eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAutomat w górach.Re: Automat w górach.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.138.137.168.217-rev.hti.pl!not-
    for-mail
    From: scobowski <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Automat w górach.
    Date: Wed, 4 Aug 2021 09:00:45 +0200
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <sedduu$m4t$1@news.icm.edu.pl>
    References: <6104260a$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <se82gk$6tt$1@news.icm.edu.pl>
    <6107d984$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 4 Aug 2021 07:00:46 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl;
    posting-host="138.137.168.217-rev.hti.pl:217.168.137.138";
    logging-data="22685"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.11.0
    In-Reply-To: <6107d984$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: en-US
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2695654
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 02.08.2021 o 13:39, nadir pisze:
    > W dniu 02.08.2021 o 08:14, scobowski pisze:
    >> Masz za słaby samochod
    >
    > Za słaby to na pewno nie. TDI ma 90KM, a ten TSI/DSG 150KM.
    > TDI spoko sobie radzi w górach, więc to nie kwesta mocy.
    >
    >> i zbyt eko oprogramowaną skrzynię.
    >
    > To na pewno, trzeba przyznać, że przekłada się to też na spalanie. W
    > trybie mieszanym 50% miasto i 50% trasy spala jakieś 6l/100km.

    Za słaby w takim sensie, jak sam napisałes w pierwszym poście; "za łatwo
    nim kręcić", dizlem jest wyraźnie 'trudniej', stąd lepszy efekt
    hamowania silnikiem.

    Możliwe, że to DSG bez obciążenia (a więc 'z górki') przełącza Ci się na
    'żeglowanie' - czyli zjeżdżasz na luzie/sprzęgle - bo eko.
    Nie poradzisz na to, i jednak trzeba wtedy sięgnąć do manetki i
    sredukować, żeby zasygnalizować sterownikowi, że chcesz mieć spiety
    napęd i hamować silnikiem.
    Po co w takim razie automat? Żebyś za 2 minuty nie musiał redukowac
    dojeżdżając do skrzyżowania, albo żeby sam dalej robił robotę, jak się
    rozpędzisz na płaskim albo wjedziesz do miasta/wioski :)

    W ogóle cała dyskusja w tym wątku dowodzi, jak niska jest świadomość
    'automata' wśród kolegów-kierowców, mimo, że wg. statystyk 1/3
    sprzedanych w zeszłym roku nowych samochodów osobowych była własnie w
    automat wyposażona
    (https://auto.wprost.pl/_thumb/80/27/3b88174bb8f9541
    9504e8c1dc5a4.jpeg).

    Nie wiem; może dziwie się dlatego, że od 30 lat zawsze było 'w domu'
    jakieś auto z automatem; stąd jazdę automatem uważam za całkowicie
    naturalną;

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: