  • Data: 2017-07-10 16:14:35
    Temat: Re: Arduino - zliczanie impulsów
    Od: Nifhelm <pytaj@grupie> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.07.2017 o 20:45, Michal M. Lechanski pisze:

    > Przy pomocy googla takie coś wyskrobałem i zdaje się to działać poprawnie:
    >
    > #include <LiquidCrystal.h>
    > LiquidCrystal lcd(12, 11, 5, 4, 7, 6);
    >
    > int licznik;

    Bezpieczniej użyć:

    volatile int licznik;

    W arduino zmienne modyfikowane w trakcie przerwań powinny być tak
    definiowane.

    [...]
    > I teraz mam dwa kolejne pytania,
    >
    > 1. a gdybym chciał zliczyć impulsy z innego koła, to co powinienem
    > zrobić? Chodzi mi o to że może wystąpić sytuacja że przerwania będą
    > wywołane w tym samym czasie?

    Wystarczy użyć drugiego przerwania.

    > 2. Powyższy kod działa mi z kontaktronem. Ani czujnik Halla ani
    > podczerwieni nie dają odpowiednich poziomów napięcia na wyjściu. Czy
    > trzeba zastosować jakiś zewnętrzny układ dopasowujący czy da się to
    > zrealizować na samym Arduino?
    >
    > Jeszcze raz bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Arduino na wejściach cyfrowych ma określone poziomy odpowiadające
    stanowi wysokiemu i niskiemu. Sygnały wejściowe muszą być więc
    dopasowane do tych poziomów, albo wejście nie będzie reagować/zacznie
    szaleć.
    Najprościej wstawić komparator. Można też kupić gotowe moduły z
    czujnikiem odbiciowym i komparatorem. Widywałem takie nawet po 2.50zł.
    Mają one od razu wyjście cyfrowe i potencjometr do regulacji czułości.
    Pozdrawiam.