    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Audio po różnicówce a PWM (i kilka innych kwestii)
    Date: Mon, 28 Oct 2013 12:19:19 +0100

    Tak swoją drogą właśnie sobie uświadomiłem, że przełączanie w tym
    przypadku może być zupełnie niekonieczne. W przypadku starej konstrukcji
    z Motorolą D15/G18 zastosowałem klucze analogowe tylko dlatego, że moduł
    generował sygnał dzwonka na wyjściu analogowym i nigdzie nie dało się
    tego wyłączyć.

    O ile mi wiadomo SIM300 jest wolny od tej przypadłości. Mamy jedną
    słuchawkę (może być to nawet standardowy komórkowy głośniczek 32 omy) do
    której trzeba podłączyć dwa źródła sygnału: wyjście analogowe modułu GSM
    oraz wyjście PWM mikrosterownika.

    Jakie sposoby połączenia całości mogę wziąć pod uwagę, gdy nie zachodzi
    konieczność wyłączania konkretnego źródła sygnału (i tak podczas
    normalnej pracy aktywne będzie tylko jedno)? Czy wyjścia muszą być od
    siebie wzajemnie odizolowane? Powinienem pomyśleć o jakiś dodatkowych
    zabezpieczeniach?
    Jakie maksymalne obciążenie mogę dać za filtrem dolnoprzepustowym na
    wyjściu PWM Atmegi8? Wskazane będzie zastosowanie jakiegoś wtórnika
    napięcia przed słuchawką?

    I jeszcze jedna kwestia mnie zastanawia. Przeszukując Internet natknąłem
    się na projekt telefonu GSM w stylu retro, bardzo podobny do mojego.

    https://www.sparkfun.com/products/retired/287

    Jego twórcy przyjęli trochę prostsze założenia. Chociażby dialtone nie
    jest generowany w postaci sinusoidy z PWM, jest to po prostu zwykły
    prostokąt uzyskiwany przez machanie pinem. Zastanawia mnie kwestia
    podłączenia wyjścia dialtone ze słuchawką.

    https://www.sparkfun.com/datasheets/Port-O-Rotary/Po
    rt-O-Rotary-v29-2.pdf

    Widać tam po prostu filtry dolnoprzepustowe, których wyjście jest
    połączone ze słuchawką przez rezystor 10k. Wychodzi więc na to, że
    sygnał "wraca" przez pin EAR_MT- modułu. Czy to w ogóle może być
    zrealizowane w ten sposób? ;)