, Polonek pisze:
> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> news:ne4s91$ho3$4@node2.news.atman.pl...
>> W dniu 2016-04-06 o 19:19, Cavallino pisze:
>>> W dniu 06.04.2016 o 12:12, ks pisze:
>>>
>>>> jeżdżę po Krakowie, więc rowerzystów spotykam codziennie i jeden
>>>> wniosek
>>>> mam:
>>>> gdyby więcej rowerzystów używało mózgu na drodze to by mniej
>>>> rowerzystów
>>>> ginęło.
>>>
>>> Zgadza się.
>>> Do tego totalna olewka przepisów.
>>> Co kilka dni jeżdżę miejskim rowerem po Poznaniu i mam wrażenie, że
>>> jestem jedynym który nie przejeżdża na czerwonym i przez przejścia dla
>>> pieszych..
>>> Pewnie przeprowadzając rower przez zebrę i zatrzymując się kiedy trzeba,
>>> jadę 2 razy dłużej niż reszta, ale jakoś mnie to nie martwi.
>>
>> Jakbyś musiał na kilometrze 20 razy przeprowazdać rower, to byś zmienił
>> zdanie.
>
> To gdzie ty jeździsz, w miasteczku do nauki jazdy przyszłych kierowców ?
Po pierwsze - jeśli o mnie chodzi to właśnie zsiadam i przeprowadzam.
Po drugie - zdanie pedalarzy się nie liczy, jak im się nie podoba, to
dwukołowca zostawić w domu.
A po przejściu dla pieszych się nie jeździ i już.
>
>> Poza tym nie ma racjonalnego powodu, aby zsiadać z roweru, jeśli
>> przejeżdża się powoli i z uwagą. Nie w przejeżdżaniu jest problem,
>> tylko w
>> sposobie, w jaki się to robi.
>>
>> Liwiusz
>
> Powód jest jeden - wyrabianie dobrego nawyku.
> Przejeżdżanie powoli i z uwagą nie zawsze udaje się
> i dlatego są wypadki.
Zazwyczaj nawet nie zwalniają....
-
219. Data: 2016-04-07 17:46:00
Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
Od: Marek <f...@f...com>
On Thu, 7 Apr 2016 15:55:13 +0200, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
wrote:
> Lubisz codziennie sobie przeczytać ze 20 reklam Avasta?
Nie nie możesz w czytniki wyłączyć wyświetlanie sygnaturek?
--
Marek
-
220. Data: 2016-04-07 17:46:06
Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
Od: Shrek <...@w...pl>
On 06.04.2016 23:03, J.F. wrote:
>>> Ale, rzeczywiście chyba takie przypadki były, że autopilit się zaparł i
>>> nie wyłączył.
>> Chyba?
>
> zredukowac jak zredukowac, ale:
> -Airbus w Warszawie - pilot wlaczyl odwracacze ciagu, ale komputer
> uznal, ze sa jeszcze w powietrzu i nie nalezy odwracac. No i pasa
> zabraklo.
Z tym, że nie tylko rewersów a i hamulców. I słusznie. Bo załaczenie
hamulców, jak jedną stronę masz w powietrzu skutkowałoby natychmiastowym
wylotem z pasa - czyli to samo, tylko przy wiekszej predkości.
Warto też dodać, że podchodzili za szybko, przyziemili za daleko i
jedyną prawidłową reakcją było dać pełny ciąg i odejść po dotknięciu
pasa z za duża prędkością i za daleko, a już zwłaszcza jak nie zaczął
hamować. I jakby to robił google, to zapewne tak by się stało, bo
procedura jest dość dobrze na te przypadki opisana.
> - slynny lot pokazowy w Miluzie - pilot sterowal recznie, ale komputer
> czuwal, i wzniesc sie nie pozwolil :-)
I to jest chyba jedyny w miarę udokumentowany przypadek kiedy komp
przedobrzył. Z tym, że warto zwrócić uwagę, że błąd ujawnił się
(spektakularnie, bo spektakularnie) ale na początku eksploatacji serii
(a w sumie chyba nawet całego fly by wire w lotnictwie cywilnym) i
pozostał jednostkowym przypadkiem. Całkiem nieźle, w porównaniu z innymi
przyczynami katastrof.
Shrek