    Date: Sun, 02 Feb 2014 22:08:05 +0100
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Automapa i yanosik

    W dniu 2014-02-02 21:40, P.B. pisze:

    > I podajesz 10-cyfrowy kod:
    >
    > https://pay.naviexpert.com/order/index.php?page=orde
    rPackage&package_id=46864&process=renew

    Tak, jak pisałeś niedawno:
    "Kiedyś doskonały był NaviExpert, ale teraz to jest
    jakaś pomyłka."
    "Używałem NE na Symbianach od Nokii N73, ale teraz straciłem
    cierpliwość."

    Jak kiedyś zainstalowałeś NE to taki numer otrzymałeś.

    > Dawaj. Ja dostałem od NE maila o treści:
    >
    > "Witaj w gronie Użytkowników nawigacji NaviExpert!
    > Cieszymy się, że jesteś z nami.
    > Twój identyfikator w systemie NaviExpert to Twój adres email, na który
    > otrzymałeś poniższą wiadomość."
    >
    > I kodu nie ma!

    Hmmm, powyżej przytoczyłem Twoje słowa o dawnym używaniu, instalacji
    w czasach kiedy nie było Google Play czy Androida. Przez myśl mi nie
    przeszło, że osoba używająca nawigacji online za każdym razem używa
    innego konta/numeru, tracąc przy tym trasy, punkty itd.

    > Wygląda na to, że aplikacja kupiona przez Google Play jest inaczej
    > licencjonowana niż pobrana ze strony producenta:
    > http://www.naviexpert.pl/pobierz-i-przetestuj/androi
    d.html

    Temu nie przeczę, ale to jakby powiedzieć nie mój problem.

    > To jest dopiero masakryczna bzdura! Pewnie nie mieli pomysłu jak wejść do
    > Google Play i ubić abonamentów ludziom, którzy kupili je na konta
    > autoryzowane kodami.

    Ojoj - nikt nie zmusza do kupowania przez Google Play i w ogóle. Ich
    wybór jak marketing będą prowadzić. Przypomnę, że zasadniczo to
    zacząłeś od narzekań na prowadzenie przez NE, a skończyło się na
    narzekaniach na abonament i marketing.

    > W sumie obaj mieliśmy rację.

    Nie - to Ty nie miałeś racji pisząc, że:
    1. nadal w Androidzie abonament można kupić tylko z poziomu telefonu.

    Powyższe nigdy prawda nie było (i nadal nie jest).

    2. abonament na miesiąc minimum.

    Powyższe prawdą nie jest (i chyba nigdy nie było).

    3. Taki to expierd od piramidalnych bzdur! (pisząc o mnie)

    Powyższe również prawda nie jest (i dalej rozwijać nie będę :P)

    > Nie przyszło mi do głowy, że ta sama aplikacja
    > inaczej kupiona jest inaczej licencjonowana i jeszcze do tego ma inne ceny.

    NE jest od niedawna w Google Play i z tego co pisałeś wynikało, że masz
    jakieś pojęcie jak jest dystrybuowana, jak wygląda licencja itd.
    Przepraszam, że okazało się zupełnie inaczej - zresztą gdybyś używał
    to miałbyś tzw. punkty partnerskie i ceny by wyglądały trochę inaczej.