  • Data: 2017-07-09 20:45:37
    Temat: Re: Arduino - zliczanie impulsów
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07/07/2017 o 12:04, Nifhelm pisze:
    > A najlepiej zastosuj przerwania.

    Przy pomocy googla takie coś wyskrobałem i zdaje się to działać poprawnie:

    #include <LiquidCrystal.h>
    LiquidCrystal lcd(12, 11, 5, 4, 7, 6);

    int licznik;

    void setup()
    {
    lcd.begin(16, 2);
    pinMode(2, INPUT_PULLUP);
    attachInterrupt(0, zliczanie, FALLING);
    licznik=0;
    lcd.clear();
    lcd.setCursor(0, 0);
    lcd.print("licznik = ");
    }

    void loop()
    {
    lcd.setCursor(8, 0);
    lcd.print(licznik);
    }

    zliczanie(){
    static unsigned long lastTime;
    unsigned long timeNow = millis();
    if (timeNow - lastTime < 50)
    return;
    licznik++;
    lastTime = timeNow;
    }

    I teraz mam dwa kolejne pytania,

    1. a gdybym chciał zliczyć impulsy z innego koła, to co powinienem
    zrobić? Chodzi mi o to że może wystąpić sytuacja że przerwania będą
    wywołane w tym samym czasie?
    2. Powyższy kod działa mi z kontaktronem. Ani czujnik Halla ani
    podczerwieni nie dają odpowiednich poziomów napięcia na wyjściu. Czy
    trzeba zastosować jakiś zewnętrzny układ dopasowujący czy da się to
    zrealizować na samym Arduino?

    Jeszcze raz bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    --
    Michał