eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaArduino i monitoring akumulatora.Re: Arduino i monitoring akumulatora.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aabj35.neoplus
    .adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Arduino i monitoring akumulatora.
    Date: Wed, 22 Feb 2023 09:55:05 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1399wq2cc9ti0$.122462wt3jed1$.dlg@40tude.net>
    References: <8...@g...com>
    <tt2a9l$14aq9$1@dont-email.me>
    <7...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: aabj35.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aabj35.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.35.35";
    logging-data="28775";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:778518
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 21 Feb 2023 20:41:18 -0800 (PST), ptoki (ptoki) wrote:
    > wtorek, 21 lutego 2023 o 05:35:20 UTC-6 Wiesiaczek napisał(a):
    >> W dniu 20.02.2023 o 20:02, ptoki (ptoki) pisze:
    >>> Tradycyjnie, jak to co trzy dni pytanie o akumulator :)
    >>>
    >>> Sytuacja:
    >>> Czasem auto nie odpala i raz okazuje sie ze chyba stracil pojemnosc (naladowany w
    domu odpala 2-3 razy i potem widac ze idzie mu coraz gorzej) a czasem jakby nie byl
    doladowywany przez samochod (auto jezdzone wczoraj i odpalone raz na 50km dzis nie
    odpala) albo jakby gdzies jakas uplywnosc byla (podobnie jak wyzej)
    >>>
    >>> I zanim ktos zacznie drazyc, mam do ogarniecia wiecej niz 5 aut uzywanych przez
    rozne osoby i chcialbym nieco widziec co sie dzieje z tymi akumulatorami zanim
    problem sie pojawi a nie chce mi sie dlubac co miesiac i badac kazde auto osobno.
    >>>
    >>> Zadanie:
    >>> Dowiedziec sie czy akumulator zdrowy i czy auto nie ma jakiegos nerwowego
    odbiornika ciagnacego sobie powoli prad.
    >> Nie ma tu co rzeźbić. Więc kolejno:
    >>
    >> 1. Sprawdzić akumulator
    >> napięcie pod obciążeniem
    >> upływność wewnętrzna
    >>
    >
    > Nieco sie wkurzylem i zanabylem taki miernik co to drutem z wieszaka robi
    obciazenie (ponoc 100A) drut sie robi czerwony po 7 sekundach.
    > Aku pokazuje ze zdrowy, A mial 1.2V jak go wyjalem z auta :)
    > I komu teraz wiezyc?

    Doswiadczenie z ostatnich lat mi podpowiada, ze takiemu aku juz
    wierzyc nie mozna. Jeden mi popracowal 3m-ce, drugi rok.
    A potem zwarta cela.
    Ale moze Twoje lepsze? Lato idzie - moze do kolejnej zimy wytrzyma.

    > Puscilem mu wieszak ze trzy razy. Druty byly czerwone, naladowal sie spowrotem w
    jakies 20 minut.

    >> 2. Zmierzyć prąd pobierany po wyjęciu kluczyków
    >> Wyłączyć stacyjkę
    >> Odłączyć akumulator i włączyć szeregowo dostatecznie czuły
    >> amperomierz
    >>
    > Ano trzeba bedzie. Ale nie chce mi sie :)

    Uwaga - bywa, ze po podlaczeniu aku auto szparpie duzy prąd.
    Mozna spalic miernik.

    Ja to robilem tak, ze zdejmowalem klemę, owijalem troche drutu bolcu
    akumulatora przy obudowie, drugi drut gdzies dookola klemy,
    kleme zakladalem - i malem dwa zaciski pomiarowe z mozliwoscią
    zwierania przez zakladanie klemy.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: