-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Audi stawia na Diesla
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <1vcnlwzdgf5oo$.16ypu32jkwy22.dlg@40tude.net>
<1...@g...com>
<ou1ats$dlo$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <baueuxzid38u$.dlg@myjk.org>
<ou1ib6$11b$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <7...@m...org>
From: cef <c...@i...pl>
Date: Thu, 9 Nov 2017 17:02:27 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.4.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <7...@m...org>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 25
Message-ID: <5a047c13$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 178.43.254.155
X-Trace: 1510243347 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5162 178.43.254.155:48819
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2422
X-Received-Body-CRC: 1940070187
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2618597
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-11-09 o 15:57, Myjk pisze:
> Thu, 9 Nov 2017 13:37:23 +0100, sirapacz
>
>> wiem, że to śmieszna ilość ale kiedyś też wydobywano śmieszną
>> ilość(patrząc przez pryzmat dzisiejszych czasów) ropy naftowej.
>
> Róznica polega na ilości zapotrzebowania. Rozumiem że takich "rafinerii"
> będzie przybywać, co będzie zwiększać ilość towaru na rynku....
> ale już parę takich cudownych paliw
> miało być i gucio z tego wyszło.
Od trzydziestu paru lat jak czytam takie dyrdymałki o paliwach
przyszłości, to przypomina mi się silnik na wodę, którego
podstawy działania wymyśliliśmy krótko przed maturą.
Woda ściekała w nim grawitacyjnie coraz mniejszym przewodem w dół
aż przekrój był tak mały, że O (tlen cięższy) układał się na dole w takim
specjalnym zwężeniu z kanałkami a H2 było (tak jak na schemacie
wiązania) na górze i wtedy ostrze odcinało wodory od tlenu i oba gazy
wędrowały już osobnymi kanałkami do zbiorników. A potem już normalnie
się korzystało z energii reakcji spalania wodoru (do pary wodnej). To
owszem było po kilku piwach, ale
zasada się nie zmieniła. Energię trzeba brać u źródła
a nie wymyślać jakieś pośrednie stany przetwarzania jej
(samochód elektryczny czy na sprężone powietrze),
bo to efektywne specjalnie nie będzie.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
Najnowsze wątki
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-03-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-07 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-07 Piaseczno => Developer .NET <=
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-07 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=