  • 1. Data: 2010-06-15 13:02:06
    Temat: Liniczk unikalnych wejść
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Jak zrobić licznik wejść który dla jednego ip zlicza tylko _jednokrotnie_, taka
    księga wejść. Nie chciałbym aby gdy wejdę wielokrotnie na moją stronę sumowal
    wszystkie moje wejścia.

  • 2. Data: 2010-06-15 19:52:30
    Temat: Re: Liniczk unikalnych wejść
    Od: olo <o...@n...com>

    W dniu 15.06.2010 15:02, Borneq pisze:
    > Jak zrobić licznik wejść który dla jednego ip zlicza tylko _jednokrotnie_, taka
    księga wejść. Nie chciałbym aby gdy wejdę wielokrotnie na moją stronę sumowal
    wszystkie moje wejścia.

    zapisuj wyniki w bazie danych.
    Jeśli w bazie nie ma rekordu dla danego IP, to dopisujesz, jeśli jest -
    nic nie robisz (ew. jeśli zliczasz ilość wejść z jednego ip to
    inkrementujesz wartość).

    Unikalne wejścia zliczasz przez COUNT(DISTINCT(ip)), wszystkie przez
    SUM(ilosc_wejsc)

    --
    pozdrawiam!

    http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
    http://en.webtrunki.pl - beers, wines, vodkas, your own products

  • 3. Data: 2010-06-16 09:32:17
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    czerwiec roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 15. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Borneq:

    > Jak zrobić licznik wejść który dla jednego ip zlicza tylko
    > _jednokrotnie_

    Z tego co mi wiadomo najpopularniejszy dostawca Internetu w Polsce
    oferuje swoim klientom zmienne IP zewnętrzne (chyba że coś się zmieniło
    na przestrzeni ostatnich dwóch lat). Czyli jeden adres IP =/= jeden
    użytkownik, ponieważ pod jednym adresem może kryć się kilku
    użytkowników, tak jak jeden użytkownik na przestrzeni czasu może mieć
    kilka różnych adresów IP.

    To już lepiej wysyłaj odwiedzającym ciasteczka przy wejściu i doliczaj
    do bazy tylko tych, którzy ciasteczek nie mają. Oczywiście ciastka
    można nie przyjąć lub je ręcznie usunąć, ale większość ludzi nie
    zmienia ustawień przeglądarki -- a te domyślnie przyjmują ciastka i
    usuwają je dopiero po ich wygaśnięciu. Zależy jaka jest tematyka strony
    -- jeżeli jest to cokolwiek związanego z IT, to masz dużą szansę że
    liczenie po ciastkach również nie zda egzaminu.

    Nie lepiej zainstalować sobie jakiś popularny i tym samym sprawdzony
    system statystyk? Niekoniecznie zaraz Google Analytics, ale choćby
    AWStats.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 4. Data: 2010-06-18 12:06:02
    Od: Colin <c...@c...tk>

    On 2010.06.16 11:32, Mirosław Zalewski wrote:
> [...]
    > użytkownik, ponieważ pod jednym adresem może kryć się kilku
    > użytkowników, tak jak jeden użytkownik na przestrzeni czasu może mieć

    Takie ograniczenie wprowadza się najczęściej po to, żeby każda zmiana
    podstrony nie zwiększała licznika (aby licznik pokazywał przybliżoną
    liczbę odwiedzin, a nie liczbę wyświetleń stron), a nie w celu zliczenia
    rzeczywistej liczby unikalnych użytkowników.

    > To już lepiej wysyłaj odwiedzającym ciasteczka przy wejściu i doliczaj
    > do bazy tylko tych, którzy ciasteczek nie mają.

    I wtedy taki Googlebot będzie zwiększał licznik, w przypadku dużego
    serwisu o kilka tysięcy dziennie.

    Najlepiej oczywiście uwzględniać i cookie i IP.