eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleAutomatyczne smarowanie łańcucha - czy znacie autora tego pomysłu › Re: Automatyczne smarowanie łańcucha - czy znacie autora tego pomysłu
  • Data: 2009-12-07 08:49:50
    Temat: Re: Automatyczne smarowanie łańcucha - czy znacie autora tego pomysłu
    Od: "Michał Demczuk" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacot wrote:

    > A zwazywszy wielkosc nacisku i powierzchni tarcia poszczegolnych
    > elementow lancucha?;)
    > Innymi slowy: co w lancuchu ulega zuzyciu najszybciej?
    > (uzycie zebow zebatek to poniekad efekt wtorny zwiekszonej dlugosci
    > ogniw).

    Zalezy w jakim motocyklu. W szosowym owalizuja sie lozyskowania ogniwek i
    lancuch staje sie dluzszy, jest to skutniem zuzycia uszczelnien. Pierwszy
    obiaw to rude naloty spod oringow. Dzieje sie tak wtedy, kiedy ktos wepchnie
    wode pod oringi (np myjka, deszcz jest za slaby), przegrzeje lancuch, albo
    ma juz najezdzone swoje dziesiat tysiecy.
    W motocyklach eksploatowanych tylko w terenie (mowie raczej o wyczynowkach),
    powyzsze prawie nie wystepuje. Wycieraja sie natomiast rolki, docelowo na
    wylot po czym odpadaja. Latwo zatem sprawdzic stan lancucha po rozluznionych
    rolkach. Oczywiscie zuzywa tez sie druga wspolpracujaca z rolka strona czyli
    zeby zebatki. Zwyke schodzi napierw przednia (zabkli w igly pote wypada
    jede, a potem jeden wyjazd w pole i juz mamy calkiem lysa), chyba ze stylu
    jest aluminiowa, wtedy niekoniecznie :)
    Zo do napedow terenowych to sprawdzilem na swoim: zalozenie najmocniejszego
    lancucha (ZVM2) nie daje nic jesli chodzi o twalosc. Po sezonie i ok. 100mh
    wogole sie nie rozciagnal, ale niemial co drugiej rolki :)

    Mam nadzieje Jacot, ze troch Ci wyjaznilem. Wiem, ze Ty jestes zwolennikiem
    calkowicie oslonietych lancuchow i nie dokonca rozumiesz sens idei
    wewnetrzego uszczelnienia, ale chyba ma to jakas swoja logike :)

    Pozdr..

    --
    Michał Demczuk
    www.demczuk.pl