eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAutomat z napędem na tył a zima .....
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 76

  • 61. Data: 2011-11-23 11:39:28
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:slrnjcpcvp.bmo.krzysiek.kielczewski@krz
    yk.sail-ho.pl...
    On 2011-11-22, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:
    >>> Natomiast przy uślizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD
    >>> bo
    >>> można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód
    >
    >> Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu.
    >> W RWD
    >> odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia poślizg.

    >Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
    >przyczepność i zacznie skręcać?

    Ale mowa o sytuacji .... Adam, daj linka do filmu.

    Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej
    wcisnac sprzeglo. Jakos tak bez napedu samochod szybciej i czesciej
    odzyskiwal wlasciwy tor jazdy.
    Byc moze osobom z wiekszym talentem lub lepiej wytrenowanym naped
    faktycznie pomaga.

    J.


  • 62. Data: 2011-11-23 11:45:46
    Temat: Re: Automat z napedem na ty? a zima .....
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    >>> Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu.
    >>> W RWD odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia poślizg.
    >
    >>Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
    >>przyczepność i zacznie skręcać?
    >
    > Ale mowa o sytuacji .... Adam, daj linka do filmu.

    Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzie
    z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)

    > Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej
    > wcisnac sprzeglo. Jakos tak bez napedu samochod szybciej i czesciej
    > odzyskiwal wlasciwy tor jazdy.

    Myślę że to jest właściwa porada dla co najmniej 95% kierowców.

    > Byc moze osobom z wiekszym talentem lub lepiej wytrenowanym naped
    > faktycznie pomaga.

    Tylko trzeba ćwiczyć. Dużo i pod okiem kumatego instruktora.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 63. Data: 2011-11-23 14:28:38
    Temat: Re: Automat z napedem na ty? a zima .....
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomości
    On 2011-11-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>> Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia
    >>>> gazu.
    >>>> W RWD odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia poślizg.
    >
    >>>Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
    >>>przyczepność i zacznie skręcać?
    >
    >> Ale mowa o sytuacji .... Adam, daj linka do filmu.

    >Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzie
    >z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)

    Wywolam ... droga go wywola. I ciekawe po jakim czasie powiesz czy to
    przednia os sie slizga czy tylnia, czy obie :-)

    J.


  • 64. Data: 2011-11-23 15:33:20
    Temat: Re: Automat z napedem na ty? a zima .....
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    >>>>Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
    >>>>przyczepność i zacznie skręcać?
    >>
    >>> Ale mowa o sytuacji .... Adam, daj linka do filmu.
    >
    >>Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzie
    >>z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)
    >
    > Wywolam ... droga go wywola. I ciekawe po jakim czasie powiesz czy to
    > przednia os sie slizga czy tylnia, czy obie :-)

    Jeszcze przed poślizgiem będę wiedział. Przecież nie mówię o sytuacji
    gdy mi samochód "sam" się zaczyna ślizgać tylko o kontrolowanym i
    zamierzonym poślizgu.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 65. Data: 2011-11-23 16:14:14
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima=?ISO-8859-2?Q?=2E=2E=2E=2E=2E?=
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-11-15 14:39, Deflegmator pisze:
    > kamil wrote:
    >
    >> w polsce ograniczenia są stawiane bez sensu i tam gdzie
    >> jest 30 można zapierdalać 130, bo przecież oni ogarniają.
    >
    > No i w wielu przypadkach sam bym tak powiedział. Ale od czasu do czasu
    > trafia się taka niespodzianeczka i trafiasz do rowu. Dlatego sam sobie
    > układam "mapy" prędkości na trasach, które znam. Gdzie można pojechać
    > szybciej - tam zapierdalam.

    I gdzie, i kiedy.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 66. Data: 2011-11-23 16:17:17
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-11-15 14:22, kamil pisze:

    > > Święte słowa. Zaliczyłem coś takiego pół roku temu z powodu
    > > niedostosowania prędkości do warunków jazdy.

    >> szybko ogarnąłem i opuściłem niebezpieczne miejsce. Teraz już wiem, po
    >> co postawili tam ograniczenie do 30km/h. :)
    >
    > Nie może być, każdy grupowy miszcz hamowania na 4 metrach w śniegu powie ci, że w
    polsce ograniczenia są stawiane bez sensu i tam gdzie jest 30 można zapierdalać 130,
    bo przecież oni ogarniają.

    Z powyższego wynika jedynie że jak jest mokro, slisko i nic nie widać, to owszem może
    i warto słuchać ograniczeń ;)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 67. Data: 2011-11-23 16:41:48
    Temat: Re: Automat z napedem na ty? a zima .....
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-11-23 11:45, Krzysiek Kielczewski pisze:

    >> Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej
    >> wcisnac sprzeglo. Jakos tak bez napedu samochod szybciej i czesciej
    >> odzyskiwal wlasciwy tor jazdy.
    >
    > Myślę że to jest właściwa porada dla co najmniej 95% kierowców.

    I ja tak myślę.

    Wysprzęglenie w poślizgu, poprzez odjęcie jednej zmiennej, redukuje sterowanie
    do prostszego schematu, który można opanować niezbyt żmudnym treningiem.
    I w którym, zasadniczo, FWD nie różni się od RWD.

    Oczywiście to nie jest optymalne, ale ilu jest w stanie, i ma warunki,
    żeby naprawdę ogarnąć operowanie gazem w rożnych sytuacjach (a nie tylko
    podczas zabaw na placu z minimalną szybkością)? Ja nie :)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 68. Data: 2011-11-23 16:50:18
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-11-22 20:14, Adam Płaszczyca pisze:

    > Przy uślizgu przedniej osi w FWD można się co najwyżej pomodlić.

    Duże uproszczenie. Na przykład wysprzęglenie zmniejsza uślizg i może
    spowodować odzyskanie sterowności.

    > Każda
    > dodatkowa siłą na przód powoduje zwiększenie uślizgu.

    Dodanie gazu z kolei jest oczywiście dodatkową siłą i zwiększa uślizg
    w wartościach bezwzględnych, ale również zmienia kierunek siły,
    w granicy (uślizg opony >> prędkość pojazdu) aż do kierunku w jakim
    ustawione są koła. Czyli da się conieco wpływać na ruch pojazdu.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 69. Data: 2011-11-23 18:59:07
    Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 23 Nov 2011 09:51:06 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
    > przyczepność i zacznie skręcać?

    Przy piślizgu tylnej osi?

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 70. Data: 2011-11-23 18:59:54
    Temat: Re: Automat z napedem na ty? a zima .....
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 23 Nov 2011 11:45:46 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzie
    > z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)

    A to zupełnie co innego. Tutaj odjęcie gazu pomoże.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: