eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaArduino i monitoring akumulatora.Re: Arduino i monitoring akumulatora.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.77-253-38-91.adsl
    .inetia.pl!not-for-mail
    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Arduino i monitoring akumulatora.
    Date: Tue, 21 Feb 2023 22:12:10 +0100
    Organization: A.P.Z.
    Message-ID: <tt3c55$183n0$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <8...@g...com>
    <tt0l20$140jf$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <tt3aqe$17p0r$3@dont-email.me>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 21 Feb 2023 21:13:09 -0000 (UTC)
    Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
    posting-host="77-253-38-91.adsl.inetia.pl:77.253.38.91";
    logging-data="1314528"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.8.0 Hamster/2.1.0.11
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <tt3aqe$17p0r$3@dont-email.me>
    X-Antivirus: AVG (VPS 230221-6, 21.2.2023), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:778508
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 21.02.2023 o 21:50, ToMasz pisze:
    >> można się wspomóc apką (Torque) i OBD2 do logowania historii, czy
    >> stanów, gdzie nie patrzymy na miernik.

    > To w zasadzie jest dobry pomysł. obd2 wysyła pomiary napięcia na tyle
    > szybko, że podczas kręcenia rozrusznikiem będziesz miał mini
    > "oscylogram". Zobaczysz ile Ci napięcie siada, względem tego co np
    > miernik na klemach pokazuje. 11V jest jeszcze dopuszczalne, ale niżej...
    > to coś trzeba wymieniać

    Nie.

    > Ja tak kiedyś miałem ze akumulator "umierał" co drugą zimę. jak
    > zregenerowałem rozrusznik, nagle akumulator wytrzymał 5 lat, potem
    > sprzedałem auto.

    Nieoto chodzi. Kręcenie rozrusznikiem to WYNIK/lokalny bez pomiaru.
    Podczas jazdy nie kontrolujesz 100% wskazań i nie wiesz co odpierdala
    alternator. Potrafi chwilowo nie ładować ale co gorsze, potrafi ładować
    za dużo. Ładowanie "za dużo" definiuje się uszkodzeniem nawet nowego
    akumulatora, który sobie "klęknie" bo dostał przez 20 min x 20 jazd
    megaamperażu, co umkneło obserwacji i doporowadziło do uszkodzenia.
    Potem masz wynik ale poparty logiem, co definiuje PRZYCZYNĘ. Przecież to
    logiczne :>
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: