    Subject: Re: Audi stawia na Diesla
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Thu, 9 Nov 2017 17:02:27 +0100

    W dniu 2017-11-09 o 15:57, Myjk pisze:
    > Thu, 9 Nov 2017 13:37:23 +0100, sirapacz

    > Róznica polega na ilości zapotrzebowania. Rozumiem że takich "rafinerii"
    > będzie przybywać, co będzie zwiększać ilość towaru na rynku....
    > ale już parę takich cudownych paliw
    > miało być i gucio z tego wyszło.

    Od trzydziestu paru lat jak czytam takie dyrdymałki o paliwach
    przyszłości, to przypomina mi się silnik na wodę, którego
    podstawy działania wymyśliliśmy krótko przed maturą.
    Woda ściekała w nim grawitacyjnie coraz mniejszym przewodem w dół
    aż przekrój był tak mały, że O (tlen cięższy) układał się na dole w takim
    specjalnym zwężeniu z kanałkami a H2 było (tak jak na schemacie
    wiązania) na górze i wtedy ostrze odcinało wodory od tlenu i oba gazy
    wędrowały już osobnymi kanałkami do zbiorników. A potem już normalnie
    się korzystało z energii reakcji spalania wodoru (do pary wodnej). To
    owszem było po kilku piwach, ale
    zasada się nie zmieniła. Energię trzeba brać u źródła
    a nie wymyślać jakieś pośrednie stany przetwarzania jej
    (samochód elektryczny czy na sprężone powietrze),
    bo to efektywne specjalnie nie będzie.