-
11. Data: 2010-03-01 12:34:27
Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
Od: "Tosiek" <a...@g...pl>
"Robson" napisał
> To teraz ja na Ciebie, ok?
> czepiles sie tych skrzyn hydrokinetycznych ...
> ... a skrzynie to > sa hydrauliczne.
Ok. Masz rację, tak jakoś bezmyślnie powtarzałem. To są skrzynie
hydrauliczne.
> > ... interesuje mnie Easytronic. Czy rzeczywiście ...
> Tak, jest to skrzynia maualna, do ktorej dolozono silowniki elektryczne.
> Jak dla mnie to totalna porazka, nie da sie tym normalnie jezdzic, stojac
> pod gorke po puszczeniu hamulca toczy sie do tylu,
Zgadza się, w Toyocie jest to samo.
Czyli utwierdzasz mnie w przekonaniu, że Easytronic jest beee tymbardziej,
że
> Wymiana 1 silownika to koszt ok. 2tys.zl.
> W oplach takie skrzynie byly montowane tylko w Corsach C.
Nie, nie, w Astrach też są. Jak się nie mylę, to zewnętrzną cechą
charakterystyczną tych skrzyń, jest dźwignia zmiany biegów w kształcie
dżojstika, a to można zobaczyć na zdjęciach z mylącym opisem Tiptronic.
Tosiek
-
12. Data: 2010-03-01 13:14:46
Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
Od: "Tosiek" <a...@g...pl>
"MarMarK" napisał
> A ja mam dwumasę w GP przy benzynowym silniku 1.4 77KM - oczywiście
> bez turbo ;)
> ----------------
> Serio? A po co to tam?
> ... a może dla większego przywiązania klientów do serwisu ;)
"Śmiechu warte" ale prawdziwe z punktu widzenia klienta ...
Można się bawić w igraszki słowne, ale sedno w tym, że nikt nie lubi pijawy
w portfelu.
Właśnie dlatego rozeznaję temat.
Pozdrawiam
Tosiek
-
13. Data: 2010-03-01 15:58:12
Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
Od: Robson <r...@...pl>
> Nie, nie, w Astrach też są. Jak się nie mylę, to zewnętrzną cechą
> charakterystyczną tych skrzyń, jest dźwignia zmiany biegów w kształcie
> dżojstika, a to można zobaczyć na zdjęciach z mylącym opisem Tiptronic.
Oczywisci glowy nie dam, ale jak jest cos takiego jak tu
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C117046
23, to jest to
zautomatyzowany manual, sprzeglo jest wciskane przez silownik.
R
-
14. Data: 2010-03-02 00:24:51
Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
Od: "Tosiek" <a...@g...pl>
"Robson" napisał
>
>> Nie, nie, w Astrach też są. Jak się nie mylę, to zewnętrzną cechą
>> charakterystyczną tych skrzyń, jest dźwignia zmiany biegów w kształcie
>> dżojstika, a to można zobaczyć na zdjęciach z mylącym opisem Tiptronic.
>
> Oczywisci glowy nie dam, ale jak jest cos takiego jak tu
> http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C117046
23, to jest to
> zautomatyzowany manual, sprzeglo jest wciskane przez silownik.
>
Tak to miałem na myśli łącznie z opisem.
Po jeździe próbnej Toyotą, po wypowiedziach twoich i Agenta (o popuszczaniu
gazu) wiem, że Tiptronica nie chcę.
Czyli nie ma jak hydrauliczne. Nie do zdarcia, biegi chodzą niezauważalnie
a kickdown daje wystarczającego kopa. Dotyczy to jazdy bardzo zdecydowanej
lecz bez popisów.
Zostało mi teraz rozważyć pomiędzy benzyną a dieslem.
W dieslu są skrzynie hydrauliczne a przy nich nie ma najbardziej usterkowego
i drogiego koła dwumasowego - plus.
Koszty paliwa wyraźnie niższe - plus.
Wtryski oplowskie podobno najtrwalsze z porównywalnych marek - plus - ale
czy wystarczająco nie zawodne na nasze paliwo?
No i tak, niby plus a wątpliwości się nasuwają.
Np. skrzynia nie do zdarcia ale przy benzynie (doświadczenia nie tylko
własne), a jak jest przy dieslu gdzie moment obrotowy większy. Pocieszać się
można tym, że jak ktoś wspomniał, montowane były do mocnych silników.
Itd., itp.
Ma ktoś doświadczenie z taką rozterką?
Pozdrawiam
Tosiek
-
15. Data: 2010-03-02 17:43:01
Temat: Re: Automat i koło dwumasowe
Od: V-Tec <v...@z...pl>
Robson pisze:
[..]
> > Jeśli dobrze sobie poukładałem to interesuje mnie Easytronic. Czy
> > rzeczywiście jest to manualna skrzynia z elektronicznym sterowaniem?
> I > dosłownie biorąc, czy jest tam tradycyjne sprzęgło elektronicznie
> > sterowane?
>
> Tak, jest to skrzynia maualna, do ktorej dolozono silowniki elektryczne.
> Jak dla mnie to totalna porazka, nie da sie tym normalnie jezdzic,
> stojac pod gorke po puszczeniu hamulca toczy sie do tylu, wyje przy
> zmianach biegow. Wymiana 1 silownika to koszt ok. 2tys.zl.
> W oplach takie skrzynie byly montowane tylko w Corsach C.
hm... jeździłem vectrą (bądź astrą) z taką skrzynią. Nie podobało mi się
- te dłuugie zmiany biegów. Albo pełen manual albo automaty z
przekładnią hydrokinetyczną.
--
pozdr,
W.