  • 1. Data: 2010-06-15 19:52:52
    Temat: Aplikacja do aktualizacji danych sql serwer
    Od: "Nieznany" <2...@g...pl>

    Proszę o pomoc w poniższej sprawie.
    Chciałbym grupie użytkowników umozliwic edycję i dodawanie danych do tabel z
    sql serwer z autentykacją windowsową. Najlepiej żeby dane były udostępniane
    przez formularz intranetowy bądź aplikację www dostępną dla użytkowników
    przez przeglądarkę.
    Czy możliwe jest korzystając wyłącznie z darmowych narzędzi przygotowanie
    takiego formularza/aplikacji, który dałoby się w łatwy sposób opublikowac na
    intranecie dla grupy użytkowników umożliwijąc im wprowadzanie i edycję
    danych?
    Jakie narzędzia/oprogramowanie najlepiej wykorzystac do stworzenia tego typu
    aplikacji, takżeby dało się łatwo ją opublikowac dla użytkowników?
    Próbowałem w Web Developer 2005 ale wersja express nie daje możliwości
    publikacji. Sharepoint Designer 2007 pozwala na zrobienie podobnego
    formularza jak Web Developer, ale są problemy z odświżaniem danych w
    gridview po dodaniu nowych rekordów w innym formview.
    Może powinienem zastosowac inne podejście do tego problemu, spróbowac
    stworzenia jakiejś aplikacji i udostępnienia jest użytkonikom w danym
    zasobie sieciowym? access nie wchodzi w grę poniważ wymagana byłaby
    konfiguracja ODBC na dużej liczbie stacji.

    Dziękuję za ewentualne rady.

  • 2. Data: 2010-06-15 19:59:46
    Temat: Re: Aplikacja do aktualizacji danych sql serwer
    Od: Jakub Otrzasek <n...@n...n30.info>

    Nieznany pisze:
> [...]
    > zasobie sieciowym? access nie wchodzi w grę poniważ wymagana byłaby
    > konfiguracja ODBC na dużej liczbie stacji.

    VS express?
    porządnie oprogramowac kontrolki i bazę.
    albo php (plus ew ajax) i jak wyzej porzadnie oprogramowac.
    A co do web developera wydawało mi sie że można z niego korzystać tylko
    wytworzony kod nie może być sprzedany?

    Pozdrawiam
    J.

  • 3. Data: 2010-06-16 06:42:10
    Od: "Nieznany" <2...@g...pl>

    Jakub Otrzasek <n...@n...n30.info> napisał(a):

> [...]
    > albo php (plus ew ajax) i jak wyzej porzadnie oprogramowac.
    > A co do web developera wydawało mi sie że można z niego korzystać tylko

    WEB Developer - można z niego korzystać, ale wersja Express ma zablokowaną
    mozliwość publikowania na www (najlepiej intranet, sharepoint 2007)
    stworzonych aplikacji, i tu pojawia się problem.
    Co rozumiesz przez porządnie oprogramować? W VS Web Developer są gotowe
    kontrolki gridview, które pozwalają na przygotowania takich widoków.

  • 4. Data: 2010-06-16 13:43:27
    Od: Jakub Otrzasek <n...@n...n30.info>

    Nieznany pisze:

> [...]
    > Co rozumiesz przez porządnie oprogramować? W VS Web Developer są gotowe
    > kontrolki gridview, które pozwalają na przygotowania takich widoków.

    ale każda kontrolka posiada masę eventów i właściwosci. i muszą one być
    dobrze oprogramowane by to sensownie działało.
    należy uwzględnić odpowiednie wykonywanie zapytań(transakcje na sql
    server) itp. itd.

    pozdrawiam
    J.