  • 21. Data: 2010-02-23 15:29:46
    Temat: Re: Autko do 25tys Kombi
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 23 Feb 2010 15:20:21 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):

    > Za 1240 to masz zestaw ze zamiennikiem dwumasy na tzw. sztywne kolo
    > zamachowe. Z zwyczajna dwumasa cena okolo 1650zl. Dolicz sobie teraz
    > jeszcze plyn do FAP i teraz policz roznice w uzytkowaniu obu aut.

    no i? to wciąż oryginał valeo, czyli dokładnie to samo co na pierwszy
    montaż. Jak ktoś chce mieć wciąż dwumasę to sobie kupi droższe, i tak
    całość wyjdzie mu sporo taniej.

    A jak Ci brakuje argumentów, to po prostu to przyznaj, ale nie kłam
    ordynarnie. 406 2.0 HDI nigdy nie miał FAP.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 22. Data: 2010-02-23 15:35:57
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Waldek Godel pisze:

    > no i? to wciąż oryginał valeo, czyli dokładnie to samo co na pierwszy
    > montaż. Jak ktoś chce mieć wciąż dwumasę to sobie kupi droższe, i tak
    > całość wyjdzie mu sporo taniej.

    Aha, na 1 montaz szlo dokaldnie takie sprzeglo jak za 1240zl z allegro
    czy szklem dupe podcieramy?

    > A jak Ci brakuje argumentów, to po prostu to przyznaj, ale nie kłam
    > ordynarnie. 406 2.0 HDI nigdy nie miał FAP.

    Ty klamiesz, ze na pierwszy montaz szlo sprzeglo ktore mozna kupic na
    allegro za 1240zl.

  • 23. Data: 2010-02-23 15:38:31
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Grzegorz Prędki pisze:

    > Robisz raz na 80kkm.

    Ale robisz. Do tego mechanicy też się cenią i tu mam wrażenie, że z
    Volvo jest jak z BMW - płacisz ciut więcej za to samo, niż posiadacz
    Fiata czy Skody, z racji marki.
    Z góry napiszę - tak, wiem, można sobie znaleźć solidnego fachowca,
    który nie zdziera. Piszę o ogóle mechaników.

    > Dolicz cene dwumasy do HDI.

    No to ją podaj. Najlepiej do mojego 2.0 90KM. :P

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 24. Data: 2010-02-23 15:44:01
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > A jak Ci brakuje argumentów, to po prostu to przyznaj, ale nie kłam
    > ordynarnie. 406 2.0 HDI nigdy nie miał FAP.

    A FAP mial 2,2 i tak naprawde to ten silnik trzeba by porownywac z
    2,5TDI z Volvo. Dalej bedzie tak super tanio?

  • 25. Data: 2010-02-23 15:51:24
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > No to ją podaj. Najlepiej do mojego 2.0 90KM. :P

    Naprawde bedziemy porownywac auta mniej wiecej podobnej wielkosci z
    czego jedno ma 90KM a drugie 140KM? :)

  • 26. Data: 2010-02-23 16:58:51
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 23 Feb 2010 15:35:57 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):

    > Aha, na 1 montaz szlo dokaldnie takie sprzeglo jak za 1240zl z allegro
    > czy szklem dupe podcieramy?

    > Ty klamiesz, ze na pierwszy montaz szlo sprzeglo ktore mozna kupic na
    > allegro za 1240zl.

    tak, dokładnie na pierwszy montaż idzie sprzęgło valeo.
    Co więcej - jak kupisz w ASO, to też będzie miało wytłoczone VALEO.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 27. Data: 2010-02-23 17:06:23
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 23 Feb 2010 15:44:01 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):

    > A FAP mial 2,2 i tak naprawde to ten silnik trzeba by porownywac z
    > 2,5TDI z Volvo. Dalej bedzie tak super tanio?

    ale była mowa o 2.0 HDi 110 KM, które nigdy nie występowało w 406 razem z
    FAP.
    W dodatku bardzo ładnie omijasz fakt, że różnicę kosztów wynikającą z
    kosztów wymiany koła dwumasowego pokrywa tylko różnica kosztów rozrządu.
    Więc nawet jeżeli to będzie te 400 zł więcej za oryginalne koło pasowe
    Valeo, to i tak na przestrzeni czasu potrzebnej do przejechania 150 kkm
    zostanie to wielokrotnie pokryte kosztami innych części.
    Biorąc pod uwagę całkiem sporo jeżdzącą osobę która robi 30 kkm rocznie -
    będzie to 5 lat.
    Oprócz tego po 150 kkm koło dwumasowe i sprzęgło może być do wymiany a nie
    musi - nierzadko robią bez problemu przebiegi po 200 kkm i więcej. A
    rozrząd wymienić trzeba.
    Choćby głupie wymiany oleju - do 2.5 TDI wchodzi 5.5 litra, do 2.0 TDI 4.5.
    A to oznacza, że do bańki oleju 5l która w HDi starcza na wymianę plus
    ewentualne dolewki musisz dokupić każdorazowo jeszcze litr, co oznacza
    wydatek 50-80 zł ekstra przy każdej wymianie.
    itp, itd..
    takie są fakty - koszta eksploatacji V70 są znacznie wyższe niż 406 Break,
    nie oferując w zamian nic - ani komfortu, ani mniejszego zużycia paliwa,
    ani większej przestrzeni dla pasażerów czy bagaży.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 28. Data: 2010-02-23 18:05:02
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Waldek Godel pisze:

    > tak, dokładnie na pierwszy montaż idzie sprzęgło valeo.
    > Co więcej - jak kupisz w ASO, to też będzie miało wytłoczone VALEO.

    I nie mialo dwumasy?

  • 29. Data: 2010-02-23 18:07:01
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 23 Feb 2010 18:05:02 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):

    > I nie mialo dwumasy?

    Sprzęgło? Widziałeś kiedyś sprzęgło z dwumasą? W jakim aucie?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 30. Data: 2010-02-23 18:08:34
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > Oprócz tego po 150 kkm koło dwumasowe i sprzęgło może być do wymiany a nie
    > musi - nierzadko robią bez problemu przebiegi po 200 kkm i więcej. A

    Skoro mi zarzucasz omijanie faktow to sam ich nie omijaj. Sprzegiel w
    HDI wytrzymujacych 200kkm jest zdecydowanie mniej niz tych ktore padaja
    po 100kkm. Wiele osob sie na nie skarzy, wystarczy poczytac opinie.
    Jesli wytrzyma 100kkm to twoje obliczenia ida sie bujac.

> [...]
    > nie oferując w zamian nic - ani komfortu, ani mniejszego zużycia paliwa,
    > ani większej przestrzeni dla pasażerów czy bagaży.

    Popatrz Ty sie. Narzeczona ma 307 HDI 110KM i koszty eksploatacji nie sa
    mniejsze niz mojego S70 2,5TDI. Cud nad cudy.