  • Data: 2015-12-21 20:41:48
    Temat: Re: Atmega i problem z czujnikiem pojemnościowym
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-12-21 o 14:19, AlexY pisze:
    > Zachciało mi się gadżetu w formie schodów podświetlanych indywidualnie
    > na każdy stopień z oświetleniem podążającym za osobnikiem, do tego
    > wymyśliłem żeby było to niewidoczne więc jako czujnik obecności ma być
    > czujnik pojemnościowy zrealizowany na atmega8 (bo takich trochę mam).
    > Drut w poprzek stopnia pod wykładziną ma wykryć obecność stopy.
    To za mało, muszą być dwie elektrody odizolowane od siebie, stawiając
    stopę na nich robisz kondesator.
    Realizacja to dwa paski foli alu szer 5-10cm w odległości 2-5cm od
    siebie, i teraz masz dwie opcje, albo jeden uziemiasz a na drugim
    mierzysz pojemność, albo do jednego dajesz sygnał np 1khz a na drugim
    sprawdzasz kiedy się pojawi, ale obawiam się że pojemności montażowe
    nie pozwolą ci aby to dobrze działało bo w oryginale połączenia są
    krótkie tak aby zmiana pojemności była stabilnie wykrywalna.

    --
    Pozdr

    Janusz_K