  • 1. Data: 2011-11-23 21:20:21
    Temat: Automatyczne biuro obsługi
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Zastanawiam się nad czymś takim:

    Telefon GSM na kartę. "Abonament" to kilka zł miesięcznie.

    Dzwonimy na telefon i słyszymy "Drzwi [zamknięte|otwarte]. Naciśnij 1
    aby zamknąć, naciśnij 2 aby otworzyć". No i naciskamy co trzeba dostając
    potwierdzenie.

    Jak to tanio zrealizować?

    Rozwiązanie nawiedzonego elektronika to podpięcie się w telefonie pod
    zestaw glosnomówiący, odtwarzanie komunikatów głosowych przez uC i
    detekcja DTMF przez uC czy jakiś dedykowany scalak.

    Ale może coś gotowego można zastosować? Jeśli można wysyłać glos i
    pobierać głoś w smarftonach przez GSM to role uC pełnił by sam telefon,
    a sterowanie urządzeniem można jakoś wyprowadzić bluetooth albo rs232
    jeśli jest.

    Ktoś ma jakieś pomysly? Tańsze znaczy lepsze. Troche googluje ale jakoś
    nie bardzo wiem czego szukać.

  • 2. Data: 2011-11-23 21:33:28
    Temat: Re: Automatyczne biuro obsługi
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > jeśli jest.
    >
    > Ktoś ma jakieś pomysly? Tańsze znaczy lepsze. Troche googluje ale jakoś

    Są gotowe moduły GSM do celów sterowniczych. Sterowanie na ogół SMSem, ale
    chyba też samym dzwonkiem i przez DTMF. Moduły do central alarmowych też
    takie wodotryski mają.

    Waldek

  • 3. Data: 2011-11-23 21:44:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-23 22:33, Waldemar Krzok wrote:
    > Są gotowe moduły GSM do celów sterowniczych. Sterowanie na ogół SMSem, ale
    > chyba też samym dzwonkiem i przez DTMF.

    Znasz jakieś symbole/producentów?

    > Moduły do central alarmowych też
    > takie wodotryski mają.

    Nie ma sensu. Ma być tanie i małe. Idealem mógłby być stary smartfon z
    wyjściem RS232 (coś jak MDA1). Ponadto komunikaty głosowe było by miło
    zmieniać do woli, funkcjonalnośc też. jakoś nie jestem przekonany że
    gotowiec będzie miał to co chcę.

  • 4. Data: 2011-11-23 22:02:03
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Sebastian Biały wrote:

    > Znasz jakieś symbole/producentów?

    Telic Telematic CT63 na przykład.

    Tu jest gotowiec, acz nie za tani (niemiecka strona, ale angielski manual do
    ściągnięcia). Ale podobne ustrojstwa leżą na ebayu po 20-30EUR. Szukaj po
    GSM module

    Waldek

  • 5. Data: 2011-11-23 22:32:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-23 23:02, Waldemar Krzok wrote:
    > Szukaj po
    > GSM module

    Ano właśnie tak szukałem i 90% to jakaś padlina obsługująca tylko SMS a
    reszta osiąga ceny z kosmosu.

  • 6. Data: 2011-11-23 22:36:26
    Od: venioo <p...@o...eu>

> [...]
    > wyjściem RS232 (coś jak MDA1). Ponadto komunikaty głosowe było by miło
    > zmieniać do woli, funkcjonalnośc też. jakoś nie jestem przekonany że

    Zrobilem cos takiego, tylko bardziej rozbudowane (z smsa wczytuje
    komende, z bazy danych wybiera odpowiednie dane i odsyla pytajacemu) na
    darmowych programach. Jedyny koszt to stary PC z WinXP, modem GSM z
    pelna obsluga komend AT Hayes i koszty pradu. Mysle, ze nietrudno byloby
    to przystosowac do sterowania czymkolwiek.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 7. Data: 2011-11-23 22:41:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-23 23:36, venioo wrote:
    > Zrobilem cos takiego [...]stary PC z WinXP

    Odpada. Za duże. No może bym zmieścił jakąs płytkę na Atomie, ale będzie
    wcinać i tak 20W mocy. Bez sensu. Ponadto ja chce połaczenie *głosowe* a
    nie SMS i dlatego problem jest z deczka nietypowy tak jak choćby
    detekcja DTMF (co programowo mozna zrobić w jedno popołudnie na kolanie,
    ale ... może nie trzeba bo są np. gotowce sprzętowe itd).

  • 8. Data: 2011-11-24 00:58:42
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Sebastian Biały wrote:

    > Ano właśnie tak szukałem i 90% to jakaś padlina obsługująca tylko SMS a
    > reszta osiąga ceny z kosmosu.

    http://www.elv.de/output/controller.aspx?cid=74&deta
    il=10&detail2=21327&refid=zanox&zanpid=1574589829021
    541376

  • 9. Data: 2011-11-24 11:01:34
    Od: Cezar <c...@B...pl>

    On 23/11/2011 21:20, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    >
    > Dzwonimy na telefon i słyszymy "Drzwi [zamknięte|otwarte]. Naciśnij 1
    > aby zamknąć, naciśnij 2 aby otworzyć". No i naciskamy co trzeba dostając

    Ja bym sie pobawil jakims tanim routerem z linuksem i asteriskiem.
    Jesli masz dostep do netu to wzial bym numer przychodzacy za 1-5zl/rok.
    Jesli nie to mozna probowac pozenic to z modemem 3g po USB

    c.

  • 10. Data: 2011-11-25 09:02:35
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > jest.
    >
    > Ktoś ma jakieś pomysly? Tańsze znaczy lepsze. Troche googluje ale jakoś

    Tanio czyli ile?

    Proponuję poniższe urządzenie lub coś z tej rodziny:

    http://www.ropam.com.pl/produkt.php?pid=66&submenope
    n=6/4

    --
    Pozdrawiam,