  • Data: 2017-07-07 13:04:01
    Temat: Re: Arduino - zliczanie impulsów
    Od: Nifhelm <pytaj@grupie> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.07.2017 o 12:53, Michal M. Lechanski pisze:

    > Taki efekt zaobserwowałem z magnesami i kontaktronem - zliczane były
    > impulsy gdy kontaktron "najeżdzał" nad magnes i gdy się od magnesu
    > oddalał. Czyli licznik zliczał dwa razy więcej impulsów niż było
    > magnesów. Zmniejszenie odległości kontaktronu od magnesu usunęło ten efekt.

    Funkcja loop() wykonuje się ciągle od nowa. Za każdym przejściem
    dokonywane jest sprawdzenie wartości na pinie analogowym i za każdym
    razem gdy wykrywana jest taśma stan jest zwiększany. Przy każdym
    przejściu zapisywane są też dane d wyświetlacza LCD. Efektem jest długi
    czas przejścia pętli oraz to, że jeśli nastąpi dwukrotne sprawdzenie
    wejścia analogowego za jednym przejściem taśmy przed czujnikiem, to
    zliczone zostaną dwa impulsy.
    Po pierwsze zrezygnuj z pomiaru analogowego, bo jest zbyt wolny. Dodaj
    komparator i wynik na wejście cyfrowe.
    Po drugie zrezygnuj z zapisu LCD jeśli nie zmienia się wartość licznika.
    Po trzecie zastosuj wykrywanie przejścia z koła na taśmę, a nie
    wykrywanie taśmy (zmiana sygnału a nie jego stan).
    A najlepiej zastosuj przerwania.
    Pozdrawiam.