  • 31. Data: 2014-09-17 17:01:49
    Temat: Re: Archiwalne ceny nowych samochodów
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    dyskusyjnych:54199933$0$26848$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > No ale przyczyna po ich stronie ... to kiedy ?

    Jak lakier się zaczyna łuszczyć, jak zamalowali nim jakieś opiłki które
    odpadły itd itp
    W niektórych Ceedach malowali tak tylne klapy, bo fabryczny lakier był
    kiepski.

  • 32. Data: 2014-09-19 21:01:38
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Ceny sie zgadzaja bo rodzina ma jeden z tych mocniejszych z poczatku rocznika
    99. Wydali caly spadek po rodzicach, nieruchomosc by tylko zdrozala a autko
    dzis warte tyle co ze dwie przecietne wyplaty :P Ale octavia sluzy do dzis,
    zero rdzy na karoserii.

  • 33. Data: 2019-09-20 20:55:47
    Od: k...@g...com

    http://i.imgur.com/OTzFRR6.jpg
    http://i.imgur.com/M9YAChS.jpg

  • 34. Data: 2019-09-20 21:11:37
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 20 września 2019 13:55:49 UTC-5 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > http://i.imgur.com/OTzFRR6.jpg
    > http://i.imgur.com/M9YAChS.jpg

    Ciekawostka. Za fieste w roku 2007 zaplacilem 34kpln.
    Czyli w 10 lat nie podrozala WCALE.

    To troche potwierdza moja teze. Inflacja na samochodach jest utajona albo narazie
    sskumulowala sie i niebawem sie odbije. Albo wlasnie sie odbija bo widze ze auta
    ostatnio podrozaly.

  • 35. Data: 2019-09-21 08:38:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Sep 2019 12:11:37 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    sskumulowala sie i niebawem sie odbije. Albo wlasnie sie odbija bo widze ze auta

    Mowa o nowych, uzywanych n-letnich ?

    Po 2007 byl kryzys i inflacja sie zatrzymala.
    Ale u nas zlotowka spadla - choc auta nowe jakos tak delikatnie
    drozaly.

    Uzywane to inna gadka - trzeba patrzec na niemiecki rynek uzywek. A ze
    kryzys pare lat temu zelzal, to sie mogl zrobic nadmiar.

    J.

  • 36. Data: 2019-09-21 09:11:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    napisał:
    >>> http://i.imgur.com/OTzFRR6.jpg

    sskumulowala sie i niebawem sie odbije. Albo wlasnie sie odbija bo widze ze auta
    ostatnio podrozaly.

    > Mowa o nowych, uzywanych n-letnich ?
    >
    > Po 2007 byl kryzys i inflacja sie zatrzymala.

    Ale nie w samochodach, przynajmniej nie w nowych.

    Przez 20 lat, kiedy to kupowałem pierwszego nowego kompakta (Alfa Romeo
    146 1.4 - w cenie poniżej 40 tys), ceny poszły o jakieś 100% w górę i to
    zwłaszcza w ostatnich 10 latach.

    W 2003 i w 2007 kupiłem (średnie wersję) kompakty za 60 - 62 tys, teraz
    musiałbym wydać za podobne coś blisko 90-100 tys.

    SUV-y 10 lat temu tez kosztowały koło 60-70 tys, teraz o minimum 50% więcej.
    Najlepiej to widać na przykładzie Peugeota 3008, który po zmianie modelu
    zdrożał właśnie w takiej skali.
    Ale już wcale nie jest najdroższy wśród konkurencji.

  • 37. Data: 2019-09-21 09:48:43
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-09-20 o 20:55, k...@g...com pisze:

    > http://i.imgur.com/OTzFRR6.jpg
    > http://i.imgur.com/M9YAChS.jpg

    Daewoo Espero rocznik 1998 - 32 tys. zł.
    Dziś tej klasy auto to pewnie minimum 2x tyle kosztuje. Np. Fiat tipo
    sedan zaczyna się od 52 tys. zł.
    T.

  • 38. Data: 2019-09-21 09:53:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Sep 2019 09:11:47 +0200, Cavallino napisał(a):

    sskumulowala sie i niebawem sie odbije. Albo wlasnie sie odbija bo widze ze auta
    ostatnio podrozaly.

    > Ale nie w samochodach, przynajmniej nie w nowych.

    W nowych, ale na swiecie.

> [...]
    >
    > W 2003 i w 2007 kupiłem (średnie wersję) kompakty za 60 - 62 tys, teraz
    > musiałbym wydać za podobne coś blisko 90-100 tys.

    A na euro ...

    > SUV-y 10 lat temu tez kosztowały koło 60-70 tys, teraz o minimum 50% więcej.
    > Najlepiej to widać na przykładzie Peugeota 3008, który po zmianie modelu
    > zdrożał właśnie w takiej skali.

    SUV to imo jeszcze inna bajka - troche kwestia mody.
    Nowy model tez zawsze drozszy ...

    J.

  • 39. Data: 2019-09-21 10:13:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-09-2019 o 09:53, J.F. pisze:

    narazie sskumulowala sie i niebawem sie odbije. Albo wlasnie sie odbija bo widze ze
    auta ostatnio podrozaly.

    > W nowych, ale na swiecie.

    > A na euro ...

    Euro się praktycznie nie zmieniło od czasu kiedy powstało.

    > SUV to imo jeszcze inna bajka - troche kwestia mody.
    > Nowy model tez zawsze drozszy ...

    No i dlatego wszystkie ceny są wyższe o 100% niż 20 lat temu i 50% w
    porównaniu do 10-12 lat temu.
    Na żadnym innym produkcie chyba nie idzie to tak mocno w górę.

  • 40. Data: 2019-09-22 07:13:27
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 21 września 2019 01:38:44 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

    sskumulowala sie i niebawem sie odbije. Albo wlasnie sie odbija bo widze ze auta
    ostatnio podrozaly.

    > Mowa o nowych, uzywanych n-letnich ?

    Nowka sztuka. Ale ta najtansza.

> [...]
    >
    > Uzywane to inna gadka - trzeba patrzec na niemiecki rynek uzywek. A ze
    > kryzys pare lat temu zelzal, to sie mogl zrobic nadmiar.

    Tak, ale w moim przypadku w tych 10 latach inflacja na aucie to jakies pojedyncze
    procenty bylyby.