  • 1. Data: 2013-03-27 14:15:43
    Temat: Atmega32A-AU ---> Atmega1248A TQFP44
    Od: "Zbynio" <...@d...pl>

    Cześć,

    Chciałbym zmienić procesor w urządzeniu z Amega 32A-AU na pasujący do
    obudowy TQ44 np Atmega664A lub Atmega1284A też w TQ44.
    To ma być drop in replacement w celu zwiększenia ilości flesza i ramu i
    tylko po to, bo oczywiście zająłem cały flesz procesora i brak miejsca.
    Nie planuję zmiany PCB, niczego takiego. Ewentualnie dam szybszy kwarc.

    Czy muszę coś wiedzieć czego jeszze nie wiem ?

    Np:

    Czy programuje się go go w ten sam sposób przez piny SPI jak Atmega32 ? Mam
    programator MKII oryginalny ale czy elektrycznie te procki do siebie
    faktycznie pasują ? Wetknę 6 pinową wtyczkę, wybiorę procek i czy pójdzie?
    Czy tylko przelutować i przekompilować z drobnymi poprawkami programu czy
    coś jeszcze?

    Zbyszek Maliborski

  • 2. Data: 2013-03-27 14:39:17
    Temat: Re: Atmega32A-AU ---> Atmega1248A TQFP44
    Od: max441 <m...@w...pl>

    W dniu 2013-03-27 14:15, Zbynio pisze:
> [...]
    > faktycznie pasują ? Wetknę 6 pinową wtyczkę, wybiorę procek i czy pójdzie?
    > Czy tylko przelutować i przekompilować z drobnymi poprawkami programu

    Witam,
    Generalnie raczej wszystko powinno działać po
    dostosowaniu/przekompilowaniu programu (są np. inne adresy i nazwy
    niektórych rejestrów, wektorów przerwań itp.). Tutaj masz opisane
    różnice w tych uC - http://www.atmel.com/Images/doc8001.pdf

    Piotrek

  • 3. Data: 2013-03-27 15:30:24
    Od: "Zbynio" <...@d...pl>

    "max441" <m...@w...pl> wrote in message

    > Witam,
    > Generalnie raczej wszystko powinno działać po
    > dostosowaniu/przekompilowaniu programu (są np. inne adresy i nazwy
    > niektórych rejestrów, wektorów przerwań itp.). Tutaj masz opisane

    No tak to wiadomo. UDR->UDRx i tak dalej wiadomo.
    Tylko czy z programowaniem wlutowanego w płytkę nie będzie jakiejś jazdy ?

  • 4. Data: 2013-03-27 18:30:00
    Od: "Zbynio" <...@d...pl>

    "max441" <m...@w...pl> wrote in message
    >W dniu 2013-03-27 14:15, Zbynio pisze:

    A czym się różnią te procki oznaczone A albo PA ?Nigdzie nie jest napisane.

  • 5. Data: 2013-03-27 18:42:02
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    W dniu 27.03.2013 18:30, Zbynio pisze:

    > "max441" <m...@w...pl> wrote in message
    >
    > A czym się różnią te procki oznaczone A albo PA ?Nigdzie nie jest napisane.

    Wersją krzemu. Zazwyczaj wiąże się to z mniejszym poborem prądu.

    Tu masz różnice między 324P i 324PA:
    http://www.atmel.com/Images/doc8190.pdf

  • 6. Data: 2013-03-27 18:48:48
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Zbynio <...@d...pl> napisał(a):
    > A czym się różnią te procki oznaczone A albo PA ?Nigdzie nie jest
    > napisane.

    Jest. A to nowocześniejsza wersja, pracująca przy niższych napięciach i
    pobierająca mniej mocy. Może być dobrym zamiennikiem dla wersji L. Z kolei P
    to PicoPower, o dodatkowo zmniejszonym poborze mocy. PA to A dodatkowo z P.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2013-03-27 18:55:42
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Zbynio <...@d...pl> napisał(a):
    > Tylko czy z programowaniem wlutowanego w płytkę nie będzie jakiejś jazdy
    > ?

    Dlaczego miałaby być? Jeśli rozkład pinów do programowania jest taki sam, to
    nie będzie.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2013-03-27 23:08:03
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    On 27 Mar, 15:30, "Zbynio" <i...@d...pl> wrote:
    > "max441" <m...@w...pl> wrote in message

    > No tak to wiadomo. UDR->UDRx i tak dalej wiadomo.
    > Tylko czy z programowaniem wlutowanego w płytkę nie będzie jakiejś jazdy ?

    Zrobiłem identyczną podmiankę i procek zaprogramował się od kopa,
    pomimo
    że 1284 do programowania w systemie wykorzystuje UART-a. Ale piny są
    takie same jak w 32 (testowałem na programatorze na LPT i ISP
    PROGRAMMER oraz
    STK500v2 i ATMEL STUDIO)..
    Nie wiem w czym masz napisany program na 32, ale zwykłe
    przekompilowanie
    programu nie wystarczy. Ale o tym już pisali wyżej.

    pytający

  • 9. Data: 2013-03-27 23:52:38
    Od: "Zbynio" <...@d...pl>

    "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > P to PicoPower, o dodatkowo zmniejszonym poborze mocy. PA to A dodatkowo z

    No to dziękuję za pomoc :-) Wszystkim Wam :-)
    Ładnie ze strony Atmela, że dali te procki. Nie trzeba płytek zmieniać, a
    miejsce na program jest niezwykle cenne jak i 16kB RAM w m1284 :-)
    Szkoda, że nie zrobili ich w wersji rdzenia XMEGA ale na 5V i z pinami od
    zwykłej megi.
    I tak sukces, że da się zamienić m32 na lepszy i to bezboleśnie :-)

    Z C i nazwami rejestrów to sobie poradzę :-)