-
1. Data: 2010-02-10 09:38:52
Temat: Automat + GAZ
Od: komar <k...@1...cc>
Witam,
borykam się z takim problemem:
Od niedawna mam założony gaz (sekwencja KME) w Nissanie Maxima 3.0 V6 z ASB. Na gazie
wystepuje w nim taki problem:
gdy zatrzymam się np. na światłach i trzymam hamulec (skrzynia w trybie D) i musze
ruszyć,
czyli puszczam hamulec i wciskam gaz - silnik gasnie (lub prawie gaśnie, obroty na
chwilę
zaraz po wciśnięciu gazu spadają prawie do zera). Ogólnie podczas pracy na LPG obroty
biegu jałowego oscylują w okolicy 550-650 rpm, podczas gdy na benzynie trzymają się
na
850. Aktualnie, zeby ruszyć muszę odczekac około sekundy od puszczenia hamulca (auto
musi
się już toczyć), żeby móc wcisnąć gaz. Wielokrotnie zdarzyło mi się już zdusić silnik
gdy
skrzynia była w trybie D lub R, pewnie to nie wpłynie pozytywnie na jej trwałość?
Instalacja jest na gwarancji ale regulacje nic nie dają - gazownik twierdzi że nie da
się
tego zgrać z komputerem. Dodam, że na benzynie auto jeździ poprawnie.
Czym mogą być spowodowane takie objawy?
komar
-
2. Data: 2010-02-10 10:19:22
Temat: Re: Automat + GAZ
Od: krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com>
komar pisze:
> pewnie to nie wpłynie pozytywnie na jej trwałość? Instalacja jest na
> gwarancji ale regulacje nic nie dają - gazownik twierdzi że nie da się
> tego zgrać z komputerem.
To moze niech odda pieniadze i ja zlikwiduje ? a ty poszukasz innego ?
--
**** krzyss vel Qkill ****
===--- A3 TDI ---===
==- Automat po Czipsie -==
-
3. Data: 2010-02-10 10:29:43
Temat: Re: Automat + GAZ
Od: "LET ki" <l...@g...pl>
Nie powinno być absolutnie żadnych problemów przy współpracy gazu i automatu.
Najprawdopodobniej to zła z regulacja, ew. zbyt mała wydajność instalacji.
Najlepiej zapytaj tu: http://lpg-forum.pl/index.php powinieneś uzyskać
fachową informację.
--
pzdr
LETki
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2010-02-10 13:07:18
Temat: Re: Automat + GAZ
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 10 Feb 2010 09:38:52 +0100, osobnik zwany komar
wystukał:
> Witam,
> borykam się z takim problemem:
> Od niedawna mam założony gaz (sekwencja KME) w Nissanie Maxima 3.0 V6 z
> ASB. Na gazie wystepuje w nim taki problem:
> gdy zatrzymam się np. na światłach i trzymam hamulec (skrzynia w trybie
> D) i musze ruszyć, czyli puszczam hamulec i wciskam gaz - silnik gasnie
> (lub prawie gaśnie, obroty na chwilę zaraz po wciśnięciu gazu spadają
> prawie do zera). Ogólnie podczas pracy na LPG obroty biegu jałowego
> oscylują w okolicy 550-650 rpm, podczas gdy na benzynie trzymają się na
> 850. Aktualnie, zeby ruszyć muszę odczekac około sekundy od puszczenia
> hamulca (auto musi się już toczyć), żeby móc wcisnąć gaz. Wielokrotnie
> zdarzyło mi się już zdusić silnik gdy skrzynia była w trybie D lub R,
> pewnie to nie wpłynie pozytywnie na jej trwałość? Instalacja jest na
> gwarancji ale regulacje nic nie dają - gazownik twierdzi że nie da się
> tego zgrać z komputerem. Dodam, że na benzynie auto jeździ poprawnie.
>
> Czym mogą być spowodowane takie objawy?
