-
1. Data: 2010-02-28 13:09:00
Temat: Automat i koło dwumasowe
Od: "Tosiek" <a...@g...pl>
Witam
Czy diesel z automatem ma koło dwumasowe?
Szczególnie interesuje mnie Opel Vectra i Astra po 2005 r.
Pozdrawiam
Tosiek
-
2. Data: 2010-02-28 13:33:53
Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
Od: omega_fan <o...@n...org>
Tosiek wrote:
> Witam
>
> Czy diesel z automatem ma koło dwumasowe?
> Szczególnie interesuje mnie Opel Vectra i Astra po 2005 r.
Jezeli to zwykla hydrokinetyczna przekladnia to nie maja.
DSG w VW maja...
-
3. Data: 2010-02-28 14:12:21
Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
Od: "Tosiek" <a...@g...pl>
"omega_fan" napisał
>> Czy diesel z automatem ma koło dwumasowe?
>> Szczególnie interesuje mnie Opel Vectra i Astra po 2005 r.
>
> Jezeli to zwykla hydrokinetyczna przekladnia to nie maja.
> DSG w VW maja...
Ciekawe czy te koła przy skrzyni DSG wytrzymują więcej niż przy manualu?
Ale wracając do Opla, gdzie występują też skrzynie Easytronic, których nie
znam, a są to podobno manuale z elektronicznym sterowaniem. Jeśli tak, to
ciekawe czy przy nich są dwumasówki i jak z ich trwałością.
Pozdrawiam
Tosiek
-
4. Data: 2010-02-28 19:26:16
Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
Od: "daro" <d...@u...ue>
> Ale wracając do Opla, gdzie występują też skrzynie Easytronic, których nie
> znam, a są to podobno manuale z elektronicznym sterowaniem. Jeśli tak, to
> ciekawe czy przy nich są dwumasówki i jak z ich trwałością.
Diesel easytronic? W jakim samochodzie?
--
d.
-
5. Data: 2010-03-01 00:08:45
Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
Od: "Tosiek" <a...@g...pl>
"daro" napisał
> Diesel easytronic? W jakim samochodzie?
Na początek trochę się pozłoszczę na Ciebie. Jeśli masz wiedzę i widzisz,
że coś pomyliłem to czemu zadajesz ironiczne pytanie zamiast wytłumaczyć.
Nie musiałbym przeprowadzać długiej analizy błędu. Szydzenie nie należy do
dobrego tonu w rozmowie.
Mniejsza o to, przeżyję...
Prawdopodobnie czytając opisy sprzedawanych aut, gdzie ludzie posługując się
potocznym określeniem Tiptronic mają na myśli możliwość ręcznej zmiany
biegów, pomyliłem z oficjalną oplowską nazwą Easytronic występującą przy
benzynie.
Analizując, wydedukowałem, że wymienione Ople z dieslem mają tylko skrzynie
hydrokinetyczne i jak napisał "omega_fan" przy nich nie ma koła dwumasowego.
Natomiast przy benzynie występują skrzynie hydrokinetyczne i Easytronic.
Jeśli dobrze sobie poukładałem to interesuje mnie Easytronic. Czy
rzeczywiście jest to manualna skrzynia z elektronicznym sterowaniem? I
dosłownie biorąc, czy jest tam tradycyjne sprzęgło elektronicznie sterowane?
A może tutaj jest dwumasa, bo podobno do benzyny już też jest dawana. Jak
taki zespół się spisuje i jaka jest trwałość?
Jechałem Toyotą z "automatem". W Toyocie są tylko manuale z elektronicznym
sterowaniem. Po doświadczeniach ze skrzyniami hydrokinetycznymi ten
wynalazek mi się nie spodobał. Jeżdżę zdecydowanie, przy takiej jeździe
biegi były zmieniane z szarpnięciem typowym dla zbyt szybkiego puszczenia
sprzęgła. Przy delikatnym przyspieszaniu lub w korku objawy były
łagodniejsze. Jeśli chodzi o trwałość. W Toyocie nie potwierdzono kłopotów z
tymi skrzyniami. Prywatnie przewijała się nutka braku zaufania ale słabo
poparta faktami bo są mało popularne u nas.
Boję się, że Easytronic jest podobny.
Mógłbym prosić jakieś szczegóły techniczne, doświadczenia z jazdy i
eksploatacji.
Pozdrawiam
Tosiek
-
6. Data: 2010-03-01 07:21:06
Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "Tosiek" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
news:hmet1o$qd4$1@inews.gazeta.pl...
>
> "daro" napisał
>> Diesel easytronic? W jakim samochodzie?
>
> Na początek trochę się pozłoszczę na Ciebie. Jeśli masz wiedzę i widzisz,
> że coś pomyliłem to czemu zadajesz ironiczne pytanie zamiast wytłumaczyć.
> Nie musiałbym przeprowadzać długiej analizy błędu. Szydzenie nie należy do
> dobrego tonu w rozmowie.
> Mniejsza o to, przeżyję...
> Prawdopodobnie czytając opisy sprzedawanych aut, gdzie ludzie posługując
> się potocznym określeniem Tiptronic mają na myśli możliwość ręcznej zmiany
> biegów, pomyliłem z oficjalną oplowską nazwą Easytronic występującą przy
> benzynie.
