  • 1. Data: 2009-11-23 12:54:24
    Temat: Automatyczne smarowanie łańcucha - czy znacie autora tego pomysłu
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Postnowiłem spróbować wykonać własny automat do smarowania łańcucha
    motocykla.

    Poszukałem trochę w internecie i znalazłem taką stronę:

    http://xjr1300sp.republika.pl/tuning/tuning.html

    Chodzi o pomysł z samego dołu strony.

    Czy znacie może autora tego pomysłu? Strona była aktualizowana w 2004 i
    ciekawi mnie, czy smarowanie rolek łańcucha pędzelkiem z włosia końskiego
    przy zębatce zdawczej - zdało egzamin.

    A może ktoś z Was wykonał to podobnie? Chciałbym uniknąć ciągnięcia przewodu
    do tylnej zębatki. Rozwiązanie proponowane w linku wydaje się i łatwiejsze,
    i praktyczniejsze (mniej widoczne).

    MN

  • 2. Data: 2009-11-23 13:00:05
    Od: "kucik" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    > A może ktoś z Was wykonał to podobnie? Chciałbym uniknąć ciągnięcia
    > przewodu do tylnej zębatki. Rozwiązanie proponowane w linku wydaje się i
    > łatwiejsze, i praktyczniejsze (mniej widoczne).

    Pare lat temu mialem takie cos przy CB. Pedzelek z wlosia (jako dawca
    posluzyl pedzel malarski za 3zl w chemicznym) zdaje bardzo dobrze egzamin -
    nie sciera sie, a jak sie pobawisz i ustawisz wlasciwa dawke oleju to lanuch
    nie chlapie, a caly czas jest nasmarowany.

    Kucik
    FJ1200A na sprzedaż

  • 3. Data: 2009-11-23 14:41:01
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    Marcin N pisze:
    > Postnowiłem spróbować wykonać własny automat do smarowania łańcucha
    > motocykla.
    No to świetnie

    > przewodu do tylnej zębatki. Rozwiązanie proponowane w linku wydaje się i
    > łatwiejsze, i praktyczniejsze (mniej widoczne).
    Jeżeli chodzi o to u dołu strony to jak dla mnie strata smarowidła gdyż
    siła odśrodkowa zbyt szybko pozbędzie się takowego smaru.
    chyba że zamontujesz pędzelek po wewnętrznej stronie łańcucha.

    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2009-11-23 15:06:07
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Marek B" <r...@n...net.pl> napisał w wiadomości
    Marcin N pisze:
    > Postnowiłem spróbować wykonać własny automat do smarowania łańcucha
    > motocykla.
    No to świetnie

> [...]
    siła odśrodkowa zbyt szybko pozbędzie się takowego smaru.
    chyba że zamontujesz pędzelek po wewnętrznej stronie łańcucha.

    -----------------

    Czytałeś wyjaśnienie pomysłu? Kropla oleju jest rozsmarowana na rolce
    łańcucha. Rolka na zębatce się przekręca i ani się obejrzysz - a olej jest
    na spodzie. Wg autora - olej nie powinien uciekać.

  • 5. Data: 2009-11-23 16:30:57
    Od: "Sta$" <s...@o...pl>

    > Czy znacie może autora tego pomysłu?

    Niejaki Moczul, kiedys pojawiał sie w Poznaniu, pochodzi z Wolsztyna. Nie
    bede sie rozwodził, bo znam tylko ze słyszenia,a sa tu tacy co znaja
    osobiscie...
    Mam taki system chyba juz 3 rok, zamontowany, al jakos nigdy nie chciało mi
    sie sprawdzic czy działa, nigdy nie wlałem oleju do zbiorniczka, wiec ciezko
    powiedziec czy bangla... Jak sie starannie wykona to na pewno bedzie
    działać.
    Zauwazylem tylko ze u mnie zebatka "zjadla" wlosie od pedzelka, ale to
    kwestia precyzji montazu.
    Sprobuj a sie przekonasz. Jak masz zylke majsterkowicza to na pewno warto
    sie pobawic. Ja jednak doszedlem do wnioku ze kiedys chce jezdzic
    kardanem... ;)

    Sta$
    GPZ500Sysunia
    Tatowa SR500
    Poznań

  • 6. Data: 2009-12-02 08:03:47
    Od: Marek B <r...@n...net.pl>

    Marcin N pisze:
    > Czytałeś wyjaśnienie pomysłu? Kropla oleju jest rozsmarowana na rolce
    > łańcucha. Rolka na zębatce się przekręca i anisię obejrzysz - a olej
    > jest na spodzie. Wg autora - olej nie powinien uciekać.

    czyli włosie musi być bardzo twarde aby obrócić rolkę pędzącego łańcucha
    , co za tym idzie zużywać się będzie szybciej niżolej w zbiorniku.
    Jeżeli jest to włosie miękkie to nie ma mowy o jakimkolwiek przekręceniu
    rolki więc siła odśrodkowa zrobi swoje.
    Ale to tylko moje wyobrażenie nie sprawdzone w praktyce.
    --
    pozdrawiam
    Marek

  • 7. Data: 2009-12-02 14:46:30
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Marcin N pisze:
> [...]

    rolki więc siła odśrodkowa zrobi swoje.
    Ale to tylko moje wyobrażenie nie sprawdzone w praktyce.

    To nie włosie ma przekręcać rolkę - sama się przekręca na zębatce. No i
    autor pisze, że ponieważ nie ma dużej kropli na rolce - to i siła odśrodkowa
    nie będzie potrafiła wyrzucić smaru na zewnątrz.

    Chętnie pogadałbym z autorem pomysłu - jak mu się spisuje, ale nie mam
    żadnego kontaktu do niego.

    MN

  • 8. Data: 2009-12-02 16:03:52
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Marcin N pisze:

> [...]
    > rolki więc siła odśrodkowa zrobi swoje.
    > Ale to tylko moje wyobrażenie nie sprawdzone w praktyce.

    Ja to bym zrobil eksperyment.

    Wzial lancuch, odtluscil ostatnie ogniwa potem kapnal olej i rozkrecil
    nad glowa. Potem zobaczyl czy jest ten olej tam czy nie.

    Tylko kask zaloz, OK ?

    KJ

  • 9. Data: 2009-12-02 16:44:43
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał w wiadomości

    > Ja to bym zrobil eksperyment.
    >
    > Wzial lancuch, odtluscil ostatnie ogniwa potem kapnal olej i rozkrecil nad
    > glowa. Potem zobaczyl czy jest ten olej tam czy nie.
    >
    > Tylko kask zaloz, OK ?

    Kapkę nie wyszło Ci cytowanie, ale mniejsza. Sugerujesz, że pomysł
    smarowania pędzelkiem jest bez sensu?

    MN

  • 10. Data: 2009-12-02 17:16:21
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    >Czytałeś wyjaśnienie pomysłu? Kropla oleju jest rozsmarowana na rolce
    >łańcucha. Rolka na zębatce się przekręca i ani się obejrzysz - a olej jest
    >na spodzie. Wg autora - olej nie powinien uciekać.

    A ja mam tylko niezmiennie te jedna watpliwosc: jaki jest sens
    smarowania lancucha "po wierzchu" a w przypadku tych wszystkik
    'ringow' jaki jest sens smarowania w ogole.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10