-
Data: 2016-04-06 22:36:15
Temat: Re: Autonomiczne samochody i kolizja Google-car
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2016-04-06 o 18:38, AlexY pisze:
> ACMM-033 pisze:
>>
>> Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
>> news:ne35ao$ire$1@dont-email.me...
>>>> uznał, że coś-tam i dowalił ciągu. To znów, na mały, a komputer... W
>>>> rezultacie napompowało silnik, i stało się. Okazało się, że program nie
>>>> przewidział jakiejś sytuacji, co skończylo się katastrofą.
>>>
>>> O czym piszesz, pierwsze czytam o czymś takim jak brak możliwości
>>> wyłączenia autopilota.
>>
>> To chyba nawet poza autopilotem było, automat ciągu.
>
> Automat ciągu jest częścią autopilota, coś jak tempomat, w modelarstwie
> taką samą funkcję dla modeli śmigłowców pełni "governor". Nic mi nie
> wiadomo żeby nie dało się go wyłączyć, ale nie jestem pilotem mogę
> czegoś nie wiedzieć, tak czy siak, konkrety bym poprosił, gdzie kiedy
> jaki samolot spadł bo nie dało się zredukować mocy.
>
Jak tylko mogłem, to oglądałem (i nadal oglądam) programy o katastrofach
lotniczych.
Pamiętam przypadki, że z powodu jakiejś awarii samolot "przepadł", gdyż
komputer uznał, że następuje już przyziemienie (przed lądowaniem) i nie
pozwolił zwiększyć ciągu.
Inny samolot przepadł, gdyż zamarzły czujniki kąta pochylenia samolotu,
skutkiem czego komputer darł dziób do góry bez możliwości wyłączenia tego.
Przypadki odwrotne: włączony autopilot, natomiast ktoś trzyma
sterownicę. Komputer interpretuje długie (ponad kilkadziesiąt sekund)
trzymanie sterownicy jako rozkaz wyłączenia się, więc wyłącza się po
cichu. Piloci o tym nie wiedzą, samolot kładzie się na skrzydło i
popełnia samobójstwo.
Ale: w samolotach musi nastąpić łańcuch błędów czy zaniedbań; ponadto po
większości opisywanych w programach (jeśli nie po wszystkich) komisje
wypadkowe tworzyły zalecenia, które były szybko wdrażane celem
eliminacji powtórzenia błędów.
W przypadku googlo-jazdów można domniemywać, iż w przypadku "złego
przypadku" zostaną wyciągnięte wnioski i reszta googlo-jazdów zostanie
zupdejtowana na daną okoliczność - co teraz może się stać w czasie kilku
godzin.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 06.04.16 23:03 J.F.
- 06.04.16 23:30 ACMM-033
- 07.04.16 00:34 Marek
- 07.04.16 00:37 Marek
- 07.04.16 01:02 AlexY
- 07.04.16 01:04 AlexY
- 07.04.16 05:18 Pszemol
- 07.04.16 05:22 Pszemol
- 07.04.16 05:23 Pszemol
- 07.04.16 05:25 Pszemol
- 07.04.16 05:55 Pszemol
- 07.04.16 05:56 Pszemol
- 07.04.16 06:02 Pszemol
- 07.04.16 06:12 Pszemol
- 07.04.16 07:47 Liwiusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=