-
71. Data: 2010-03-16 22:09:32
Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
Mateusz Mirski pisze:
> W dniu 2010-03-16 21:28, MM pisze:
>> Dnia 16-03-2010 o 20:11:47 Mateusz Mirski <m...@t...pl>
>> napisał(a):
>>
>>> W dniu 2010-03-16 14:30, krzysiek82 pisze:
>>>> Agent pisze:
>>>>> Civic 1.7 CTDi, Toyota 1.4 D4D
>>>>
>>>> a coś z europejskich konstrukcji?
>>>
>>> 1.6 HDI 90KM (pug 207)
>>
>> ten z 110KM ma dwumasę i filtr
>
> O ile się nie mylę, ma też turbinę ze zmienną geometrią, w
> przeciwieństwie do 90KM. Co nie zmienia faktu, że mamy współczesny
> silnik, bez dwumasy CBDU.
>
Doladnie tak samo jak 2.0Hdi 90KM. Nie ma dwumasy w kole zamachowym (ma
za to w kole pasowym i na alternatorze, ale to tanie elementy). Nie ma
turbo o zmiennej geometrii, nie ma FAP, nie ma nawet IC.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 turbotraktor
Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż
-
72. Data: 2010-03-16 22:14:22
Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
b...@W...gazeta.pl pisze:
> m <...@n...pq> napisał(a):
>
>
>> Masz rację, to nie jest ekonomicznie uzasadnione
>> Przekonaj ja do swojego punktu widzenia.
>
> Auto klasy B za 20kPLN z wolnossącym dieslem jest około 2kPLN droższe od
> takiego samego z silnikiem benzynowym o podobnej mocy. Pali taki diesel
> 1,5-2l/100km mniej, wychodzi więc, że po zrobieniu 20-25kkm koszt zakupu
> diesla się zwraca. Czemu uważasz inaczej?
>
> PS Tak wiem, ze to spore uogólnienia/uśrednienia. Wziąłem do obliczeń Micrę z
> rocznika 2005.
>
Ja tam nie wiem, ale na podstawie znanych mi Clio II w użytkowaniu
prywatnym - 1.5dci 82KM spokojnie, z wrocławskimi korkami, zamyka się w
okolicach 6,5L/100km. A można zejść niżej.
Żeby benzyna jeździła porównywalnie (bez kręcenia jej co chwilę do
czerwonego pola), to trzeba wziąć 1.4 16V 98KM. Ten, w tych samych
warunkach, ciężko zmusić do spalenia mniej niż 9,5-10L (spalanie wg
producenta, na poziomie 8.8, to pobożne życzenie).
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 turbotraktor
Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż
-
73. Data: 2010-03-16 22:34:06
Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>
Chevy napisał(a):
> Argumentem dla mnie jest fakt, ze poprsotu ktos lubi diesla i nie interesuja
> go liczby czyli ekonomia - oszczednosci. Poprostu lubi i koniec.
Lubi sie za coś. A za co diesla sie lubi to ogólnie wiadomo.
ps
Zrób coś z cytowaniem, bo coś już wcześniej Ci sie skopało.
--
Krzysiek
-
74. Data: 2010-03-16 22:35:39
Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Od: MichałG <g...@w...pl>
Mirek Ptak pisze:
> Dnia 2010-03-16 14:52, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło,
> żeby odpisać:
> ...
>> Ale wszystkie współczesne auta w zasadzie mają podobną jakosć, a skoro w
>> zasadzie większość producentów w klasie montuje francuskie diesle, to
>> może
>> jedna warto kupić to w oryginalnym opakowaniu.
>>
> Dlatego jedynym wyjściem jest kupno niemiecko/amerykańskiej Corsy :)
bosz... niemieckie auto dla kobiety.... brrrrrrr............
M.
-
75. Data: 2010-03-16 22:44:36
Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>
Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
> Nie zmarznie, jeśli kupi 307Hdi. Auto się nagrzewa we
> wnętrzu cholernie szybko, głównie z racji dogrzewacza
> montowanego seryjnie. :P
Taki podgrzewacz można samemu zrobić, i zamontować w każdym
aucie.
Przerabiałem kiedyś temat osobiście. Świetna sprawa.
--
Krzysiek
-
76. Data: 2010-03-17 00:20:12
Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Od: "Chevy" <c...@h...com>
Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
news:hnoth4$5io$1@news.dialog.net.pl...
Chevy napisał(a):
> Argumentem dla mnie jest fakt, ze poprsotu ktos lubi diesla i nie
> interesuja go liczby czyli ekonomia - oszczednosci. Poprostu lubi i
> koniec.
Lubi sie za coś. A za co diesla sie lubi to ogólnie wiadomo.
ps
Zrób coś z cytowaniem, bo coś już wcześniej Ci sie skopało.
outlooka uzywam, moze to cala sprawe tlumaczy ...
-
77. Data: 2010-03-17 07:03:56
Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Od: Grejon <g...@g...pl>
Chevy pisze:
> outlooka uzywam, moze to cala sprawe tlumaczy ...
To jeszcze go skonfiguruj po ludzku
http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+
-
78. Data: 2010-03-17 08:47:27
Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Od: "szerszen" <s...@t...pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:hno54r$nf5$1@news.onet.pl...
> Maksimum 40 km w jedną stronę :)
30 i to bylo pozniejdopisane
> Lecz to nie bardzo ma znaczenie, bo tak samo w przypadku benzyny będzie
> przez kawałek tej trasy do pracy jechać na zimnym silniku.
zasadniczo ma to duze znaczenie, bo jakby jednorazowo robila glownie np 5 km
to kupowanie dizla mijalo by sie z celem
-
79. Data: 2010-03-17 09:18:12
Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Od: cztery <r...@d...trzy>
> Dojazdy do pracy Reda - Wrzeszcz, czyli 30km w jedną stronę, z czego +/-
> połowa w korku.
OT. Nie lepiej na tej trasie jezdzic kolejka ? Szybciej, nie stoi sie w
korku i na pewno taniej niz samochodem.
-
80. Data: 2010-03-17 09:21:31
Temat: Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel?
Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
> przy 20 tys rocznie - nie ma sensu.
> --
W Polsce ma sens aż nadto, to nie Niemcy, nie ma podatku drogowego, ani
plakietek z zakazami wjazdu do miast.