  • 11. Data: 2013-03-20 14:56:31
    Temat: Re: Apropos dbalosci o nasze dane
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kakmar" napisał w wiadomości
    Dnia 19.03.2013 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    >Można znaleźć dobry kalkulator i latarkę, które nie wymagają żadnych
    >uprawnień i wiele innych. Mając root'a można skutecznie obciąć
    >dostęp do netu, tym dla których nie ma zamienników.

    Ale to powinno byc dostepne dla uzytkownika bez kombinacji :-)

    W ogole jak sie na to patrze to sie zastanawiam czy to nie jakis
    spisek z operatorami - bedziemy popierac wasze telefony, jak beda
    nabijaly duze rachunki :-)

    J.

  • 12. Data: 2013-03-20 15:42:10
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 20.03.2013 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Ale to powinno byc dostepne dla uzytkownika bez kombinacji :-)

    OK, to zrób sam, tak jak powinno być :-)

    > W ogole jak sie na to patrze to sie zastanawiam czy to nie jakis
    > spisek z operatorami - bedziemy popierac wasze telefony, jak beda
    > nabijaly duze rachunki :-)

    To jest dość trudny, dość nowy i szybko rosnący rynek softu/usług.
    Na którym wszyscy chcą zarobić, a nikt nie wie jak to zrobić
    najlepiej. Szuka się dopiero optymalnego modelu, testując na żywo.
    Jest b.silne parcie marketoidów i innych anali na premię za nowy,
    rewolucyjny pomysł. I tak mamy kolejnych odkrywców że skoro TV/Radio
    za reklamy działało, to dlaczego nie soft, czy nawet rozmowy
    telefoniczne za słuchanie reklam. Ci szaleńcy są w stanie wypaczyć,
    doprowadzić do absurdu, każdy potencjalnie sensowny i każdy
    z założenia bezsensowny pomysł i wdrożyć z "sukcesem".
    Sami psują rynek przekonując userów, że do wszystkiego powinna być
    specjalna apka i powinna być za darmo. Chcą być jak Google/Apple/FB,
    tylko nie bardzo wiedzą jak. Kiedyś był masowy wykwit specjalistów
    od SPAM'u, tfu, mailingów, potem przebranżowili się na SEO, teraz
    odkrywają rynek, apek mobilnych.
    Jedyna rada na nich to dokładnie oglądać co się kupuje i głosować
    portfelem.

    --
    kakmaratmaildotcom

  • 13. Data: 2013-03-20 15:50:10
    Od: atm <...@v...pl>

    > Ale problem jest, mam teraz 26 apek, które trzymam w starej wersji, bo nowe
    > miały nowe uprawnienia. Pisanie do developerów o płatną wersję bez zbierania
    > danych nic nie daje, często płatne też mają nadmierne uprawnienia.
    > Ale przynajmniej zostaje jakiś wybór, można głosować portfelem, zrobić
    > root'a itp. To dużo więcej niż w iOS.

    Jest jeszcze jedna rzecz, o ktorej wspomniano w artykule a ktora mozna
    przypuszczac, dotyczy rowniez wersji platnych czyli niedbalosc deweloperow:

    "Raport stwierdza ponadto, że zarówno aplikacje na iOS, jak i Androida
    praktycznie nic nie robią, aby zapobiec wyciekowi danych z naszych urządzeń:
    - żadna z aplikacji dla iOS nie korzystała z szyfrowania podczas
    wysyłania i odbierania danych
    - 92% aplikacji dla Androida nie korzystało z szyfrowania podczas
    wysyłania i odbierania danych "

  • 14. Data: 2013-03-20 15:52:36
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 20.03.2013 atm <...@v...pl> napisał/a:

    > Zgadza sie mozna tak, tyle ze zaczyna to zabierac czas i energie ktore
    > wolalbym przeznaczyc na cos innego. Dojdzie w koncu do tego, ze odswieze
    > znajomosc z Palmem TX i SE 68i... ;|

    Heh, nie da się, TX'a sprzedałem na eksperymenty, w nim już nawet strona
    Google nie otwierała się poprawnie. A czas konieczny do poznania/ustawienia
    nowego narzędzia zestawić z oczekiwanym zyskiem z jego użycia. Może nie do
    wszystkiego koniczna jest specjalna apka.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 15. Data: 2013-03-22 21:20:10
    Od: atm <...@v...pl>

    Tym pewnie nie przeszkadza szyfrowanie danych:
    http://wiadomosci.onet.pl/swiat/cia-chce-zgromadzic-
    wszelkie-mozliwe-dane,1,5450926,wiadomosc.html

  • 16. Data: 2013-03-27 12:36:44
    Od: atm <...@v...pl>

    Jeszcze jedna ciekawostka, jak bardzo iOS jest podatny na atak w
    stosunku do innych systemow:
    http://www.zdnet.com/iphones-most-vulnerable-among-s
    martphones-7000013129/

  • 17. Data: 2013-03-27 15:53:14
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "atm" napisał:

    > Jeszcze jedna ciekawostka, jak bardzo iOS jest podatny na atak w stosunku
    > do innych systemow:
    > http://www.zdnet.com/iphones-most-vulnerable-among-s
    martphones-7000013129/

    A stary, zły symbian nawet w tej statystyce się nie załapał.