  • 51. Data: 2023-05-09 11:45:41
    Temat: Re: Auta elektryczne z zakazem wjazdu na parking warszawskiego basenu
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Tue, 9 May 2023 10:54:07 +0200, użytkownik Shrek napisał:

    > Dostrzegam, tylko wolę na racjonalne argumenty dyskutować.

    O faktach się nie dyskutuje. Jeśli chodzi o zmiany klimatyczne i ich
    skutki, czas na dyskusje minął jakieś 20 lat temu.

    --
    Jacek

  • 52. Data: 2023-05-09 11:55:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.05.2023 o 11:45, Jacek pisze:

    > O faktach się nie dyskutuje.

    A fakty są jedynie takie, że się ociepla.

    Kwestia jak bardzo od aut w EU jest już mniej oczywista. Tym bardziej że
    dopóki miks nie osiągnie maksymalnej możliwej wartości źródeł
    nieemistyjnych każde dodatkowe obciążenie jest z emisyjnych. Czyli
    zamieniasz spalinkę na inną spalinkę - tylko gdzie indziej masz rurę.

    > Jeśli chodzi o zmiany klimatyczne i ich
    > skutki, czas na dyskusje minął jakieś 20 lat temu.

    To akurat prawda. Tylko na poziomie globalnym nic nie "wydyskutowano".

    Tak naprawdę najskuteczniejszą metodą na redukcję co2 jest redukcja
    konsupcji - a ponieważ ludzie raczej niechętnie schodzą z poziomu życia,
    to "redukcja" populacji - co w UE dzieje się samo i UE z tym walczy bo
    system emetytalny.

    Jak chcesz podyskutować to proszę bardzo - ale fakt jest taki, że nawet
    jak masz 80% miksu z OZE to jak dokładasz dodatkowe powiedzmy 10%
    obciążenia w samochodach, to musisz statystycznie te 10 procent zasilić
    z węgla. Możesz robić fikołki, że samochód jest zasilany z OZE ale to
    oznacza że coś innego zaczęło być opalane węglem - w ogólnej skali bez
    znaczenia - dołożyłeś obiciążenia, trzeba dosypać węgla. Więc dopóki nie
    zrobisz porządku z energetyką samochody są na węgiel (albo inne paliwa
    kopalne). Przekładanie z kieszeni do kieszeni emisji tego nie zmienia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 53. Data: 2023-05-09 12:41:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-05-2023 o 11:31, J.F pisze:

    > Moze tak naprawde rzadko sie palą ...

    No rzadko - a bev jeszcze rzadziej.
    Ale to z miejsca przeszkadza.

    > Tylko co - chcesz sprzedac klientowi miejsce garażowe i zabronic
    > wjazdu samochodem, bo samochody sie palą? Taki numer nie przejdzie :-)

    A jak nie jest ice to może przejść?

  • 54. Data: 2023-05-09 12:57:36
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 02.05.2023 o 16:58, r...@k...pl pisze:
    > https://www.instalki.pl/aktualnosci/technika/58980-w
    odny-park-warszawianka-zakaz-wjazdu-elektrykow-lpg.h
    tml

    > I na promy też już nie...

    Stare, ale ...

    "Garaż podziemny znajduje się bezpośrednio pod niecką basenu sportowego
    i każde potencjalne zaprószenie ognia wywołane samozapłonem baterii
    trakcyjnej w pojeździe elektrycznym czy zasilanego gazem spowoduje
    całkowite zniszczenie instalacji dostarczania i uzdatniania wody
    pływalni wykonanej z PVC podwieszonej pod sufitem garażu."

    To paląca się spalinówka niby nie zniszczy instalacji z PVC?

    > W ogóle w budynkach można jeszcze parkować prątkami?

    Prą... debil.

  • 55. Data: 2023-05-09 13:00:51
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 07.05.2023 o 09:55, Myjk pisze:
    > Tue, 02 May 2023 16:58:32 +0200, r...@k...pl

    odny-park-warszawianka-zakaz-wjazdu-elektrykow-lpg.h
    tml

    > Nie wiem dla kogo te debilne zakazy, skoro w naszym zapyziałym elektrycznie
    > grajdołku jest 0,004 elektryka na osobę. Inna sprawa, że ten znak zniknął
    > szybciej niż się pojawił, a ty dalej powielasz bzdury.

    No ale to pożar jednego wystarczy.

[...]

    Jednego ... spalinowego nie wystarczy chyba, że gaz ?

  • 56. Data: 2023-05-09 15:12:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-05-09 o 09:33, heby pisze:
    > Wiec poczekajmy,
    No to poczekajmy a nie wciskajmy na siłę zakazując spalinki bo to sie
    teraz do tego juz powoli zaczyna sprowadzać, to raz

    >skoro się boisz,
    Ja wiem, ty sie nie boisz bo tobie się nie ma co spalić.

    >na samochody z bateriami które się nie
    > palą. Jest co najmniej kilka takich projektów baterii na różnych
    > etapach, od pomysłu, przez badania, po prototypy.
    Nie ma takich baterii, nawet kwasowe wybuchają i sie palą.

    --
    Janusz

  • 57. Data: 2023-05-09 15:16:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-05-09 o 10:58, Shrek pisze:

    > A naprawdę poważnym problemem, to jest że są na węgiel i mniej więcej
    > połowa ludzi nie ma ich jak zatankować.
    I nie będzie miała, nie ma tyle energii i nie ma sieci aby ją
    przeniosła, a już kilka procent elektryków spowoduje że trzeba będzie te
    wartości podwoić a nawet potroić, ale ekooszołomy udają że nie widzą
    problemu albo nie mają o tym pojęcia.
    Patrząc po tym co wyprawiają z normami spalin wyjdzie na to że auto za
    5-10 lat będzie luksusem jak było na początku XX wieku.

    --
    Janusz

  • 58. Data: 2023-05-09 15:20:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-05-09 o 12:57, io pisze:
> [...]
    > pływalni wykonanej z PVC podwieszonej pod sufitem garażu."
    >
    > To paląca się spalinówka niby nie zniszczy instalacji z PVC?
    Pewnie zniszczy, tylko że łatwiej ją ugasić, nawet kilka samochodowych
    gaśnic powinno wystarczyć na początku pożaru.
    Przy elektryku to wiadomo, przy LPG jak sie butla rozszczelni to też nie
    ugasisz.

    --
    Janusz

  • 59. Data: 2023-05-09 15:30:57
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/05/2023 15:12, Janusz wrote:
    > No to poczekajmy a nie wciskajmy na siłę zakazując spalinki

    No to nie wciskajcie.

    Ja nie wciskam.

    Uważam że jest przestrzeń na oba typy pojazdów.

    > Ja wiem, ty sie nie boisz bo tobie się nie ma co spalić.

    Ma. Ale o wiele bardziej bałbym się:
    1) Pani Zosi spod 14 co już jej sąsiedzi kilka razy gasili palący się
    garnek w środku nocy
    2) Pana Heńka, co pół dnia spędza na balkonie rzucając pety na balkony
    poniżej
    3) Pana Andrzeja, co swoja instalację LPG założył w swoim Lanosie w 1998
    i do dzisiaj nic nie wymieniał, a w dowodzie nie ma
    4) Pani Katarzyny, co dała radę na kablu do choinki pociągnąc również
    grzejnik, kwestia ostrego noża i wprawy w rzeźbieniu.

    > Nie ma takich baterii, nawet kwasowe wybuchają i sie palą.

    Kwasowe wybuchaja głównie jakiemuś pechowcowi w piwnicy. W rzeczywistym
    świecie jeszcze takiej nie widziałem, na ulicy, wybuchających. Trzeba
    mieć naprawdę solidnego pecha.

    Co do akumulatorów niepalnych, to jest ich zatrzęsienie na róznych
    etapach wdrożeń, pierwszy z brzegu:

    https://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/aku
    mulatory-polprzewodnikowe-zastapia-baterie-litowo-jo
    nowe-oto-dlaczego-ich/7n7tsxk

  • 60. Data: 2023-05-09 17:28:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 May 2023 09:17:33 +0200, Janusz wrote:

    > Trochę mieszasz fakty, Red Flag Act to był strach przed nieznanym, a
    > teraz ludzie boją się elektryków bo się palą z całą okolicą, i to są
    > fakty a nie zabobony.

    troche jednak zabobony.
    Elektryki sie palą, spalinowe tez się palą.

    > I problemem nie jest sam fakt palenia bo spalinki
    > tez się palą tylko problem i to poważny z ugaszeniem takiego zanim sam
    > się spali i spali całą okolicę.

    Samochod pełny plastików płonie szybko.

    https://www.youtube.com/watch?v=gKGs3Byxz74

    Tu widac i mało grozne w otwartym terenie, to samo w podziemnym garazu
    to juz problem i duze straty.

    Ale ten jest jednak bardziej widowiskowy
    https://www.youtube.com/watch?v=hqMz0CnqUXo

    I pozwól tu gniazka do ładowania zamontowac ... a niech sp*ją :-)

    P.S. Z tym RFA to chyba nie tak prosto
    https://en.wikipedia.org/wiki/Locomotive_Acts

    https://en.wikipedia.org/wiki/Turnpike_trust

    I znow te przeładowane ciężarówki wsystkiemu winne :-)

    J.