  • 41. Data: 2017-02-05 10:12:20
    Temat: Re: Arduino i płytki z MCU innymi niż AVR
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 3 Feb 2017 21:02:50 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Nie mogę na przykład zrozumieć, dlaczego tak wielu ludzi upiera się,
    > żeby ESP8266 sterować za pomocą komend AT z Arduino. Internet jest
    pełen
    > takich projektów.

    1. To że ty nie rozumiesz czegoś nie oznacza że to złe rozwiązanie
    jest.

    2. Są dwie zalety. Modułowa konstrukcja (da się łatwo zastąpić ESP
    8266 czymkolwiek innym, da się Arduino zastąpić czymkolwiek innym).
    Uzyskanie możliwości realizacji programu na dwóch CPU.

    3. Możliwe że koszt Arduino jest niższy niż koszt wdrożenia się do
    programowania ESP.

    4. Oczywiście że to ma wady: więcej części, większy koszt w produkcji
    masowej itp. itd.

  • 42. Data: 2017-02-05 10:21:13
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 3 Feb 2017 21:29:29 +0100, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@p...onet.pl> wrote:
    > Wada projektów takich jak Arduino. Zamykają użytkownika w prostym
    wygodnym
    > świecie i potem nawet nie wie, że można coś zrobić
    łatwiej/lepiej/inaczej.

    Nie rozumiem - jeżeli Arduino jest takie proste, to dlaczego nie
    miałoby być właśnie najłatwiej?

    A jeżeli można zrobić łatwiej i lepiej i inaczej - to dlaczego to
    inaczej nie "zamknie użytkownika"?

    > Jak im powiesz, że LED może migać bez mikrokontrolera, to robią
    wielkie
    > oczy.

    Czy da się migać za pomocą duopentody? Owszem. Ale najprościej kupić
    migajacą LED. Jednak jeżeli chcesz migać inteligentnie to MCU może
    być najprostszym urządzeniem a i najtańszym.

  • 43. Data: 2017-02-05 10:38:09
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Feb 2017 11:56:38 +0100, "HF5BS" <h...@...pl> wrote:
    > I daj mu teraz 1, albo 2 LED, dwa tranzystory, 4 oporniki, dwa
    kondensatory,

    Ołowek, czekoladki i neonówka.

    Świeca, kawałek blachy, bloczek, nitka.

    A jak się postarać to dojdziemy do neolitu. A może i paleolitu, tyle
    że robaczków świętojańskich trzeba nałapać.

  • 44. Data: 2017-02-05 11:46:02
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > A jak się postarać to dojdziemy do neolitu. A może i paleolitu, tyle że
    > robaczków świętojańskich trzeba nałapać.

    A mój problem, że ktoś nie zna podstaw?
    Jest internet, niech doczyta. Mojego zdania nie zmienisz.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 45. Data: 2017-02-05 12:34:22
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 5 Feb 2017 11:46:02 +0100, "HF5BS" <h...@...pl> wrote:
    > A mój problem, że ktoś nie zna podstaw?
    > Jest internet, niech doczyta. Mojego zdania nie zmienisz.

    Ale ja nie chcę zmieniać ciebie, zmuszać do tego abyś zmienił zdanie
    ;)

    Ja po prostu chcę skłonić innych, aby nie traktowali ciebie zbyt
    poważnie ;)

    Cytując klasyka: tyle i tylko tyle.

  • 46. Data: 2017-02-05 14:11:25
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    slawek <f...@f...com> napisał(a):
    > Nie rozumiem - jeżeli Arduino jest takie proste, to dlaczego nie miałoby
    > być właśnie najłatwiej?

    Prostota wiąże się z ograniczeniami.

    > A jeżeli można zrobić łatwiej i lepiej i inaczej - to dlaczego to inaczej
    > nie "zamknie użytkownika"?

    Bo z tym łatwiej i lepiej to różnie bywa.

    > Czy da się migać za pomocą duopentody? Owszem. Ale najprościej kupić
    > migajacą LED. Jednak jeżeli chcesz migać inteligentnie to MCU może być
    > najprostszym urządzeniem a i najtańszym.

    MCU tak, płytka Arduino już niekoniecznie. Arduino przyzwyczaja do schematu
    "bierzemy Arduino i doczepiamy shieldy".

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 47. Data: 2017-02-05 15:28:08
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 5 Feb 2017 14:11:25 +0100, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@p...onet.pl> wrote:
    > Prostota wiąże się z ograniczeniami.

    Zgoda: im większa prostota, tym mniej ograniczeń.

    > MCU tak, płytka Arduino już niekoniecznie. Arduino przyzwyczaja do
    schematu
    > "bierzemy Arduino i doczepiamy shieldy".

    Co w tym złego? Zwłaszcza iż Arduino to open hardware i że występuje
    też jako mini/mikro?

    A cena mini jest mniejsza niż koszt komponentów?

  • 48. Data: 2017-02-05 23:56:21
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Ja po prostu chcę skłonić innych, aby nie traktowali ciebie zbyt poważnie
    > ;)

    Aha, o to chodzi... jeśli jest tak, jak cytuję, to zgadzam się. Ale ci inni,
    sami wybiorą podejście do mnie.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 49. Data: 2017-02-06 01:50:37
    Temat: Re: Arduino i p?ytki z MCU innymi ni? AVR
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > U?ytkownik "Atlantis" <m...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > I daj mu teraz 1, albo 2 LED, dwa tranzystory, 4 oporniki, dwa kondensatory,
    > ka? zlutowa?, aby dzia?a?o. Oczywi?cie, parametry element?w odpowiednie,
    > zasilacz dost?pny.
    > Da rad??

    "Sztuka elektroniki" zawiera oscylator na wzmacniaczu operacyjnym,
    na 74HC04 i na NE555. Klasycznego na dwu tranzystorach nie ma.
    A propo: jesli napiecie zasilania przekracza 6V to do zestawu
    naleza sie jeszcze dwie diody.

    --
    Waldek Hebisch

  • 50. Data: 2017-02-06 08:20:58
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    W dniu 03-02-2017 o 13:48, Marek pisze:

    > Podaj przykład porządnego (szybki transfer liczony w min. dziesiątki
    > kB/s, obsługa wielu połączeń równolegle) stosu, który wraz z docelową
    > aplikacją zmieści się w 8kB RAM, chętnie potestuję. Doceniam możliwość
    > podłączemia zew. pamięci ale to trochę takie sztukowanie.

    Ale ale, procesor dobieramy do aplikacji, a nie odwrotnie.
    Stosy, które opisujesz stosuje się w dużych zestawach.
    A, Ty porównujesz kobyłę ze źrebakiem. Większość "normalnych/małych" ARM
    też nie poradzi sobie z twoimi wymaganiami. Wymagania większości osób na
    tej grupie w tym mnie nie wymagają dużych ARM (pomijając wbudowanego
    Linuxa).

    ---
    Avast.