>
sprawdź kable WN środkowego cylindra z przodu. Miałem wersję tego silnika
w Mercurym i tam ten kabel po max roku dawał przebicie i na gazie auto
zaczynało się dławić. Na benzynie było ok. Odpowiedź mojego mechaniora
TTTM :)
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
5. Data: 2010-02-11 11:26:42
Temat: Re: Automat + GAZ
Od: komar <k...@1...cc>
W dniu 2010-02-10 13:07, masti pisze:
> Dnia pięknego Wed, 10 Feb 2010 09:38:52 +0100, osobnik zwany komar
> wystukał:
>
>> Witam,
>> borykam się z takim problemem:
>> Od niedawna mam założony gaz (sekwencja KME) w Nissanie Maxima 3.0 V6 z
>> ASB. Na gazie wystepuje w nim taki problem:
>> gdy zatrzymam się np. na światłach i trzymam hamulec (skrzynia w trybie
>> D) i musze ruszyć, czyli puszczam hamulec i wciskam gaz - silnik gasnie
>> (lub prawie gaśnie, obroty na chwilę zaraz po wciśnięciu gazu spadają
>> prawie do zera). Ogólnie podczas pracy na LPG obroty biegu jałowego
>> oscylują w okolicy 550-650 rpm, podczas gdy na benzynie trzymają się na
>> 850. Aktualnie, zeby ruszyć muszę odczekac około sekundy od puszczenia
>> hamulca (auto musi się już toczyć), żeby móc wcisnąć gaz. Wielokrotnie
>> zdarzyło mi się już zdusić silnik gdy skrzynia była w trybie D lub R,
>> pewnie to nie wpłynie pozytywnie na jej trwałość? Instalacja jest na
>> gwarancji ale regulacje nic nie dają - gazownik twierdzi że nie da się
>> tego zgrać z komputerem. Dodam, że na benzynie auto jeździ poprawnie.
>>
>> Czym mogą być spowodowane takie objawy?
>>
> sprawdź kable WN środkowego cylindra z przodu. Miałem wersję tego silnika
> w Mercurym i tam ten kabel po max roku dawał przebicie i na gazie auto
> zaczynało się dławić. Na benzynie było ok. Odpowiedź mojego mechaniora
> TTTM :)
>
dzięki, w tym tygodniu wymienię przewody, mam nadzieję ze to pomoże.
A przy okazji, ile Ci palił gazu ten silnik?
Na benzynie w trasie chodzę do 10l, po mieście max 15, a na gazie wciąga 15 w trasie
i
18-20 w mieście, trochę dużo.
-
6. Data: 2010-02-11 14:52:28
Temat: Re: Automat + GAZ
Od: Mariusz_Maniek <m...@g...com>
On 11 Lut, 11:26, komar <k...@1...cc> wrote:
> W dniu 2010-02-10 13:07, masti pisze:
>
>
>
> > Dnia pięknego Wed, 10 Feb 2010 09:38:52 +0100, osobnik zwany komar
> > wystukał:
>
> >> Witam,
> >> borykam się z takim problemem:
> >> Od niedawna mam założony gaz (sekwencja KME) w Nissanie Maxima 3.0 V6 z
> >> ASB. Na gazie wystepuje w nim taki problem:
> >> gdy zatrzymam się np. na światłach i trzymam hamulec (skrzynia w trybie
> >> D) i musze ruszyć, czyli puszczam hamulec i wciskam gaz - silnik gasnie
> >> (lub prawie gaśnie, obroty na chwilę zaraz po wciśnięciu gazu spadają
> >> prawie do zera). Ogólnie podczas pracy na LPG obroty biegu jałowego
> >> oscylują w okolicy 550-650 rpm, podczas gdy na benzynie trzymają się na
> >> 850. Aktualnie, zeby ruszyć muszę odczekac około sekundy od puszczenia
> >> hamulca (auto musi się już toczyć), żeby móc wcisnąć gaz. Wielokrotnie
> >> zdarzyło mi się już zdusić silnik gdy skrzynia była w trybie D lub R,
> >> pewnie to nie wpłynie pozytywnie na jej trwałość? Instalacja jest na
> >> gwarancji ale regulacje nic nie dają - gazownik twierdzi że nie da się
> >> tego zgrać z komputerem. Dodam, że na benzynie auto jeździ poprawnie.
