    From: a...@m...uni.wroc.pl
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Arduino i p?ytki z MCU innymi ni? AVR
    Date: Fri, 3 Feb 2017 17:52:06 +0000 (UTC)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:
    > 2) Paczka dodaj?ca obs?ug? paru p?ytek na uk?adach STM32. Jest do
    > pobrania na GitHubie:
    > https://github.com/rogerclarkmelbourne/Arduino_STM32
    > Autor informuje jednak, ?e oprogramowanie ma charakter eksperymentalny i
    > rozwojowy, nie powinno by? u?ywane w krytycznych zastosowaniach, a on
    > nie bierze ?adnej odpowiedzialno?ci. Kto? korzysta? z tego? Jak to
    > dzia?a w praktyce?

    Arduino_STM32 to rozwinicie libmaple i zintegrowanie ze srodowiskiem
    Arduino. Nie uzywalem ale troche sie temu przygladalem (kolo roku
    temu wiec moglo sie zmienic) zanim zdecydowalem nie uzywac. libmaple
    ma dosc dobra obsluge STM32F1 i raczej slaba innych rodzin.
    Arduino_STM32 niby tu dodaje nowe procki ale ciagle byly istotne
    braki w obsludze urzaden. Moje wrazenie ze glowna zmiana jest
    w bootloaderze -- bootloader z libmaple byl kompiloway bez
    optymalizacji i mial spory rozmiar. W Arduino_STM32 bootloader
    jest znacznie mniejszy. No i integracja z obecnym Arduino IDE
    (libmaple wspolpracje z Maple czyli klonem starej wersji
    Arduino). Jest tez troche wiecej bibliotek (ale dalej braki
    w porownaniu z AVR). Nie uzylem bo:

    - Wole linie polecenia od IDE, wiec integracja z Arduino IDE
    to dla mnie byl krok wstecz. Dla jasnosci: przekonalbys
    mnie do dobrego IDE, ale Arduino IDE jest strasznie
    toporne.
    - Przy upraszcznia bootloadera usunieto wsparcie dla
    targetu RAM (tzn. ladownia kodu do RAM i wykonania
    tam). Ja normalnie pracuje w tym trybie.
    - Wczesniej sobie przeportowalem do ARM kilka bibliotek
    Arduino i dodatki z Arduino_STM32 mi nic specjalnego
    nie dawaly.
    - Byly jakies dziwne problemy z wersjami. Tzn. deweloperzy
    Arduino co chwile zmieniali cos we wsparciu dla ARM-a
    i Arduino_STM32 dzialalo z konkretna wersja, wtedy
    ekperymentalna Arduino IDE, a z niby stabilnimi
    wersjami nie dzialalo.

    Co do stabilnisci: co bylo zaimplementowane w libmamaple
    to mi dzialalo. Dla STM32F1 to w pewnym sensie byl
    komplet. Dla F4 bylo sporo brakow. W Arduino_STM32
    w zasadzie powinno byc lepiej (oprocz IDE), tyle ze nie
    probowalem...

    Jest tez jest projekt Energia. To dla prockow TI, ale
    przeportowali sporo bibliotek Arduino do ARM-a. W sumie
    oznacza to ze czesto port biblioteki daje sie znalezc
    w sieci. Ale ilosc dogranych gotowcow jest znacznie
    mniejsza niz dla Arduino-AVR. Dodam ze sporo "bibliotek"
    to banaly ktore tylko wolaja takie rzeczy jak
    digitalWrite. Takie sie latwo portuja. Dla mnie
    istotniejsze sa biblioteki ktore dodaja wsparcie dla
    ciekawszego sprzetu -- w Arduino-AVR one czesto
    bazuja na niskopziomowych ficzerach AVR i wtedy z
    portem jest wiecej roboty.

    --
    Waldek Hebisch