> Analizując, wydedukowałem, że wymienione Ople z dieslem mają tylko
> skrzynie hydrokinetyczne i jak napisał "omega_fan" przy nich nie ma koła
> dwumasowego. Natomiast przy benzynie występują skrzynie hydrokinetyczne i
> Easytronic.
> Jeśli dobrze sobie poukładałem to interesuje mnie Easytronic. Czy
> rzeczywiście jest to manualna skrzynia z elektronicznym sterowaniem? I
> dosłownie biorąc, czy jest tam tradycyjne sprzęgło elektronicznie
> sterowane? A może tutaj jest dwumasa, bo podobno do benzyny już też jest
> dawana. Jak taki zespół się spisuje i jaka jest trwałość?
> Jechałem Toyotą z "automatem". W Toyocie są tylko manuale z elektronicznym
> sterowaniem. Po doświadczeniach ze skrzyniami hydrokinetycznymi ten
> wynalazek mi się nie spodobał. Jeżdżę zdecydowanie, przy takiej jeździe
> biegi były zmieniane z szarpnięciem typowym dla zbyt szybkiego puszczenia
> sprzęgła. Przy delikatnym przyspieszaniu lub w korku objawy były
> łagodniejsze. Jeśli chodzi o trwałość. W Toyocie nie potwierdzono kłopotów
> z tymi skrzyniami. Prywatnie przewijała się nutka braku zaufania ale słabo
> poparta faktami bo są mało popularne u nas.
> Boję się, że Easytronic jest podobny.
> Mógłbym prosić jakieś szczegóły techniczne, doświadczenia z jazdy i
> eksploatacji.
>
Koła dwumasowe w benzynach montują gdy jest to silnik turbo ale to też
rzadko.jeszcze. Easytroniciem w Toyocie jedzie się w miarę dobrze na manualu
i puszczając na sekunde gaz tuż przed zmianą biegu. W takim przypadku nie ma
szarpnięń i można powiedzieć że jedzie się wtedy lepiej niż manualem bo nie
potrzeba wciskać sprzęgła za to nadal gorzej niż klasycznym automatem. Jak
bym miał kupować nowe auto to napewno bym za to nie chciał płacić.
-
7. Data: 2010-03-01 07:44:06
Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
Od: MarMarK <m...@o...pl>
On 1 Mar, 07:21, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
>
> Ko a dwumasowe w benzynach montuj gdy jest to silnik turbo ale to te
> rzadko.jeszcze.
A ja mam dwumasę w GP przy benzynowym silniku 1.4 77KM - oczywiście
bez turbo ;)
Pozdrawiam
MK
-
8. Data: 2010-03-01 08:27:32
Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "MarMarK" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:cfe42c64-8080-44b9-9e5e-343700ee6435@e23g2000yq
d.googlegroups.com...
On 1 Mar, 07:21, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
>
> Ko a dwumasowe w benzynach montuj gdy jest to silnik turbo ale to te
> rzadko.jeszcze.
A ja mam dwumasę w GP przy benzynowym silniku 1.4 77KM - oczywiście
bez turbo ;)
----------------
Serio? A po co to tam?
-
9. Data: 2010-03-01 08:44:35
Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
Od: Robson <r...@...pl>
Tosiek pisze:
>
> "daro" napisał
>> Diesel easytronic? W jakim samochodzie?
>
> Na początek trochę się pozłoszczę na Ciebie. Jeśli masz wiedzę i
To teraz ja na Ciebie, ok?
> skrzynie hydrokinetyczne i jak napisał "omega_fan" przy nich nie ma koła
czepiles sie tych skrzyn hydrokinetycznych ...
Hydrokinetyczne to sa konwertery, z ang. torque converter, a skrzynie to
sa hydrauliczne.
A wracajac do tematu, w Vectrach do 2008 roku z silnikami 2,2TD i
Astrach 2.0TD byly montowane hydrauliczne skrzynie 6-biegowe Aisin
Warner TF-80SC
> Jeśli dobrze sobie poukładałem to interesuje mnie Easytronic. Czy
> rzeczywiście jest to manualna skrzynia z elektronicznym sterowaniem?
I > dosłownie biorąc, czy jest tam tradycyjne sprzęgło elektronicznie
> sterowane?
Tak, jest to skrzynia maualna, do ktorej dolozono silowniki elektryczne.
Jak dla mnie to totalna porazka, nie da sie tym normalnie jezdzic,
stojac pod gorke po puszczeniu hamulca toczy sie do tylu, wyje przy
zmianach biegow. Wymiana 1 silownika to koszt ok. 2tys.zl.
W oplach takie skrzynie byly montowane tylko w Corsach C.
R
-
10. Data: 2010-03-01 12:11:19
Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
Od: MarMarK <m...@o...pl>
On 1 Mar, 08:27, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
>
> A ja mam dwumasę w GP przy benzynowym silniku 1.4 77KM - oczywiście
> bez turbo ;)
>
> ----------------
> Serio? A po co to tam?
Nie mam pojęcia. Może dla poprawy kultury pracy silnika, a może dla
większego przywiązania klientów do serwisu ;)
Pozdrawiam
MK