  • Data: 2009-12-23 15:35:39
    Temat: Re: Atom z RAIDem
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

    ** alacak <j...@o...pl> wrote:

    > A mowisz to na podstawie?

    Ma rację (z resztą pisałem to samo) - to nie jest prawdziwy RAID obsługiwany
    przez dedykowany kontroler tylko tzw. fake-RAID gdzie obsługa macierzy i tak
    jest realizowana przez procesor komputera via sterowniki.

    Najczęściej takie rozwiązania są *mniej* sprawdzone i przetestowane niż np.
    linuksowy dmraid.

    Jeżeli mówimy o RAID0 i RAID1 czy nawet RAID10 to nie będzie różnicy w
    wydajności pomiędzy dmraid, a jakiś fake-RAID - tutaj wąskim gardłem będzie i
    tak wydajność dysków. W przypadku dmraid masz tę przewagę, że jak coś się
    rozjedzie to masz większe szanse na odzyskanie danych niż w przypadku jakiegoś
    dziwnego układu i jego sterownika.

    Jeżeli mówimy o RAID5 i RAID6 to ciężko powiedzieć ale raczej bez pewnego UPS
    czy bateryjnego podrzymania kontrolera nie podchodź. Oraz fake-RAID rzadko
    kiedy realizuje te poziomy.

    To co jest na desktopowych płytach to *nie* *jest* *prawdziwy* *kontroler*
    *RAID*.

    > Ja wole myslec, ze raczej nie musialem rozwiazywac mnostwa problemow w celu
    > uzyskania kompatybilnosci ;)

    Kompatybilności z czym? Masz problem ponieważ generalnie możesz z Windows albo
    fake-RAID (czyli kiepskiego) albo dedykowanego kontrolera (czyli drogiego).
    Modulo dyski dynamiczne, które mają swoje własne ograniczenia.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )