-
71. Data: 2011-11-23 20:36:50
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-11-23, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
>> Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
>> przyczepność i zacznie skręcać?
^^^^^^^^^^^^^^^^
> Przy piślizgu tylnej osi?
Zgadnij.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
72. Data: 2011-11-23 20:44:25
Temat: Re: Automat z napedem na ty? a zima .....
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-11-23, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
>> Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzie
>> z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)
>
> A to zupełnie co innego. Tutaj odjęcie gazu pomoże.
Dla FWD to jest typowy poślizg. IMO.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
73. Data: 2011-11-23 21:56:21
Temat: Re: Automat z napedem na ty? a zima .....
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Krzysiek,
Wednesday, November 23, 2011, 8:44:25 PM, you wrote:
>>> Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzie
>>> z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)
>> A to zupełnie co innego. Tutaj odjęcie gazu pomoże.
> Dla FWD to jest typowy poślizg. IMO.
Dobra, przyznaj się - ile masz tych KM w tym swoim FWD.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
74. Data: 2011-11-23 22:30:57
Temat: Re: Automat z napedem na ty? a zima .....
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-11-23, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:
>>>> Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzie
>>>> z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)
>>> A to zupełnie co innego. Tutaj odjęcie gazu pomoże.
>> Dla FWD to jest typowy poślizg. IMO.
>
> Dobra, przyznaj się - ile masz tych KM w tym swoim FWD.
A co za różnica? W tych co mam kluczyki w kieszeni od 82 do 140 i
wszystkie w podobnych warunkach reagują podobnie.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
75. Data: 2011-11-24 08:38:09
Temat: Re: Automat z napedem na ty? a zima .....
Od: Tengu <t...@g...wytnij.to.pl>
On 2011-11-23 18:59, Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Wed, 23 Nov 2011 11:45:46 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
>
>> Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzie
>> z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)
>
> A to zupełnie co innego. Tutaj odjęcie gazu pomoże.
>
Jeżeli samochód "płuży" w zakręcie bo przesadzamy z gazem, to sprawa
jest oczywista. Jeżeli podsterowność jest wywołana zbyt mocnym skrętem
kół i/lub zbyt szybkim wejściem w zakręt, to trzeba zmniejszyć skręt kół
i się modlić, żeby samochód złapał przyczepność zanim zabraknie asfaltu
;) W tym drugim przypadku, lekkie dotknięcie hamulca powinno zwiększyć
przyczepność ma przedniej osi i dodatkowo pozwala trochę zmniejszyć
prędkość.
--
Tengu
-
76. Data: 2011-11-24 08:41:16
Temat: Re: Automat z napedem na ty? a zima .....
Od: Tengu <t...@g...wytnij.to.pl>
On 2011-11-23 21:56, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Krzysiek,
>
> Wednesday, November 23, 2011, 8:44:25 PM, you wrote:
>
>>>> Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzie
>>>> z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)
>>> A to zupełnie co innego. Tutaj odjęcie gazu pomoże.
>> Dla FWD to jest typowy poślizg. IMO.
>
> Dobra, przyznaj się - ile masz tych KM w tym swoim FWD.
>
W ciasnym zakręcie (2gi bieg) jadąc na granicy przyczepności dodanie
gazu wywoła podsterowność nawet w słabym samochodzie FWD. No i zawsze
można to zrobić na śniegu - tutaj mała maksymalna moc silnika już nie ma
takiego znaczenia :)
--
Tengu