    From: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Apple wkracza w 21 w...
    Date: Wed, 5 Jun 2019 11:35:00 +0000 (UTC)

    Dnia 05.06.2019 Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> napisał/a:

    > Tak, ale to wciąż jest problem wykraczający trochę dalej niż ślepe
    > potwierdzanie uprawnień. Z grubsza sprowadza się to do tego, że dajemy
    > dostęp do systemu czemuś co może np. okazać się backdoorem i
    > potencjalnie wykorzystać za jakiś czas nową podatność. Od środoka jakby
    > nieco łatwiej.

    Każda aplikacja może się okazać backdoorem, więc trzeba by dogłębnie
    analizować kod. Trochę słabo to widzę przy tej ilości.
    Analiza zachowania aplikacji na emulatorze nie zawsze wystarczy,
    były przypadki że złośliwa część kodu zostawała nie uruchamiana
    do momentu wykrycia sygnałów z czujników ruchu.

    Jeśli Apple to robi- szacun, czapki z głów.

    Natomiast ślepe potwierdzanie uprawnień JEST problemem-
    jak ktoś np. nie widzi problemu w nadaniu aplikacji
    uprawnień administratora urządzenia. A z kolei sens aplikacji
    mających takie uprawnienia jak najbardziej jest- chociażby
    Airwatch.

    Zaś Google, jak już wklejałem linka, oficjalnie dość mocno
    zaostrzyło politykę- aplikacje nie mogą prosić o uprawnienia,
    które nie są niezbędne do relalizacji danej funkcjonalności,
    a np. dostęp do sms może mieć tylko aplikacja ustawialna
    jako aplikacja obsługująca esemesy (np. jakiś mesendżer).

    Oczywiście egzekwowanie polityki to drugie- ale kurs jest
    IMO właściwy.

    > Kiedyś mi się jeszcze chciało dżejlbrejkować iOSy, instalować tam
    > light-httpd, mysql i inne, ale już wymiękłem. Fajnie by było, mieć coś
    > takiego niejako oficjalnie.

    Coś takiego oficjalnie jest bodajże w LineageOS- w opcjach
    developerskich zaptaszczasz sobie "root access" :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.