    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Audiofile...
    Date: 11 Nov 2012 00:05:32 GMT

    badworm napisał:

    > Mnie zastanawia jedno - skoro są gotowi wydawać dziesiątki tysiący
    > złotych na kabelki, podstawki, demagnetyzery płyt CD (sic!) i inne
    > bzdury to dlaczego nie inwestują tych pieniędzy w pierwszej kolejności
    > w to, co ma największy wpływ na dźwięk czyli pomieszczenie odsłuchowe
    > i głośniki? Jakoś nie widać informacji, by nawet Ci najbardziej
    > nadziani decydowali się na przebudowę pomieszczenia odsłuchowego...

    E tam. Przeciez każdy wie, że pomieszczenie musi mieć złote proporcje:

    Na razie ma wymiary 8,5 na 4,4 m, ale z opcją dowolnego skrócenia.
    Skrócony zostanie prawdopodobnie o ok. 1 m, ale może więcej, tak aby
    uzyskać złote proporcje, które uda się zrobić. Ma wyjść proporcja
    1:1,5:2,5. Czyli jeśli wysokość wyjdzie 2,9, to 4,4 będzie idealne
    (minus tynk), a długość powinna wyjść 7,25. Jest też proporcja
    1:1,6:2,5. Wówczas przy wysokości 2,75, szerokość będzie 4,4, ale
    długość już tylko ~6,9 m. Są rozbieżne informacje w literaturze
    odnoście tej właśnie proporcji, czy druga wartość ma mieć 1,5, czy
    1,6 do 1. Mam ten komfort, że zarówno wysokość, jak i długość da się
    jeszcze doregulować. Nie wiem jeszcze jak gruba wyjdzie posadzka
    z ogrzewaniem podłogowym, która będzie też miała wpływać na wysokość.
    Powinna się jednak zmieścić do zaprojektowanego poziomu 0. Sufit może
    być nad lub pod belkami, więc też istnieje możliwość regulacji.
    Zakładam, że zostanie położony od razu nad, a ewentualne dobudowanie
    drugiego nie stanowi problemu od spodu. Być może będzie też miał raz
    tak, raz tak, czyli wysokość zmienną. W miejscach gdzie pokój zostanie
    skrócony, znajdą się przestrzenie na wbudowanie pułapek basowych.
    Na razie to tyle. Zakończenie prac planowane na wiosnę.

    http://www.audiostereo.pl/nowy-audiofilski-pokoj_968
    47.html

    --
    Jarek