  • Data: 2022-05-03 09:55:34
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 2 May 2022 23:07:28 +0200, J.F

    >> Do 140/h pali mniej niż ICE,
    > A tak konkretnie ile ?

    140 - 10L
    120 - 8L
    i w dół aż do 7-6L z pustą baterią
    Oczywiście im więcej jazdy miejskiej tym mniej paliwa na plus dla PHEV, bo
    ICE w mieście potrafi łyknąć nawet 12, a PHEV w tych samych warunkach (bez
    naładowanej wcześniej baterii 7L).

    > to wcale nie jest takie oczywiste.

    Jest to logiczne, a nawet empirycznie udowodnione.

    > A skad ta roznica? "zle" dobrane przelozenie?
    > Bo chyba nie jakies opory?

    W którym źle dobrane przełożenie? PHEV nie ma przełożeń, ma dobrane
    optymalnie obroty dla najczęściej wykorzystywanego przedziału, skutkiem
    tego jest mniejsza Vmax (brakuje już obrotów ew. przełożenia którego po
    prostu dla tych 20km/h się nie opłacało dokładać).

    > i dlatego ma predkosc 170km/h :-)

    I tak rzadko kto z takimi prędkościami jeździ, poza skrajnymi oszołomami.

    > Moze po prostu badania rynkowe wykazaly, ze klient czesto wyjezdza z
    > miasta :-)

    Weź otwórz oczy jak będziesz następnym razem zapieradalać i sprawdź z
    jakimi prędkościami na autostradzie WIĘKSZOŚĆ jedzie. Ja jeżdżę z Vmax 120
    i nie jestem najwolniejszy, notorycznie muszę wyprzedzać takich co jadą
    100-110.

    --
    Pozdor
    Myjk