  • 11. Data: 2010-01-22 23:38:31
    Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima
    Od: krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com>

    Kleszcz pisze:

    > Właściwe samochód jest super, ale mam 2 niedające mi spokoju problemy.

    1. Ople zawsze parowaly... od kad pamietam to ludzie mieli z tym
    problemy, chyba TTTM :(

    2. Nagrzewanie sie... moje 1,9TDi tez dzis po przejechaniu 14km bylo
    ledwie na 70 stopniach... tez mysle nad termostatem, ale zdaje sie ze on
    poprostu nie lubi zimna i sie wtedy poprostu po dieslowku nie dogrzewa :D

    --
    **** krzyss vel Qkill ****
    ===--- A3 TDI ---===

  • 12. Data: 2010-01-22 23:43:34
    Od: "Kleszcz" <p...@g...com>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    > działała. Ogrzewaj szybę na pełnej "parze" dmuchawy z zachowaniem zasady -
    > najpierw rozgrzwasz silnik, potem dopiero włączasz ogrzewanie i przez
    > kilka minut masz uchylone okno. Osuszenie auta, zadbanie by parownik był
    > suchy przy odpaleniu powinny pomóc. Na podniesienie temperatury w dieslu,
    > poza webasto raczej nie znajdziesz sposobu.
    > Wymiana filtrów to nie jest żadna filozofia i nie sądze, zeby ktoś to mógł
    > spierniczyć, choć kilka razy wychodząc z założenia, że ciężko coś tam
    > spierniczyć, zostałem mocno zaskoczony ;-).

    Dzięki za cenne rady.
    Z tego co opisałeś rozumiem, że musze się starać wyeliminować wilgoć z
    samochodu.
    Ale dziwi mnie to, że w innych modelach aż tak bardzo szyby nie parują,
    pomimo wody/śniegu na dywanikach i ogólnej wilgoci w samochodzie.

    Pzdr

  • 13. Data: 2010-01-22 23:45:41
    Od: "Kleszcz" <p...@g...com>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości grup
    ..

    > Dywaniki masz welurowe czy gumowe? Jeśli 3 osoby jadą samochodem, to pary
    > się trochę niestety tworzy. Spróbuj po zakończeniu jazdy dokładnie
    > przewietrzyć samochód otwierając na 2 minuty wszystkie drzwi i usuń wilgoś
    > z podłogi (wylej wodę z dywaników gumowych - z welurowymi niestety gorzej)

    Gumowe.
    Jutro postaram się dokładnie wysuszyć samochód i zacznę się stosować do
    waszych rad, napisze czy pomogło.
    rozumiem (z wcześniejszych wypowiedzi), że jeżeli problem nie zniknie to
    będzie trzeba wymienić osuszacz ?

  • 14. Data: 2010-01-22 23:56:00
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    > 2. Strasznie parują w nim szyby. Jak puszczam nawiew na szybę to przednia
    > i przednie boczne są ok, ale tylne boczne i tylna są wiecznie zaparowane.
    > Czytałem gdzieś na forum, że często jest to wina Klimy i filtrów powietrza
    > i "pyłkowego" (czy coś w tym stylu), dlatego wymieniłem obydwa u znajomego
    > w warsztacie - niestety nie pomogło.

    Umyj szyby bardzo dokladnie od wewnatrz. Chociaz wydaja sie czyste, to tak
    nie jest, sa pewnie tluste. Jak umyjesz to wytrzyj dokladnie najlepiej
    recznikami papierowymi.

  • 15. Data: 2010-01-23 00:09:48
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "bartekkr" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Umyj szyby bardzo dokladnie od wewnatrz. Chociaz wydaja sie czyste, to tak
    > nie jest, sa pewnie tluste. Jak umyjesz to wytrzyj dokladnie najlepiej

    Masz rację! Dodam, ze warto umyć płynem z dodatkiem amoniaku albo
    spirytusem, żeby je dobrze odtłuścić.

    --
    Yogi(n)

  • 16. Data: 2010-01-23 01:21:00
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    moze to przesada z mojej strony ale czy oby nie poleciala ci nagrzewnica?
    sprawdz czy nie znika ci plyn chlodzacy.

    u mnie doslownie identyczne objawy byly jak mi poleciala wlasnie nagrzewnica
    (tylko ze u mnie przerdzewiala po jakichs 10 latach).

    wymienilem jak mialem juz dosc londynskiej mgly:) samchod widmo - jedzie a
    w srodku mleko:)
    takie konsekwencje byly jezdzenia z parujaca nagrzewnica i w zimie:)

  • 17. Data: 2010-01-23 11:51:50
    Temat: Re: Astra II - Diesel i Zima
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 22 Sty, 21:27, "Kleszcz" <p...@g...com> wrote:
    > 1. Strasznie wolno się nagrzewa. Praktycznie dopiero po pół godzinnej
    > jeździe zaczyna lecieć ciepłe powietrze z wietrzników. Problem jest tym
    > większy, że razem z żoną mamy 8 miesięczne córeczkę i jadąc do rodziców, czy
    > do lekarza muszę półgodziny wcześniej pojeździć naokoło bloku aby samochód
    > się nagrzał (w sumie to zbyt mocne słowo, lepiej pasuje: "aby zrobiło się
    > znośnie").

    Wysokoprężne tak mają ale może u Ciebie jest problem z termostatem.

> [...]
    > "pyłkowego" (czy coś w tym stylu), dlatego wymieniłem obydwa u znajomego w

    Urok opla i kombi w jednym. Za mało wydajny system grzewczy. Nawiewane
    powietrze potrafi ogrzać
    tylko przód samochodu a ponieważ kombi ma praktycznie otwartą
    przestrzeń bagażową (niby jest zasłona)
    to na tą przestrzeń już ciepła nie wystarcza. Na tył trzeba włączyć
    podgrzewanie szyby
    albo zapomnieć, że istnieje tylna szyba.

    A jak dojdzie jeszcze problem z filtrami i wilgocią to parują jeszcze
    bardziej.

  • 18. Data: 2010-01-23 13:48:11
    Od: Marek G <m...@g...pl>

    Sat, 23 Jan 2010 02:51:50 -0800 (PST), slaweks <s...@s...cz>
    pisal(a):

    >Urok opla i kombi w jednym. Za mało wydajny system grzewczy.

    Bo ja wiem?
    W mojej Astrze 3 kombi ten mały dieselek 1.3CDTI jakoś daje radę.
    Przy bardzo zimnym motorku używam grzałki elektrycznej QuickHeat.
    Po 5 minutach działa już ciepło od silnika.
    Szyby boczne też są suche. W aucie na ogół 1-2 osoby.
    Może kluczem jest garaż nieogrzewany, ale dobrze zamknięty, więc
    otwieram okna na czas postoju. Drzwi garażu są stalowe, rzecz jasna
    bez styropianu i działają jak pompa wysysająca wilgoć ze środka i
    skraplająca na drzwiach.

    --
    Pozdrawiam - Marek

  • 19. Data: 2010-01-23 14:35:54
    Od: "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@p...onet.pl>

    > wymienilem jak mialem juz dosc londynskiej mgly:) samchod widmo -
    > jedzie a w srodku mleko:)
    > takie konsekwencje byly jezdzenia z parujaca nagrzewnica i w zimie:)

    Ech, co prawda w moim starym polonezie, ale kieyś sobie jade, jade, a tu
    nagle z otworow wentylacyjnych zaczyna sie wydobywac para ;-)
    Kiedy okazało się, że na zewnąrz jest bardziej przejrzysto niż w środku
    zorientowałem się że coś jest nie tak...

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 20. Data: 2010-01-23 18:26:20
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > Ale dziwi mnie to, że w innych modelach aż tak bardzo szyby nie parują,
    > pomimo wody/śniegu na dywanikach i ogólnej wilgoci w samochodzie.

    W astrze mojej siostry też szyby mocno parują więc to może byc urok tego
    auta. Ze swojego dośwadczenia to powiem Ci że zimą to przede wszystkim
    sprawdza się jak najmniej śniegu na dywanikach + bardzo dobrze umyta szyba
    od środka.