    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Arduino i płytki z MCU innymi niż AVR
    Date: Fri, 3 Feb 2017 19:09:23 +0100

    W dniu 2017-02-03 o 18:39, Marek pisze:

    > Ale ja miałem na myśli układy wiznet a nie esp. Nie robiłeś coś z nimi +
    > avr?

    Eksperymentowałem z nimi. Skleciłem sobie kiedyś płytkę prototypową z
    Atmega644 i W5100. Głównie celem sprawdzenia, czy uda mi się wytrawić i
    zlutować coś z tak małymi padami i cienkimi ścieżkami. Udało się - układ
    działał całkiem przyzwoicie, chociaż jego EMC pewnie wyglądała kiepsko
    zważywszy na jednostronną płytkę i co za tym idzie brak pola masy po
    drugiej stronie. Strona software'owa składała się ze zmodyfikowanej
    biblioteki Arduino Ethetnet - usunąłem wszelkie odwołania do Arduino
    Core, zostawiając jednak obiektową formę, a wiec musiałem stworzyć
    projekt C++ w Atmel Studio.

    Sprawdzało się to całkiem nieźle, naprawdę odciążając AVR-a. Jednak
    teraz mając do wyboru potężne, 32bitowe MCU, preferuję podejście
    software'owe.

    A różnica w stosunku do ESP polega na tym, że Wiznety nie są
    programowalne - to specjalizowane sterowniki Ethernetu, z wbudowanym
    stosem TCP/IP. Warstwy aplikacji się na nich nie postawi. ;)