eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAuta elektryczne › Re: Auta elektryczne
  • Data: 2022-05-01 06:33:56
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 30-04-2022 o 13:12, trybun pisze:
    > W dniu 29.04.2022 o 18:51, Cavallino pisze:
    >> W dniu 29-04-2022 o 16:32, trybun pisze:
    >>> W dniu 28.04.2022 o 14:18, Cavallino pisze:
    >>>> W dniu 28-04-2022 o 13:49, trybun pisze:
    >>>>> W dniu 28.04.2022 o 11:08, Cavallino pisze:
    >>>>>> W dniu 28-04-2022 o 10:51, trybun pisze:
    >>>>>>
    >>>>>>> A więc 20-40 tys zł więcej i co dostaje w zamian?
    >>>>>>
    >>>>>> Świetne auto, wygodę, komfort i super przyspieszenie.
    >>>>>
    >>>>>
    >>>>> Ale chyba poza przyspieszeniem to za bardzo nie góruje nad
    >>>>> spalinowcem w pozostałych parametrach?
    >>>>
    >>>> W każdym w powyższych góruje.
    >>>> Do tego stopnia że przez zakupem Soula, wolałem jeździć elektrycznym
    >>>> Smartem niż wypasionym C-HR.
    >>>>
    >>>> Różnice są kolosalne, jak ktoś kupuje małego bev do miasta, to rok
    >>>> później kupuje większego i sprzedaje spaliniaka.
    >>>
    >>>
    >>> Że wybrałeś Smarta to akurat nic dziwnego, autko poręczniejsze od C-HRa
    >>
    >> Źle zrozumiałeś.
    >> Smarta miałem równolegle, bo od razu elektryka brakowało.
    >>
    >> No i wyszło, że hybryda się nie nadaje na dłuższą metę, bo za mało
    >> przypomina bev.
    >> Zmieniłem więc na drugiego elektryka.
    >
    >
    > Akurat w C-HRze  to faktycznie trochę mało tej elektryczności.
    > Hybrydzie, bo chyba tego modelu w innej hybryda wersji nie ma. Ale gdy
    > kogoś nie zrażają te wszystkie zabiegi związane z obsługą tradycyjnego
    > układu napędowego to  hybrydka ładowana z gniazdka też ma sens. Np takie
    > Volvo xc40 podobno potrafi na jednym ładowaniu przejechać i 100km.
    >

    Problem jest inny - czy potrafi podać pełną moc TYLKO z elektryka przy
    pełnym obciążeniu.
    Czyli jeździć jak bev.
    Mało która umie.
    Dopiero plugin Toyoty ma taką możliwość, zachowuje przy tym całkiem
    niezłe osiągi.

    >> Auta są dużo cięższe, to i zawiecha często inna.
    >> Ale nie o to chodzi, tylko o brak zbędnego hałasu i wibracji.
    >
    >
    > No, skoro tak twierdzisz. Mam jednak wątpliwości, elektryki zewnętrznie
    > jak i przy bliższym przyjrzeniu się wyglądają tak jak ich odpowiedniki
    > spalinowe, a więc dużej różnicy siłą rzeczy być nie może.

    Po pierwsze - najlepsze elektryki to takie, które nie mają wersji
    spalinowych.
    Po drugie - nawet te które mają, nastawy zawieszeń mają inne.

    >Oczywiście
    > pomijam w tym równaniu hałas i wibracje bo są to rzeczy oczywiste.

    Ale wraz z liniowo rozwijaną mocą, najwyażniejsze.

    >> To bierze Teslę.
    >> Ich wartość rośnie zamiast spadać.
    >>
    >
    > Jedno że za wysoki próg finansowy, dwa że to koszmarnie kłopotliwy w
    > utrzymaniu pojazd.

    Bo?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: