  • 11. Data: 2010-01-11 23:02:17
    Temat: Re: Arduino kilka segmentów 1-wire
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-11 20:14, Maksymilian Dutka pisze:

> [...]
    ies/ds2482/

    > Co oni tak wyskoczyli z C++ na takie maleństwo?

    Nie wiesz? W Arduino wszystkie sterowniki są w C++ i większa część
    framework'u. Własną część kodu możesz napisać w C, ale na upartego można
    i w C++. Z tego też powodu zwykłe pierdnięcie "Hello world!" przez RS232
    ma kilkanaście KB binariów. Ale potem program już przyrasta w normalnym
    tempie. A zalet C++ nie sposób przecenić - w mikrokontrolerkach dla mnie
    najwygodniejsza jest możliwość utworzenia kilku funkcji o tej samej
    nazwie ale innym zestawie parametrów - przydatne w postaci np.
    uniwersalnego wywołania:
    int wyślij_przez_uart(cośtam)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 12. Data: 2010-01-12 04:11:50
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Tom wrote:

    > Jaki zasieg ma I2C? 1wire slyszalem pojdzie te kilkanascie czy
    > kilkadziesiat metrow, czy i2c moze tez?

    rezystancja linii to ~2-5kohm. spora zaleta i2c jest to ze sygnal zegarowy
    moze byc bardzo wolny (a co za tym idzie mozna uzywac filtrow
    zmniejszajacych impedancje linii dla czestotliwosci zaklocajacych)

    w praktyce wiec sporo zalezy od spodziewanej predkosci transmisji, jakosci
    przewodow, sily sygnalow zaklocajacych...
    przy pelnej predkosci osiagniecie kilkudziesieciu metrow w domowych
    warunkach moze byc dosc trudne i kosztowne...

    i2c jednak mozna (w przeciwienstwie do 1wire) oczywiscie taktowac wolniej.
    wtedy kilkadziesiat metrow to nie problem, o ile nie ma silnego zrodla
    zaklocen.

  • 13. Data: 2010-01-12 17:38:25
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Halla stworzyalem wlasnie po to aby mozna bylo zrobic sobie rozne
    > instalacje rozsadnym kosztem. I to za pomoca PCta co ma i swoje wady (no -
    > przeciwnicy windowsa - do ataku ;) ) ale ma kilka zalet - miedzy innymi
    > taka ze calkiem spora prawie profesjonalna aplikacje mozna zrobic w pol
    > godziny.
    > Nie twierdze ze hall jest lepszy niz arduino - jest inny (no moze poza
    > tym ze hall jesty nasz - polski a jak mowil nikos dyzma -wszystko co nie
    > polskie nam szkodzi..) dlatego zapraszam do zapoznania sie z hallem -
> [...]

    No jak dla teraz ideałem bylby hardware Arduino i twój soft do
    analizy/prezentaji danych :).
    Może zrób jakiś interfejs do łaczenie Twojego soft z Arduino.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 14. Data: 2010-01-12 22:00:25
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-12 18:38, Stolat pisze:

    > No jak dla teraz ideałem bylby hardware Arduino i twój soft do
    > analizy/prezentaji danych :).

    Tyle że Arduino wcale nie jest ideałem jeżeli chodzi o hardware.
    Mała płytka za 100 zł, na której jest niewiele poza ATmegą328 oraz
    FT232RL? Nieco drogo jak na polskie warunki.

    Czekam tylko aż ktoś zabierze się za bardziej masową produkcję klonów
    (Freeduino) - cena 50zł/szt powinna dawać jeszcze czysty zysk a dla
    klienta byłaby łatwiejsza do przełknięcia.

    Arduino za to ma niepodważalną zaletę jeżeli chodzi o software - na tą
    platformę można znaleźć sterowniki do prawie wszystkiego, co tylko się
    zamarzy. A jak nie ma to szybko zrobić. :) W przeciwieństwie do wolniej
    rozwijających się (chociaż też fajnych) platform pokroju Ethernut (z
    systemem Nut/OS).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 15. Data: 2010-01-13 23:14:21
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Takie rzeczy robi się np. na DS2482-800:
    > http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/4338
    >
    > Właśnie bardzo wygodne rozwiązanie do sterowania jednym prockiem (a może
    > być to np. AVR ze sprzętowym portem I2C) aż 8 magistralami 1-Wire.

    To jest to czego szukam, mam jeszce jedno pytanie bo przegladam note
    aplikacyjną.
    Trochę zaczynam kumać coś z tego ale nie potrafię znaleźć informacji czy na
    jednym kanele DS2482-800 tylko jedno 1-wire.
    Czy może być kilka?
    Niby w pprzykłądowym typowym schemacie jest tylko jedno urządzenie na
    kanale.
    A może być kilka?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 16. Data: 2010-01-13 23:21:31
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-14 00:14, Stolat pisze:

> [...]
    > Trochę zaczynam kumać coś z tego ale nie potrafię znaleźć informacji czy na
    > jednym kanele DS2482-800 tylko jedno 1-wire.

    Może być wiele. Jak to w 1-wire.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/