>
> >> Czym mogą być spowodowane takie objawy?
>
> > sprawdź kable WN środkowego cylindra z przodu. Miałem wersję tego silnika
> > w Mercurym i tam ten kabel po max roku dawał przebicie i na gazie auto
> > zaczynało się dławić. Na benzynie było ok. Odpowiedź mojego mechaniora
> > TTTM :)
>
> dzięki, w tym tygodniu wymienię przewody, mam nadzieję ze to pomoże.
Kolego,
nie Ty jesteś od diagnozy tylko partacz-gaziarz. Jedź do niego z
żądaniem naprawy auta a jak nie umie to wydobądź pisemną zgodę, że
pojedziesz do innego warsztatu, który naprawi/poprawi a kosztami
obciąży papraka. Ja tak zrobiłem kilka lat temu i gaziarz najpierw
psioczył na samochód, potem na instalację a w końcu podpisał (i pokrył
koszty naprawy u innego mechanika). Druga firma potrzebowała niewiele
czasu (kilka h) na diagnozę, wskazanie błędów instalacji i
doprowadzenia auta do zadowalającego stanu. Gaziarz zapłacił bez
protestu po przejażdżce i obserwacji jak zachowuje się samochód po
dobrym zagazowaniu..
Pozdrawiam,
Maniek
Lexus LS400
-
7. Data: 2010-02-11 15:00:21
Temat: Re: Automat + GAZ
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
Mariusz_Maniek pisze:
> Kolego,
> nie Ty jesteś od diagnozy tylko partacz-gaziarz.
Dokładnie niech ciśnie dziada jak nie umie to niech się nie zabiera za
takie rzeczy.
--
krzysiek82
-
8. Data: 2010-02-11 16:25:01
Temat: Re: Automat + GAZ
Od: krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com>
komar pisze:
> dzięki, w tym tygodniu wymienię przewody, mam nadzieję ze to pomoże.
To nie sa przewody i nie pomoze...
--
**** krzyss vel Qkill ****
===--- A3 TDI ---===
==- Automat po Czipsie -==
-
9. Data: 2010-02-11 21:07:14
Temat: Re: Automat + GAZ
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Thu, 11 Feb 2010 11:26:42 +0100, osobnik zwany komar
wystukał:
> A przy okazji, ile Ci palił gazu ten silnik? Na benzynie w trasie chodzę
> do 10l, po mieście max 15, a na gazie wciąga 15 w trasie i 18-20 w
> mieście, trochę dużo.
no tak to ciągnie. Tylko moje autko było cięższe bo to porządny
amerykański VAN made in Japan :)
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
10. Data: 2010-02-14 23:12:35
Temat: Re: Automat + GAZ
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "komar" <k...@1...cc> napisał w wiadomości
news:hktrb2$22b$1@inews.gazeta.pl...
>
> Czym mogą być spowodowane takie objawy?
>
Zle ustawiona instalacja gazowa.
Niech sprobuje poprawic mape wtryskow recznie wzbogacaja lub zubozajac. Moze
bedzie potrzebne rozwiercenie dyszy i zmniejszenie cisnienia na reduktorze
(raczej malo prawdopodobne w druga strone) - to wyglada na niewyrabiajace
wtryskiwacze i bardzo krotkie czasy wtryskow na wolnych. Ewentualnie
wymiana wtryskiwaczy na szybsze. Powodem moga byc rowniez zle zmontowane
dysze podajace gaz. W starszych instalacjach I i II gen byly czasami
potrzebne specjalne uklady do pilnowania wolnych obrotow, ale nie slyszalem
aby byly potrzebne w ukladach IV generacji.
--
Picasso