-
61. Data: 2011-11-23 11:39:28
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:slrnjcpcvp.bmo.krzysiek.kielczewski@krz
yk.sail-ho.pl...
On 2011-11-22, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
wrote:
>>> Natomiast przy uślizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD
>>> bo
>>> można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód
>
>> Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu.
>> W RWD
>> odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia poślizg.
>Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
>przyczepność i zacznie skręcać?
Ale mowa o sytuacji .... Adam, daj linka do filmu.
Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej
wcisnac sprzeglo. Jakos tak bez napedu samochod szybciej i czesciej
odzyskiwal wlasciwy tor jazdy.
Byc moze osobom z wiekszym talentem lub lepiej wytrenowanym naped
faktycznie pomaga.
J.
-
62. Data: 2011-11-23 11:45:46
Temat: Re: Automat z napedem na ty? a zima .....
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-11-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>> Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu.
>>> W RWD odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia poślizg.
>
>>Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
>>przyczepność i zacznie skręcać?
>
> Ale mowa o sytuacji .... Adam, daj linka do filmu.
Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzie
z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)
> Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej
> wcisnac sprzeglo. Jakos tak bez napedu samochod szybciej i czesciej
> odzyskiwal wlasciwy tor jazdy.
Myślę że to jest właściwa porada dla co najmniej 95% kierowców.
> Byc moze osobom z wiekszym talentem lub lepiej wytrenowanym naped
> faktycznie pomaga.
Tylko trzeba ćwiczyć. Dużo i pod okiem kumatego instruktora.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
63. Data: 2011-11-23 14:28:38
Temat: Re: Automat z napedem na ty? a zima .....
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisał w wiadomości
On 2011-11-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>>> Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia
>>>> gazu.
>>>> W RWD odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia poślizg.
>
>>>Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
>>>przyczepność i zacznie skręcać?
>
>> Ale mowa o sytuacji .... Adam, daj linka do filmu.
>Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzie
>z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)
Wywolam ... droga go wywola. I ciekawe po jakim czasie powiesz czy to
przednia os sie slizga czy tylnia, czy obie :-)
J.
-
64. Data: 2011-11-23 15:33:20
Temat: Re: Automat z napedem na ty? a zima .....
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-11-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>>>Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
>>>>przyczepność i zacznie skręcać?
>>
>>> Ale mowa o sytuacji .... Adam, daj linka do filmu.
>
>>Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzie
>>z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)
>
> Wywolam ... droga go wywola. I ciekawe po jakim czasie powiesz czy to
> przednia os sie slizga czy tylnia, czy obie :-)
Jeszcze przed poślizgiem będę wiedział. Przecież nie mówię o sytuacji
gdy mi samochód "sam" się zaczyna ślizgać tylko o kontrolowanym i
zamierzonym poślizgu.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
65. Data: 2011-11-23 16:14:14
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima=?ISO-8859-2?Q?=2E=2E=2E=2E=2E?=
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-11-15 14:39, Deflegmator pisze:
> kamil wrote:
>
>> w polsce ograniczenia są stawiane bez sensu i tam gdzie
>> jest 30 można zapierdalać 130, bo przecież oni ogarniają.
>
> No i w wielu przypadkach sam bym tak powiedział. Ale od czasu do czasu
> trafia się taka niespodzianeczka i trafiasz do rowu. Dlatego sam sobie
> układam "mapy" prędkości na trasach, które znam. Gdzie można pojechać
> szybciej - tam zapierdalam.
I gdzie, i kiedy.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
66. Data: 2011-11-23 16:17:17
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-11-15 14:22, kamil pisze:
> > Święte słowa. Zaliczyłem coś takiego pół roku temu z powodu
> > niedostosowania prędkości do warunków jazdy.
>> szybko ogarnąłem i opuściłem niebezpieczne miejsce. Teraz już wiem, po
>> co postawili tam ograniczenie do 30km/h. :)
>
> Nie może być, każdy grupowy miszcz hamowania na 4 metrach w śniegu powie ci, że w
polsce ograniczenia są stawiane bez sensu i tam gdzie jest 30 można zapierdalać 130,
bo przecież oni ogarniają.
Z powyższego wynika jedynie że jak jest mokro, slisko i nic nie widać, to owszem może
i warto słuchać ograniczeń ;)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
67. Data: 2011-11-23 16:41:48
Temat: Re: Automat z napedem na ty? a zima .....
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-11-23 11:45, Krzysiek Kielczewski pisze:
>> Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej
>> wcisnac sprzeglo. Jakos tak bez napedu samochod szybciej i czesciej
>> odzyskiwal wlasciwy tor jazdy.
>
> Myślę że to jest właściwa porada dla co najmniej 95% kierowców.
I ja tak myślę.
Wysprzęglenie w poślizgu, poprzez odjęcie jednej zmiennej, redukuje sterowanie
do prostszego schematu, który można opanować niezbyt żmudnym treningiem.
I w którym, zasadniczo, FWD nie różni się od RWD.
Oczywiście to nie jest optymalne, ale ilu jest w stanie, i ma warunki,
żeby naprawdę ogarnąć operowanie gazem w rożnych sytuacjach (a nie tylko
podczas zabaw na placu z minimalną szybkością)? Ja nie :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
68. Data: 2011-11-23 16:50:18
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-11-22 20:14, Adam Płaszczyca pisze:
> Przy uślizgu przedniej osi w FWD można się co najwyżej pomodlić.
Duże uproszczenie. Na przykład wysprzęglenie zmniejsza uślizg i może
spowodować odzyskanie sterowności.
> Każda
> dodatkowa siłą na przód powoduje zwiększenie uślizgu.
Dodanie gazu z kolei jest oczywiście dodatkową siłą i zwiększa uślizg
w wartościach bezwzględnych, ale również zmienia kierunek siły,
w granicy (uślizg opony >> prędkość pojazdu) aż do kierunku w jakim
ustawione są koła. Czyli da się conieco wpływać na ruch pojazdu.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
69. Data: 2011-11-23 18:59:07
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Wed, 23 Nov 2011 09:51:06 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
> Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
> przyczepność i zacznie skręcać?
Przy piślizgu tylnej osi?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
70. Data: 2011-11-23 18:59:54
Temat: Re: Automat z napedem na ty? a zima .....
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Wed, 23 Nov 2011 11:45:46 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
> Żeby było jasne: mówię ogólnie o poślizgu przedniej osi w samochodzie
> z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)
A to zupełnie co innego. Tutaj odjęcie gazu pomoże.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++